Verkoop prijs

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Madmax
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: za jan 28, 2012 11:27 am

Verkoop prijs

Bericht door Madmax »

Ik heb mijn verzameling te koop staan ter wwarde van 6000 euro maar wat is een reele verkoop prijs?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop prijs

Bericht door pi »

Dit is al beter dan mensen via PM spammen, maar geef ons eens een beetje informatie:

- Waar bestaat je verzameling uit dat hij zo'n hoog bedrag waard zou zijn?
- Waar heb je zelf gekeken voor prijzen?
- Waar probeer je te verkopen?
- Hoe probeer je te verkopen: losse kaarten of alles in 1x?
- Hoeveel haast heb je?

Als je moet vragen wat een goede prijs is denk ik dat de kans groot is dat je te hoog zit.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Madmax
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: za jan 28, 2012 11:27 am

Re: Verkoop prijs

Bericht door Madmax »

Het zijn rond de twintig duizend kaarten ongeveer 2000 rares. Alles vanaf 4th, niks vaker dan 4 keer ook de commens niet.
Ik heb de waarde van nedermagic.nl waar het ook te koop staat
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop prijs

Bericht door pi »

Een link zou dan natuurlijk wel handig zijn.

Ik denk dat de boden die je krijgt realistisch zijn, veel meer dan 1200 zou ik zeker niet verwachten en 1000 is waarschijnlijk meer realistisch. Als je je collectie op waarde sorteert dan zijn de eerste 2 pagina's ongeveer waar mensen op bieden, de rest is bonus. Bedenk je dat je voornamelijk van handelaars biedingen zult krijgen en die ruimte over moeten houden om er zelf winst op te maken. 'Gewone' spelers willen waarschijnlijk maar een klein deel van je kaarten en zullen eigenlijk alleen daar geld voor uit willen geven terwijl een handelaar aan meer van je kaarten wat heeft. Ook zullen handelaars de ervaring hebben dat mensen meestal de staat van hun kaarten te hoog inschatten, veel van de waarde zit in oudere kaarten dus ze zullen ook zo bieden dat als ze niet daadwerkelijk NM zijn ze ook hun geld er nog uit kunnen halen.

Dit voelt natuurlijk wel aan als veel te laag. Waarschijnlijk heb je zelf heel wat geld uitgegeven en hoopte je daar een aardig deel van terug te zien, in de praktijk is het helaas zo dat verzamelingen als geheel weinig opleveren. Je zult het beter doen als je kaarten los verkoopt, maar daar gaat ook tijd en moeite in zitten terwijl wat je extra krijgt dat misschien niet eens waard is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Madmax
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: za jan 28, 2012 11:27 am

Re: Verkoop prijs

Bericht door Madmax »

Dat is wel erg weinig aangezien de rare's bij elkaar 4000 euro waard zijn, bovendien weet ik wat nm en mt is en het verschil maar goed. Wie weet wat het opbrengt maar voor 1200 blijft het lekker in de kast zelf voor 2000 niet.bedankt voor je info Pi.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop prijs

Bericht door pi »

Jij weet dat je het weet, maar zij niet ;).

Ik heb redelijk ervaring met verzamelingen overnemen, je grootste probleem is dat er genoeg anderen zijn die vergelijkbare verzamelingen voor minder aanbieden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Verkoop prijs

Bericht door skystormer »

Eerst een waarschuwing. Nedermagic zal het niet fijn vinden als je je verzameling op meerdere plaatsen verkoopt. Zij kunnen het topic verwijderen en je bannen.

Ik zit in hetzelfde pakket als jij.
Waar kijkt men naar als ze je verzameling kopen.

2000 rares zegt niets.
En ze kijken naar kaarten met een waarde van € 5,- of meer. De rest is bonus.
Een goed geordende lijst van deze kan al veel schelen. Ik heb zeker 4 maanden aan zo'n lijst gewerkt. Nedermagic waarde van boven de € 13000,-. Hoogstwaarschijnlijk doe ik het volgende maand allemaal weg vaan € 2750,-.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop prijs

Bericht door pi »

Dat is waar, maar ik geloof niet dat hij hier probeert te verkopen momenteel? Wij hebben daar geen problemen mee in ieder geval, maar zoveel kopers zul je hier niet vinden, hooguit ikzelf en hij weet mijn schatting al.

Het is heel simpel, nedermagic waarde ga je nooit krijgen. Nedermagic inkoopwaarde wel. Een tip zou zijn om hun inkooplijst er eens bij te pakken en alles wat daar op staat met een enigzins redelijke prijs al die kant op te sturen. De lijst wisselt wel eens, dus dit een paar keer doen kan handig zijn. Wat je over hebt kun je alsnog proberen te verkopen.

Sowieso ga je bij losse verkoop altijd meer krijgen.

@skystormer
Als je wilt wil ik best een blik werpen er op om te kijken of dat een redelijke prijs is. Ik heb gezien dat je best wel wat hebt en dat lijkt mij vrij laag.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie