Help

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deverdelger
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 5:30 pm
Locatie: beilen

Help

Bericht door Deverdelger »

Hallo ik ben net nieuw hier :D en ben net (gisteren) begonnen met magic.Ik heb een Mountain/Forest deck kan iemand mij vertellen of dat een g0ed deck is en hoeveel kaarten ik er in moet doen.... heb er nu ongeveer 70 in zitten maar volgens mij is dat een beetje veel :P
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

een normaal deck heeft 60 kaarten (minstens 60 is verplicht) met een sideboard van 15 kaarten (dit zijn kaarten die je omruilt met kaarten in je deck als je tegen een bepaald type deck speeld)

rood groen (mountain/forest) kan een leuke combinatie zijn, bvb met Kird Ape Orcish Lumberjack kan ook leuk zijn. wat ook vaak gemaakt word is een rood groen land distruction deck met kaarten als: Creeping Mold Ice Storm Molten Rain

nja, er worden vast nog wel meer tips gegeven door andere mensen :)
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Als je je deck post kunnen we er meer over zeggen :).
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je net speelt zou ik me nog niet druk maken over een sideboard. Wel is het een plan om je te houden aan de 60 kaarten om de simpele reden dat je je goeie kaarten zo snel mogelijk wilt pakken en elke kaart die je extra in je deck hiervoor in de weg kan zitten.

Het handigste zou nu zijn om een lijstje neer te zetten van welke kaarten je nu in je deck hebt. We kunnen dan suggesties doen voor wat je er uit zou willen halen en naar wat voor kaarten je zou willen kijken om je deck mee uit te breiden.

Mijn artikel hier geeft uitleg over fouten die mensen maken bij het bouwen van een deck. Mogelijk zijn een aantal dingen die er in staan nog iets te hoog gegrepen voor je (aangezien je net een dag speelt), maar misschien heb je er toch wel iets aan.

Iig veel succes met het deck, enne, welkom op dit forum he.

EDIT: dit artikel is misschien ook nuttig voor je:
http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/academy/3

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Deverdelger
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 5:30 pm
Locatie: beilen

Bericht door Deverdelger »

ok iedereen bedankt voor de tips :D hier volgt mijn deck gew00n een simpel starterdeck met een paar aanpassingen

Mountainx15
Forestx15
Skarrg, The Rage Pits x1


Gatherer of Graces x2
Swirling Sandstorm x1
Granite Grip x1
Balduvian Barbariansx1
Smash x1
Fists of Ironwood x1
Flame Spirit x1
Dryad Sophisticate x2
Gruul Scrapper x2
Bloodscale Prowler x2
Scorching Lava x1
Volcanic Hamer x2
Goblin Spelunkers x1
Fit of Rage x2
Gruul Guildmage x1
Wurmweaver Coil x1
Gruul Nodorog x1
Bramble Elemental x2
Barbarian Bully x1
Scorching Missile x1
Streetbreaker Wurm x1
Dowsing Shaman x2
Wildsize x1
Healer's Headdress x1
Wild Cantor x1
Rites of Initiaton x1
Spellgorger Barbarian x1
Beastmaster's Magemark x2
Craw Wurm x1
Vulshok Morningstar x1
Identured Oaf x1
Burning-Tree Bloodscale x1

Dat zijn 72 kaarten...

En ik heb nog een vraagje over Orcish Lumberjack
{R}
Creature -- Orc
1/1
{T}, Sacrifice a Forest: Add three mana in any combination of R and/or {G} to your mana pool.
moet je die 3 mana in je hand hebben of mag je die uit je deck halen :?:
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Als je dat vraagt heb je niet helemaal het verschil tussen land en mana begrepen. Mana is denkbeeldig en je mana pool is ook denkbeeldig. Als je een land tapt dan krijg je dus zeg maar een punt en die punten kun je gebruiken om manacosts te betalen. Als je een forest sacrificet aan Orcish Lumberjack dan krijg je (denkbeeldig) 3 mana waar je dus bijvoorbeeld een Bloodscale Prowler mee kunt spelen.
Gebruikersavatar
Deverdelger
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 5:30 pm
Locatie: beilen

Bericht door Deverdelger »

ok bedankt iemand nog tips hoe ik me deck kan verbeteren??
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een eerste ding wat je wil doen is proberen je deck terug te krijgen naar 60 kaarten. Dus eerst 12 kaarten minder. Een begin is je hoeveelheid landjes, 31 is zelfs voor 72 kaarten best hoog. Op 60 kaarten begin je met zo'n 24 en vanaf daar speel je wat potjes om te zien of je te veel of te weinig hebt. 72-7 = 65.

Wat je nu wil doen is verzinnen wat je wil dat je deck doet. Als je snel wilt winnen dan kun je alles van meer dan 5 mana er uit gooien. Dit lijkt wat gek, maar je gaat simpelweg anders niet snel genoeg de mana hebben voor die kaarten. Als je snel wilt winnen dan hebben kaarten die je pas kunt spelen na de beurt dat je wil winnen over het algemeen weinig nut.

Mocht je een ander plan hebben dan wordt het iets lastiger. Wat ik zou doen is eens goed naar elke kaart in je deck kijken en je afvragen wat je precies met de kaart wil doen. Neem de gatherer of graces bijvoorbeeld. Een leuke kaart voor een deck rond een aura's thema. Bramble elemental doet zelfs ook nog mee. Is dit wat je met je deck wil? Zo ja, dan zou ik heel erg hard gaan kijken hoe nutig de andere kaarten in je deck zijn met dit thema, zo nee, dan zou ik eens hard kijken naar de kaarten die wel iets doen met dit thema.

Ik heb geprobeerd niet echt meteen te zeggen wat er in of er uit zou moeten omdat het me beter lijkt als je weet hoe je tot zulke keuzes kunt komen en dan op een gegeven moment misschien zelf zoiets kunt verzinnen.

Iig heel veel succes met het deck en stel natuurlijk vooral vragen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Deverdelger
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 5:30 pm
Locatie: beilen

Bericht door Deverdelger »

pi schreef:Oy,

een eerste ding wat je wil doen is proberen je deck terug te krijgen naar 60 kaarten. Dus eerst 12 kaarten minder. Een begin is je hoeveelheid landjes, 31 is zelfs voor 72 kaarten best hoog. Op 60 kaarten begin je met zo'n 24 en vanaf daar speel je wat potjes om te zien of je te veel of te weinig hebt. 72-7 = 65.

Wat je nu wil doen is verzinnen wat je wil dat je deck doet. Als je snel wilt winnen dan kun je alles van meer dan 5 mana er uit gooien. Dit lijkt wat gek, maar je gaat simpelweg anders niet snel genoeg de mana hebben voor die kaarten. Als je snel wilt winnen dan hebben kaarten die je pas kunt spelen na de beurt dat je wil winnen over het algemeen weinig nut.

Mocht je een ander plan hebben dan wordt het iets lastiger. Wat ik zou doen is eens goed naar elke kaart in je deck kijken en je afvragen wat je precies met de kaart wil doen. Neem de gatherer of graces bijvoorbeeld. Een leuke kaart voor een deck rond een aura's thema. Bramble elemental doet zelfs ook nog mee. Is dit wat je met je deck wil? Zo ja, dan zou ik heel erg hard gaan kijken hoe nutig de andere kaarten in je deck zijn met dit thema, zo nee, dan zou ik eens hard kijken naar de kaarten die wel iets doen met dit thema.

Ik heb geprobeerd niet echt meteen te zeggen wat er in of er uit zou moeten omdat het me beter lijkt als je weet hoe je tot zulke keuzes kunt komen en dan op een gegeven moment misschien zelf zoiets kunt verzinnen.

Iig heel veel succes met het deck en stel natuurlijk vooral vragen.

mazzel

pi
0k bedankt pi :) ik ben inmiddels al heel veel met me deck bezig geweest en deze tips komen vast van pas ben van plan om me deck in deck list te zetten 8)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

aangezien de discussie over het deck hier al gaande is, is het handiger om het bij dit topic te houden. Eventueel kan ik het altijd voor je verplaatsen als je dat graag wilt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Deverdelger
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 5:30 pm
Locatie: beilen

Bericht door Deverdelger »

0k hier v0lgt mijn nieuwe deck ik weet dat het lang geduurt heeft maar ik heb heel druk gehad (met niks d0en :P )



Land

Forest x12
Mountain x12
Skarrg, the Rage Pits x1

Spells

Acceptable Losses x1
Vulshok Morningstar x1
Wooden Sphere x1
Scorching Lave x1
Scorching Missile x1
Smash x1
Volcanic Hammer x3
Healer’s Headdress x1
Inner Fire x1
Swirling Sandstorm x1
Wildsize x1
O-Naginata x1
Fertile Ground x1
Demoralize x1

Monsters

Gruul Scrapper x2
Dryad Sophisticate x2
Matsu-Tribe Birdstalker x1
Ronin Cavekeeper x1
Bloodscale Prowler x2
Cinder Wall x1
Trained Armodon x1
Barbarian Bully x1
Gruul Guildmage x1
Giant Badger x1
Balduvian Barbarians x2
Raging Goblin x1
Ghost-Lit Nourisher x1
Burning-Tree Bloodscale x1
Nantuko Disciple x1

als iemand n0g kaarten heeft die in dit deck passen en ze wil ruilen zeg het dan ff dan stuur ik je me ruilkaarten.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

(je o lijkt een beetje stuk te zijn?)

Hoe bevalt het je zelf om nu met 60 kaarten te spelen? Welke kaarten hebben je voorkeur van deze? Heb je misschien een specifiek idee van wat je deck zou moeten doen in een potje?

Vooral de laatste 2 vragen zijn belangrijk om te verzinnen hoe je nu verder kan gaan met je deck. Als je die vragen kunt beantwoorden dan is mijn eerste suggestie om te proberen te zorgen dat je de kaarten die je het beste vindt of die het beste bij het doel van het deck passen 4x te spelen zodat ej emer kans hebt deze te pakken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie