Vraag over een kaart

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deverdelger
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 5:30 pm
Locatie: beilen

Vraag over een kaart

Bericht door Deverdelger »

Dryad Sophisticate

er staat Nonbasic landwalk op wat betekent dat :?: :?:
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

Nonbasic land walk betekend dat als jij aanvalt met die creature, en jou oponent heeft een nonbasic land liggen bvb een City of Brass dat jou creature niet geblokt kan worden.

alle basic lands hebben als kaart type ook basic land.
de basic lands zijn: mountain, swamp, forest, island, plains.
Basic lands kunnen ook snowcovered zijn bvb Snow-Covered Forest

kaarten als Overgrown Tomb hebben als kaart type: land-swamp forest. en niet als kaart type: basic land. dit zijn dus ook nonbasic lands.

ik hoop dat dit je vraag beantwoord :)
Gebruikersavatar
Deverdelger
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 5:30 pm
Locatie: beilen

Bericht door Deverdelger »

ok bedankt :D
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heel in het kort, non-basic is alle landjes waar niet basic op staat. (Merk op dat oudere drukken van landjes nog wel eens dit basic missen, zie daarvoor de uitleg van /-\rne.)

mazzel

pi

p.s. het is mogelijk om je eigen avatar te krijgen, neem daarvoor ff contact met me op als je dat wil.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ken je wel islandwalk en forestwalk enzo? foo-walk betekent gewoon dat het creature niet geblockt kan worden door spelers die een foo hebben.
Gebruikersavatar
Deverdelger
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 5:30 pm
Locatie: beilen

Bericht door Deverdelger »

dat van die walks snap ik nu bedankt :) ik heb nu alleen een nieuw vraagje over je mana pool mag je de mana in je mana pool 1 keer gebruiken? of werkt dat net zo als bij land kaarten :?:
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

landjes mag je ook maar 1x gebruiken per beurt?

Mana die in je pool zit die gaat op als je ze gebruikt om iets te spelen. Dit is weg. Wanneer je tijdens je volgende beurt je landjes untapt dan kun je ze daarna weer tappen om nieuwe mana in je pool te doen. Deze neiuwe mana kun je dan weer gebruiken om kaarten te spelen, en repeat.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Maar je moet de mana die je krijgt wel gelijk (lees: in dezelfde phase) gebruiken. Anders verdwijnt ie weer uit je pool en verlies je ook nog een leven per mana. Normaal hoeft die niet te gebeuren, tap gewoon je land niet als je geen mana nodig hebt. Maar soms krijg je meer mana tegelijk en kun je wat over hebben waar je dan levens voor verliest. Dat heet manaburn.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Deverdelger schreef:dat van die walks snap ik nu bedankt :) ik heb nu alleen een nieuw vraagje over je mana pool mag je de mana in je mana pool 1 keer gebruiken? of werkt dat net zo als bij land kaarten :?:
De mana in je pool mag je maar 1x gebruiken. Je kunt wel mbv landjes extra mana in je pool doen, die je dan opnieuw kunt gebruiken. Ongeveer hetzelfde als geld en de pinautomaat. Je kunt het geld maar 1x uitgeven daarna moet de voorraad aangevuld worden.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Deverdelger
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 5:30 pm
Locatie: beilen

Bericht door Deverdelger »

ok iedereen bedankt :D
Plaats reactie