new

Discusier hier over Magic Workstation, een handige tool om je decks in the beheren en uit te proberen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maestro72
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: do aug 13, 2009 9:53 pm

new

Bericht door Maestro72 »

Ik heb 10 jaar geleden voor het laatst Magic gespeeld. Nu wil ik het weer oppakken, door online te spelen, gratis. Ik heb Apprentice erop staan, maar hier lees ik dat MWS beter is? Hoe krijg ik de full-version gratis, of kan dat niet?

Ik heb nog veel meer vragen, maar wie kan mij hier mee helpen, om te beginnen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je weet dat de full versions niks noodzakelijks extra biedt boven de free version? Ik heb wel eens een key van een P2P netwerk weten te downloaden, maar heb hem uiteindelijk gewoon gekocht. (Nee, mijn key krijg je niet).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maestro72
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: do aug 13, 2009 9:53 pm

Bericht door Maestro72 »

Dank je. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je zonder registratie geen deck van 60 kaarten kon maken.

Heb ik nog 2 vragen:

-waar kan ik makkelijk spelers vinden voor spelen via MWS? Liefst Nederlandse spelers trouwens.

en

-welk format wordt er het meest gespeeld? Ik hoop namelijk dat ik niet teveel oude sets hoef door te worstelen om een redelijk sterk deck te kunnen maken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Nope, je kan gewoon een normaal deck bouwen.

Spelers: NL weet ik geen goede plek voor om eerlijk te zijn, ik vond meestal spelers in de chatbox van nedermagic. Voor engels wist ik een goede chatbox, maar die is een beetje leeg aan het raken. Je zou eens op de MWS forums kunnen vragen (die van eht programma zelf)

Format: hangt er om wat voor plek je vindt, mensen groeperen zich namelijk met een aantal mensen die een bepaald format willen spelen. Die enegelse chatbox was bv vooral EDH en wat op dat moment het meest populaire tournooi formaat was.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maestro72
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: do aug 13, 2009 9:53 pm

Bericht door Maestro72 »

en waarvoor staat EDH dan?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Elder Drqagon Highlander:

- Kies een generaal. Dit moet een legend zijn. De generaal begint het potje buiten het spel en kan gespeeld worden voor zijn mana cost + het aantal keer dat ie al zo dood gegaan is x2. Wanneer een generaal naar een graveyard gaat mag zijn owner kiezen om hem weer buiten het spel te doen.
- Bouw een deck van 99 kaarten die met uitzondering van basic lands allemaal slechts 1x in je deck mogen zitten. Op deze kaarten mag geen manasymbool te vinden zijn die ook niet in de casting cost van je generaal te vinden is. Mocht je op de een of andere manier mana van een kleur genereren van een kleur die niet in de casting cost van je generaal zit dan genereer je kleurloos. (Memnarch is dus niet zo'n heel bruikbare generaal)
- Speel zoals normaal met als verschil een begin levens totaal van 40, 21 damage krijgen van een generaal is altijd dodelijk en dus het van buitenaf kunnen spelen van de generaal.

Officiele regels zijn hier te vinden:
http://www.dragonhighlander.net/rules.php

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie