Lange tijd geleden

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Lange tijd geleden

Bericht door DeepFreez »

Heb mijn oude magic kaarten ff opgezocht, en vroeg me aantal dingen af, die ik niet zeker meer wist:

1. Kan je als iemand een land in het spel brengt deze counteren met een spell interrupt of instant? En wat is het verschil tussen interrupt en instant ook al weer exact?

2. Wat is de regel ook alweer bij monster abilities: mag een ability meerdere keren achter elkaar gebruikt worden, zolang je je monster maar niet hoeft te tappen? Voorbeeldje: http://www.trollandtoad.com/p86015.html Kan je bijv. in 1 beurt 5 creatures uit de game gooien voor +10/+10? En mag je als een ability geen tap vereist deze ability meteen gebruiken zodra je een monster in het spel brengt?

3. Gediscarde kaarten komen in de graveyard toch?

4. Heeft het zin 2 Megrims in het spel te hebben? En geldt het dan ook nog PER kaart? Dus: 2x Megrim in het spel en iemand moet 3 kaarten discarden, is dat dan 12 (2x Megrim 3x Discard), 6 (1x Megrim 3x Discard) of 4 leven (2x Megrim 1x Discard) eraf?

5. Als je tegenstander 'at random' iets moet discarden, mag hij ze dan ook kiezen of betekent dat plaatjes omlaag, schudden, en gokken maar (klinkt best logisch maar toch!)

6. Kan je met buyback een spell terughalen en dezelde beurt meteen nog een keer spelen? Bijv. Mindpeel?

Bedankt voor de hulp ! Muchly appreciated !
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

1) interrupt bestaan zelfs niet meer (als je voor 6th bent gestopt is ongeveer ALLES verandert :P ) en nee, landen zijn niet counterbaar.
2) als je niet moet tappen mag je vaak als je kunt gebruiken
3) yup
4) 2 megrim's is 4 damage per gediscarde kaart
5) at random is inderdaad willekeurig
6) Yup
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Okay top bedankt voor de updates :P en ja ik heb voornamelijk 4th en 5th edition kaarten (ben zo rond 1997/1998 ofzo gestopt denk ik).

Nogmaals bedankie =)

P.S. Off-topic: Als ik die 10th edition enzo zie dat lijkt idd niet eens meer op Magic zoals ik dat ken met allerlei rare termen enzo! Is de kern van het spel nog wel hetzelfde en is Magic gegroeid / afgenomen denk je sindsdien? Ik zie dat er nog wel heel wat toernooien zijn, of is dit meer underground?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik ben van voor 6th edition, nooit gestopt. Er is echt heel veel verandert en het zal je waarschijnlijk goed doen om wat bij te lezen over de regels. In principe is de basis van het spel nog wel hetzelfde, alleen zijn er gewoon heel erg veel kaarten bij gekomen met allemaal nieuwe abilities en zo. De layout hebben ze ook omgegooid zoals je kunt zien. Dit is waarschijnlijk vooral een verassing voor je.

Btw, je kunt op dit forum met necratog deze link maken naar die kaart: necratog. Werkt iets makkelijker.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Ja ik gebruik ook http://www.trollandtoad.com staat alles in ook wat ik wil weten :) en op deze site http://www.starcitygames.com/ kan je kaarten zoeken op naam en daarna de Q&A aanklikken om meer over het gebruik van de kaart(en) te lezen, mijn 2 favoriete sites!

Ik heb btw wat zitten spelen met de Magic the Gathering game uit 1997 (plainswalkers). Het discard deck dat ik heb gemaakt is echt ultiem, ik versla bijna iedereen de gehele tijd:

4x Dark Ritual
4x Black Lotus
4x Mox Jet
4x Hypnotic Specter
2x Bad Moon
2x Unholy Strength
2x Ornithopter
4x Mind Twist
4x The Rack
2x Uncle Istvan
2x Demonic Tutor
8x Swamp

Uiteraard zul je nooirt 4x Black Lotus of 4x Mox Jet bezitten, maar daarvoor zijn wel (iets minder goede) alternatieven. Dit deck zorgt voor continue damage zodra je Racks / Hippies in het spel hebt, samen met Bad moons, unholy strength en ornithopter meestal meer dan genoeg monsters in het spel hebt, en vooral mensen naar 0 brengt met je hippies en the Racks. Het deck is exact 40 kaarten, waardoor je bijna altijd wel de kaarten in je hand hebt die je kan gebruiken. Het enige deck wat er tegen lijkt te werken zijn snelle monster decks. Dit is tenminste wat ik er van weet tot en met de edities van Magic die ik ken :P. Probeer het eens uit zou ik zeggen!
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

40 kaarten decks zijn niet echt legaal (60 kaart minimun) en moxen zijn restricted (1 per deck) black lotus is gebanned je pense (0 dus :3)
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Aha :P naja dat maakt ook niet zoveel uit want ik heb ze toch niet! En uiteraard zitten er nog wel 4x Megrim in mijn eigen dek en Bottomless Pitjes. Maar ik dacht dat vroeger 40 minimum was? Dat is dus veranderd?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ongeveer in 1994 was het minimum 40, daarna is het opgehoogd naar 60. Black lotus is overigens 1x toegestaan.

Die sites zijn zeker handig, alleen op het forum is het linken zoals ik beschreef een stuk handiger.

Ik snap trouwens niet helemaal waarom je bad moon in je deck zou willen spelen, je hebt amper creatures.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

DeepFreez schreef:Ja ik gebruik ook [url]Ik heb btw wat zitten spelen met de Magic the Gathering game uit 1997 (plainswalkers). Het discard deck dat ik heb gemaakt is echt ultiem, ik versla bijna iedereen de gehele tijd:

4x Dark Ritual
4x Black Lotus
4x Mox Jet
4x Hypnotic Specter
2x Bad Moon
2x Unholy Strength
2x Ornithopter
4x Mind Twist
4x The Rack
2x Uncle Istvan
2x Demonic Tutor
8x Swamp
Tja, uiteraard kan dat nog beter... Na een tijdje dit spel kwam ik erachter dat een bepaalde samenstelling kaarten erg goed werkt. Je speelt in ieder geval dit:

4 Hypnotic Specter
3-4 Frozen Shade

4 Dark Ritual
4 Paralyze
4 Contract from Below <- MVP
4 Drain Life
2-3 Mana Flare
3-4 Nev. Disk

en nog wat random troep naar eigen behoefte.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie