Regels verandering!

Vind en bespreek de laatste nieuwtjes omtrent Magic: the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Regels verandering!

Bericht door pi »

http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... ature/248e

De legend regel geldt nu alleen voor jouw legends, planeswalkers werken hetzelfde. Dan verder een sideboard regel wijziging naar dat je maximaal 15 kaarten in je SB mag hebben en dat je niet weer met hetzelfde aantal kaarten in je deck hoeft te eindigen na het boarden. Uiteindelijk nog de wijziging dat kaarten die je extra landjes laten spelen nu kijken naar hoeveel je er al gespeeld hebt die beurt ipv of je voor hun al iets gespeeld hebt.

- Legend/planeswalker wijziging
Interessant, zeker handig voor EDH. Dit is wat meer terug naar hoe het vroeger was. Het maakt Gaea's Craddle wel heel goed, maar, ik denk dat de wijziging wel goed is voor Magic als geheel.

- SB wijziging
Hadden ze eerder moeten doen.

- Land spelen wijziging
Ik weet niet of ik deze regel echt logisch vind, hij is wel waarschijnlijk beter uit te leggen aan nieuwe spelers en om die reden ben ik voorstander.

Wat denken jullie er van?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Regels verandering!

Bericht door Jibz »

Met andere woorden, mijn tegenstander en ik kunnen vanaf nu allebei een Niv-Mizzet, the Firemind hebben liggen? Zeker interessant ja. Wordt inderdaad in EDH wel wat anders, kopiëren is ineens een stuk minder eng als wapen, net als Leyline of Singularity (in general) :P
Der is hier ook nog wel eens een Chandra, The Firebrand naar mn Chandra Nalaar gegooid als ze te hoog kwam en mijn tegenstanders geen andere uitweg meer zagen :p

EDIT:

Hoe gaat dit trouwens werken met de Brothers Yamazaki?
Wat gebeurt er als ik 2 broers heb liggen en de ander er dan een derde bij gooit? De regel op de kaart zegt dat de Legend rule niet geldt zo lang er precies 2 op het veld liggen. Kan mijn tegenstander me dan alsnog dwingen 1 van de twee te sacrificen door er eentje extra op te gooien?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Regels verandering!

Bericht door pi »

Ik heb geen idee hoe dat werkt, sorry. Zul je denk ik een judge moeten vragen.

Inderdaad kun je nu beide dezelfde Legend hebben en Legends en Planeswalkers zijn nu inderdaad moeilijker stuk te maken, wat kwa flavor misschien wel wat leuker is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Regels verandering!

Bericht door altx »

Jibz schreef:(...)

EDIT:

Hoe gaat dit trouwens werken met de Brothers Yamazaki?
Wat gebeurt er als ik 2 broers heb liggen en de ander er dan een derde bij gooit? De regel op de kaart zegt dat de Legend rule niet geldt zo lang er precies 2 op het veld liggen. Kan mijn tegenstander me dan alsnog dwingen 1 van de twee te sacrificen door er eentje extra op te gooien?
Hele late reactie, maar als Brothers Yamazaki geen errata krijgt (en die heeft hij tot op heden niet gekregen, als ik me niet vergis), dan werkt het inderdaad zo.

Sterker nog, op Gatherer zijn de rulings ge-update:
If a third Brothers Yamazaki enters the battlefield, the legend rule will apply. If one player controls more than one Brothers Yamazaki at that time, that player will have choose one and put the rest into his or her graveyard.
Zie: http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ ... seid=85106


Vroeger gingen ze in die situatie alle drie naar de graveyard.

Nu mag jij er 1 houden (van de twee) en blijft die van je tegenstander ook liggen. Daarna wordt het een tikkeltje problematisch om zijn broertje weer opnieuw in te spelen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Regels verandering!

Bericht door Jibz »

Blij dat ze dat in de rulings duidelijk hebben gemaakt inderdaad.

Tja, maar als de ander al een Brother heeft wordt de jouwe toch al sterker, dus heb je zn andere broertje ook minder nodig.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie