Aangepast zwart beginnersdeck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Aangepast zwart beginnersdeck

Bericht door HarryL »

Ik heb mijn zwarte beginnersdeck aangepast.
Heb ik zo een stap in de goede richting gedaan of is het een niet goed/niet legaal deck?

Creatures
2x Tormented Soul
2x Child of Night
1x Ravenous Rats
2x Walking Corpse
1x Giant Scorpion
1x Slate Street Ruffian
1x Vampire Nighthawk
1x Accursed Spirit
1x Bloodhunter Bat
2x Deathgaze Cockatrice
1x Liliana's Shade
2x Renegade Demon

Instant
1x Altar's Reap
2x Doom Blade
1x Cower in Fear
2x Murder
1x Launch Party

Sorcery
1x Disentomb
2x Duress
2x Mind Rot
2x Liturgy of Blood
1x Rise from the Grave
1x Corrupt

Enchantment
1x Crippling Blight
1x Dark Favor
1x Stab Wound
2x Mark of the Vampire

Land
1x Mutavault
23x Swamp

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en wat jullie op en aanmerkingen zijn.
Over een thema heb ik niet echt goed nagedacht, heb op gevoel het deck in elkaar gezet.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aangepast zwart beginnersdeck

Bericht door pi »

Ik heb slechtere beginners decks gezien.

Wat ik in de eerste plaats zou doen is meer creatures toevoegen. 17 is aan de lage kant voor een deck dat duidelijk met zijn creatures wil winnen. Ik zou op een stuk of 25 of meer mikken om te beginnen.

Verder denk ik dat je misschien wel iets minder land zou kunnen spelen, maar, als je toch wijzigingen gaat maken dan is het waarschijnlijk een goed idee om het nog even op 24 te houden.

We hebben een topic met suggesties voor vragen om te beantwoorden bij een deck:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=9&t=3192

Ik zou aanraden om die even langs te lopen, het helpt je nadenken over wat je met je deck wilt en waar problemen zitten. Ga er maar vanuit dat de vragen anders alsnog gesteld gaan worden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Aangepast zwart beginnersdeck

Bericht door HarryL »

Thanks! Ik ga het topic doorlezen!
Dank je voor je eerste tips.
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Aangepast zwart beginnersdeck

Bericht door HarryL »

- Wat moet jouw deck doen?
Winnen :P Eigenlijk wil ik de tegenstander zien te verslaan met creatures en spells. Maar voornamelijk met creatures.

- Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Omdat ik nog echt met andere onbekende spelers heb gespeeld, kan ik hier niet echt over oordelen. De potjes die ik tegen mijn vriendin en zoon heb gespeeld, daar ben ik nog niet echt problemen ontdekt.

- Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Creature en spell decks.

- Welk formaat speel je gewoonlijk?
T1, misschien later T2

- Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Voornamelijk 1 op 1 af en toe met zijn 3en.

- Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Budget, heb ik nog niet echt over nagedacht. Gezien ik zelf ook heel veel kaarten heb.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aangepast zwart beginnersdeck

Bericht door pi »

Ik realiseer me dat je waarschijnlijk nog niet het inzicht hebt om de vragen volledig te beantwoorden, neem de reactie hieronder dus mee als suggestie voor waar op te letten en waar aan te denken, niet als iets wat meteen al verwacht wordt.

- Wat moet jouw deck doen?
Hoe wil je je tegenstander verslaan met creatures en spells? Wat je nu zegt is ongeveer hetzelfde als zeggen dat je een voetbalwedstrijd wilt winnen door de bal in hun doel te trappen, leuk, maar niet echt gedetailleerd genoeg om wat er mee te kunnen. Je zou kunnen denken over wat je het liefst in elke beurt van het potje wilt doen.

- Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Vrijwel elk deck heeft creatures, elk deck heeft spells (alle non-land cards zijn spells). Dit zegt niet zo veel. Hoe proberen de decks die je tegenover je ziet te winnen? Proberen ze zo snel mogelijk een groot leger creatures neer te gooien, spelen ze met wat midner snelle, maar grotere creatures, proberen ze juist het spel onder controle te krijgen en zien ze wel hoe ze uiteindelijk winnen, proberen ze tijd te rekken zodat ze een combo bij elkaar kunnen krijgen?

- Welk formaat speel je gewoonlijk?
Het deck is bijna type 2 legaal en zo op het eerste gezicht zeker Modern legaal. Het is genoeg te weten dat je je aan de type 1 restricties houdt.

- Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Wil je je deck op 1 tegen 1 of op multiplayer mikken? Dit resulteert in heel verschillende decks namelijk en decks die in beide goed zijn, zijn heel zeldzaam.

- Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Is een kaart van 500 euro een optie? Het is serieus een goed idee om een budget in te stellen voor je allemaal suggesties krijgt voor kaarten die je toch niet gaat kunnen/willen betalen. Ik geef de voorkeur aan een budget per kaart, maar een totaal budget voor aanpassingen aan het deck is ook wel te doen. Ook denk ik dat er een goede kans is dat je alleen nieuwere kaarten hebt als beginner: het kan ook handig zijn om aan te geven wat je hebt of uit welke sets ze komen zodat er een redelijke kans is dat je de kaarten inderdaad hebt.

Overigens, de meningen over wat heel veel kaarten zijn, zijn sterk verdeelt. Ik vermoed dat je als beginner waarschijnlijk niet hebt wat ik heel veel kaarten zou noemen (dat zou in de buurt van 100.000 kaarten liggen). Nou zal dat voor veel lager liggen hoor, maar 'heel veel' is in veel gevallen een overschatting (of een onderschatting van hoeveel kaarten ervaren spelers hebben, een paar duizend is echt niet vreemd).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Aangepast zwart beginnersdeck

Bericht door HarryL »

Dank je wel!
Met jou reactie kan ik zeker wat.
Ik ga hier eens heel goed over nadenken.
Ik zie het zeker niet als iets wat er meteen verwacht word. Ben allang blij dat ik zo geholpen wordt :)

Zoals het nu lijkt, ga ik zaterdag in Groningen naar de Purperen draak, misschien dat ik daar ook eens kan meekijken met een spel (als die daar gespeeld wordt op dat moment).
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Aangepast zwart beginnersdeck

Bericht door HarryL »

Ik ben eerst maar eens begonnen om mijn kaarten allemaal te inventariseren.
Dan weet ik wat ik allemaal heb :)
Zit op dit moment op ruim 2100 kaarten, en moet nog ongeveer een keer zoveel door.
Lijkt mij een leuk beginnersaantal.

Zodra ik hier mee klaar ben, dan ga ik weer verder met mijn deckje.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aangepast zwart beginnersdeck

Bericht door pi »

Da's meer dan waar de meeste mee beginnen. Kwantiteit is niet alles, maar waarschijnlijk heb je aardige keuze dan.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Aangepast zwart beginnersdeck

Bericht door HarryL »

Ben druk bezig met ze in Deckbox te zetten.
Inderdaad... Het is monnikenwerk...
Ik kan je wel een linkje geven in PB naar mijn cardlist :)
Dan kan je eens rondneuzen :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aangepast zwart beginnersdeck

Bericht door pi »

Dat haalt niet echt wat uit, uiteindelijk zul je zelf beslissingen voor je deck moeten maken, ik kan alleen suggesties maken voor het soort kaart om te zoeken.
(Een paar duizend kaarten werk ik niet voor mijn lol door ;))
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie