Elders Scroll V: Skyrim

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door ixo »

skystormer schreef:Jep Skyrim is groot, maar inderdaad ik heb NPC's ontmoet die ik niet dood kon maken, alleen unconscious. (verschil was wel dat ze me daarna niet gelijk wilde doden gelijk, iets waar ik me in Oblivion aan bleef irriteren) Maar dat is een kwestie van mods. Er zijn al een paar 100 mods uit voor Skyrim. Natuurlijk kleine.
Voornamelijk game balances, kleine grafische aanpassingen, cheats, verwijder gore, verwijder spinnen.

Wat ik wel mis is:
Companions zijn oppervlakkig, geen mogelijkheden zoals in Fallout waar ze ook nog een eigen agenda een beetje hadden. Hier doen ze alles wat je vraagt zonder consequenties. Ongetwijfeld komen daar mods voor (denk aan ruined tale van Oblivion)
Draken vliegen rond, waarom geen andere dingen die vliegen, zelfs Morrowind had wel iets. (Ik heb het wel gezien met het kiten van steeds giants door op een hogere steen te springen)


Nog een kleine tip, wanneer je al je skills op 100 hebt, ben je ongeveer level 80 (dus je hebt maar 100 perk points maximaal)
Kleine money making tip: Koop iron ore, transmute (met een spell) dat naar silver, en dan naar gold. Maar daar weer ringen, amuletten van. Zet er eventueel een enchantment op.
Je hebt een aantal skill ups mogelijk in:
Speechcraft, mining, alterration en Enchanting.
En met de juiste enchant ook veel geld erbij.

met elke nieuwe uitbreiding van het spel ( nieuwe titel ) missen ze wel weer een detail van het vorige, best opvallend :P in morrowind had je inderdaad vogels, en ander tuig rond vliegen, vervelende etters in de bergen pas ;P

en jah fallout had inderdaad overal agendas, iedereen wou zijn ding en deed dat ook en gebruikte iedereen om daar te komen, en met wat politiek en kadootjes kon je ze gebruiken voor jouw doeleinden :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Lolloler »

In Skyrim vliegen ook gewoon vogels hoor? En vuurvliegjes, libelles, uilen...

En Skyrim is juist heel erg te vergelijken met Fallout. Het is namelijk precies hetzelfde, met veel dezelfde geluiden, veel dezelfde textures, dezelfde engine, veel dezelfde voice actors.. Het enige wat eigenlijk verschillend is, is de post-nuclear setting tegenover de medieval setting. En dat Skyrim 3x zo groot is en 5x zoveel content heeft natuurlijk. :)
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door ixo »

dit komt omdat de makers Fallout hebben over gekocht. daarom refereer ik naar de eerste 2, er is zelfs een derde geweest al was die een flop. ( fallout battle-tactics ) daarna kwam fallout 3 uit die gemaakt is door dezelfde makers als Oblivion, sindsdien hebben ze eignelijk vanalles gebruikt van elkaar.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door skystormer »

Er vliegen libelles, vogeltje, vlindertje. Maar ik doelde meer op vliegende beesten besides draken die je aanvallen en kan aanvallen.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Lolloler »

Ixo, dat hoef je mij niet te vertellen als Fallout fanboy. :P maar ze hebben geen dingen van elkaar gebruikt, het is gewoon van precies dezelfde makers.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Jibz »

Klinkt vrij goed allemaal, ik hoop dat ik slaag voor mn rijexamen morgen, dan kan ik mezelf ermee belonen. Maar als ik het niet haal koop ik hem waarschijnlijk alsnog, alleen is het beloning effect dan weg :P
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door skystormer »

Of het is een beloning of het is om de pijn te verzachten.

Maar het is duidelijk dat Skyrim veel invloeden heeft gehad van Fallout 3/New Vegas.
Kleine dingen als companions, crafting, cosmetics.

Grote verschil is, is dat er geen gebouwen zijn gemaakt aan de hand van de formule: Copy - paste.
Fallout kende nogal wel dat gehalte, en Oblivion overigens ook wel.

iig veel succes met rijexamen, dat het een beloning mag worden.
Selusar
Advanced
Berichten: 13
Lid geworden op: za mei 21, 2011 2:45 pm
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Selusar »

skystormer schreef:Grote verschil is, is dat er geen gebouwen zijn gemaakt aan de hand van de formule: Copy - paste.
Dan ben je nog niet een Inn geweest, die zijn allemaal hetzelfde lijkt het wel :( Ik vind de grootsheid van het spel en de vrijheid die je hebt enorm goed. Al tientallen uren erin zitten en nog geen mainquest gedaan. Druk bezig in de Thiefs guild op het moment :D Jammer wel dat de controls voor de PC net zo limited zijn als de Xbox. Je kan maar 2 spells/items tegelijk hebben (linkermuis, rechtermuis) waardoor het niet zo loont om daar veel tussen te switchen, het breekt de flow van de combat. Ik had liever een actionbar gezien ala World of Warcraft. Of is er wel een snellere manier om spells te selecten anders dan Q -> klik?
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door skystormer »

Niet dat ik weet, er wordt zelfs aangeraden als je op de pc speelt een controller te gebruiken omdat het zoveel fijner zou spelen.

Maar Inns nog niet veel a la kopie gevonden. Ik ben een mage en ben nog niet eens in Windholm geweest. Ben level 22 en heb nog maar amper een andere stad gezien dan de eerste.
Wel viel me op dat die opeens tier 2 spellbooks had daar opeens van (Denk aan fireball, Ice Spike)
Voornamelijk elke dungeon in de buurt aan het leeghalen.
Elke mob die ik tegenkom sloop ik op dezelfde manier :P.
Firebolts van afstand, me companion melee (als tank) en een flame astronach altijd uit als backup target als me tank down gaat. Alles plat, nieuwe astronach casten (en anders rennen totdat ik er wel 1 casten) Ook tegen mages met flame attacks doet ie wonderen. Ik haat: Fireballs :P
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Jibz »

Overigens: Is de Dark Brotherhood overgedragen? Die zou ik niet willen missen :P
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Lolloler »

Het laatste overblijfsel van de Dark Brotherhood bevind zich in Skyrim. :)

En over die controllet is waar! PC is echt een slechte port van de console versie. Ik heb hem zowel op PC als XBOX en met controllet werkt het super!
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door skystormer »

Thieves Guild is er nog.
Dark Brotherhood is er nog, alleen ze komen niet op magische manier in je kamer als je slaapt op het moment dat je iemand vermoord hebt. Er is een echte questchain om met ze in contact te komen. (of ja je killt gewoon heel veel mensen)
Bards guild, nog nergens echt iets over kunnen vinden, volgens mij niet te joinen.
Mages guild
Companions (soort van fighters guild)
The Circle een stapje verder in de Companions.
The Stormcloaks (zie het als de rebellen)
Imperial Legion (die het niet zo hebben op de rebellen)
En zo nog 2 clans waar ik even niet op de naam kan komen. (waar je er 1 van kan kiezen)

Ook kun je weer vampier worden en weerwolf. Hoewel dat nu niet meer zo simpel zal zijn. Weerwolf worden is volgens mij alleen nog mogelijk via een questchain dat je het als gift krijgt.

Ook misschien leuk om te weten.
Random encounters/quests.

Aantal random quests die ik op het moment gehad hebt.
Een vluchteling komt naar me toe, zegt dat ze van wat bandieten ontsnapt is en of ik haar kan begeleiden naar een dorp waar ze veilig is, ook of ik daarna de bandieten een lesje wil leren.
Een warlock wil met me duellen (tot de dood) omdat hij gehoord heeft dat ik een sterke mage was. (ik neem aan als je warrior-oriented bent dat er een warrior met je wil duellen)
Zo nu en dan zie je schermutselingen in de wildernis tussen NPC's. Hunters die een wolf aanvallen, bandits die aangevallen worden door undead, Stormcloaks die in gevecht zijn met Imperials, giant die een beer aanvalt. Meehelpen of niet? In het geval van die bandits en undead is het simpel, ze gaan allen dood. Net als bij de wolf en giant. Bij de hunters, ze zijn friendly en je kan er mee traden, echter ze hebben ook lekkere loot. Stormcloaks en imperials laat ik op het moment nog met rust.
Maar bedenk goed, alle humanoids zullen animals aanvallen. Je bent in gevecht met bandits een wolf in de buurt kan jou gaan aanvallen maar ook juist die bandit. Ook hebben draken op zich geen vrienden, de draken vallen iedereen aan, en iedereen valt de draken aan. Draak achter je aan? Ren een bandit camp in. De bandits zullen helpen, de draak heeft meer targets, waardoor jij beter de draak kan targetten. De draak even weg, moet je je even bezig houden met die bandits. Ze zullen niet achter die draak aanrennen.

Draken slaying tips:
Ranged is duidelijk in het voordeel bij draken. Jep draken hebben ook finishing moves op jou, en die kunnen ze gebruiken als je in de buurt bent met low health.
Gebruik lightning (als mage) of pijlen als ze vliegen op je best gewoon mikken, niet elk schot hoeft raak te zijn. Lukt je toch niet.
Alles helpers die je hebt laat ze werken, dus conjure die goedkope familiar. Ze doen misschien geen of bijna geen schade, maar de draak focussed op hen en niet op jou, waardoor jij een gelande draak van achteren kan bewerken met je bijl. Power words doen extra veel schade op draken dus gebruik deze dan. Als een draak nog iets van 20% leven over heeft zal deze niet meer vliegen en wordt het lastiger. Flame breath/frost breath zullen ze nog steeds gebruiken, maar ze zullen nu achter je aan lopen. Dus conjure weer iets. Want dat heb je ze nodig. Weet je vriendelijke plekken waar wel iets dood mag (zoals guard posts) ren er naar toe. ze helpen goed mee. En healing de guard is ook nooit verkeerd. Je gaat ze nog vaker gebruiken ipv die ene keer dat ze loot voor je hebben als ze dood zijn. En ja draken kunnen ook gestaggered worden. (stagger heb je met de juiste invest in perks) Echter je wilt misschien niet dat ze in een town gaan en iedereen killen. (als je een beetje vredelievend bent)
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Jibz »

Leuke weetjes allemaal. Ik ga hem waarschijnlijk vanmiddag kopen. Geen beloning helaas :(

Blij dat de Dark Brotherhood nog bestaat :D
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Lolloler »

@skystormer, je mag het alleen geen guilds meer noemen, eigenlijk. Deze zijn namelijk na de Oblivion Crisis (Het eind van het vorige deel, Oblivion) opgeheven, zo'n 200 jaar voordat Skyrim begint. Het enigste wat voortleeft zijn restanten van wat ooit was, en jij hebt de mogelijkheid om de verschillende guilds weer eer aan te doen en te herstellen tot volle glorie.

@Jibz, de Dark Brotherhood questline is enorm vet, uitgebreid en lang! Ik ga geen spoilers geven, maar je bent er wel een paar uur mee zoet en er zitten vette plot twists in.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door skystormer »

Dark Brotherhood is zeker een uitgebreide chain, en niet meer zo simpel om in te komen. Een simpele moord op iemand in zijn slaap doet het em echt niet meer.

Ook als je van quests houdt. De inn is een goede plek voor random misc quests. Ook kun je in het random praten wat quests vinden. De kroegbaas zal een nieuwe quest hebben.
Ik had een bounty quest om een bandit te killen, echter wachtte heel lang met het inwisselen van deze. Na inlevering had ik gelijk weer een nieuwe quest om een giant te killen de eerstvolgende keer dat ik een inn instapte. De giant heb ik ondertussen ook dood. Had het voor immersion wel leuk gevonden als dat die bandit of giant een aparte naam kregen ipv de standaard giant en bandit.
En gisteren na een fast travel kreeg ik gelijk 2 draken in de lucht. Was eff schrikken, maar gelukkig liep er veel wild rond. wat de draken deed afleiden, en liep er ook een hunter rond die ik door een ongelukje ook hostile maakte.
En de draken waren beiden random encounters. Dus 1 draak kan, is geen max. (dit was toen ik lvl 25 was)
Helaas zijn er sommige dingen wel weer jammer in die draken gevechten. Een hert wat op een hogere prio lijst staat voor een draak dan een mage die fireballs en lightning staat rond te slingeren op hem. (en dat hert missen ook nog) Of ik sta pijlen op een giant te schieten, en de giant gaat zich dan focussen op een paard. Op zich niet erg, weer extra loot en paarden zijn nog behoorlijk sterk. En rennen telkens gelijk weg.
En gebruik je companions ze kunnen ook wat van je loot dragen, aangezien ik vind dat het loot dragen diegene die er mee werken, vaak een irritatie waar ze vanwege wat voor reden dan ook niet voorbij kunnen hier een:


Expoit - alert.

Een companion kan een bepaald gewicht dragen als je met hem praat, echter als je hem dingen zelf laat oppakken is er geen probleem dan kan hij zoveel dragen als dat je wilt. Hij kan dingen zo pakken, een chest looten, kistjes looten maar geen corpses. En vaak komt daar de meeste loot vandaan, dus 2 opties. Gooi al je loot in een kist en laat je companion die dan looten. Of doe alles in een corpse en reanimate corpse dan. Voor beperkte tijd een pakezel dan (voor als je geen kist of iets dergelijks in de buurt kan vinden) die netjes achter je aan loopt. Ook voor mages, verkoop al die dure blacksmith spullen, je wilt alleen light armor aan het begin (omdat je niets beters hebt)

Kijk wat voor jewelry je kan maken, en bewaar die onderdelen. (juwelen, silver ingots, gold ingots). Maar levellen van je mining bewaar al het leather, leather straps, iron, steel. Meer heb je niet nodig, die andere ores kun je gewoon verkopen. Je maakt simpele dingen, veelal leather/hide armor en daggers.
In het begin zul je nog wel wat leather armor dragen, maar dat is uit gebruik van beter.

Alchemy

Je kan veel potions maken van recipees die je al kent, goed voor extra geld. Of je kan alle mogelijkheden proberen die je nog niet gedaan hebt, vindt je nieuwe recipees dan skill je daardoor meer dan door iets te maken wat je al kent.
Plaats reactie