Kithkin Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Kithkin Deck

Bericht door Yoris »

Hey iedereen.
Met de Morningtide set kwamen er een aantal erg leuke kithkin kaarten. Dit deck is dus met goedkope monsters en veel +1/+1 counters! En een beetje bescherming van die monsters kan ook geen kwaad.

19 plains
1 vivid meadow (niet dat het nuttig is. maar het staat cool en het plaatje is mooi)

==Creatures==
1 Cenn's Heir
4 Ballyrush Banneret
3 Mosquito Guard
1 Preeminent Captain
4 Kithkin Zephyrnaut
4 Cenn's Tactician
4 Burrenton Bombardier

==Other==
4 Swell of Courage
4 Veteran's Armaments
3 Redeem the Lost
3 Coordinated Barrage
2 Forfend
2 Daily Regimen

Het deck bestaat dus vooral uit goedkope monsters (3 mana is het duurst) die met goedkope spells worden beschermd. (behalve dan swell of courage). En de monsters krijgen veel +1/+1 counters, van swell fo courage, veteran's armaments, daily regimen, cenn's tactician en burrenton bombardier.
Wat vinden jullie er van? nog tips?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hoezo de meadow, je hebt een snel deck, dan ga je toch geen landje spelen die je ene beurt vertraagd door tapped in play te komen?

Ik denk dat ik meer creatures zou spelen. Je deck wil snel beuken, maar er moet wel iets zijn om dat mee te doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

ik had niet eens gezien dat die tapped into play kwam. ik ga er meteen een plains voor in stoppen.
Welk creature is handig om te spelen? ik heb nog 2 creatures. burrenton shield-bearers en order of the golden cricket.
de ene is 4W. 3/3. when this card attacks target creature gets +0/+3.
en de andere is 1W. 2/2. W: this card gains flying until end of turn.
de shieldbearers vind ik te duur voor mijn deck. De order is geen kithkin soldier, maar kithkin knight.
misschien dat dit ook wel goed kan in mn deck.
Welke non-creature spell zal ik eruit halen? Redeem the Lost?

Tschus

Joris
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

Een deck edit:
-3 redeem the lost
-2 forfend

+2 kinsbale skirmisher
+2 order of the golden cricket
+1 goldmeadow harrier
Het lijtk me dat het deck nu iets verbeterd is, al hoewel het beschermen van mn creatures niet meer zo erg aanwezig is (natuurlijk nog wel reinforce kaarten)
Ik ben nog op zoek naar meer goldmeadow harrier. Deze lijkt me erg nuttig, hij biedt ook bescherming tegen bijv. Treefolk, die meestal niet in erg grote massa's komen. Ook ben ik nog op zoek naar meer cenn's heir. Deze is ook erg goed omdat zijn effect in feite al een veteran's armaments is. Nog tips?

Tschus

Joris
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien handig om eens te kijken hoe de manacosts van je spells verdeeld zijn over je deck, kun je aangeven hoeveel je van 1, 2, 3 en 4 of meer mana hebt?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

ik heb 21 plains.
13 spells van 1 mana, waarvan 8 creature spells.
13 spells van 2 mana, waarvan 9 creature spells. (en 4 Kithkin Banneret die de cost verlagen)
9 creature spells van 3 mana
en nog 4 spells die XWW zijn (Reinforce). X wil je eigenlijk zo groot mogelijk hebben, als je toch mana overhoudt.
Ik heb net een bestelling geplaatst op www.djinn.nl Ik krijg 2 commons bags (totaal 120 commons) uit Lorwyn. Daar zitten ongetwijfeld nog 1 mana kithkin bij. goldmeadow dingen (3 verschillende) bijv. Nu ik het zelf zo zie denk ik dat er teveel dure spells in zitten (13 namelijk), maar wat denk jij?

Tschus

Yoris
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou niet focussen op een zo groot mogelijke X. Je hebt een snel deck. Je wil dan niet zo veel landjes spelen en dan krijg je de X dus niet zo heel hoog. Beter kun je dus met een lage X spelen, of ene betere kaart zoeken die je niet aanmoedigt om meer land te spelen. Als ik jouw verdeling van spells over de casting costs zie dan denk ik dat je misschien wel aan 18 land genoeg zou kunnen hebbem. Ik zou in de ruimte die je krijgt iets meer van zo'n 2 mana spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

Dat idee kreeg ik vandaag ook al.
Ik zat er over te denken om dus die van XWW eruit te halen, en ook wat van de 3 mana creatures. Ik wil waarschijnlijk alleen preeminent captain (Daar moet ik er nog wat van zoeken) en kithkin zephyrnaut. De andere, die 2/2 flying is. of reinforce 2, 2W. haal ik er dan uit. Misschien is het nuttig om toch wat dingen als redeem the lost, forfend en pollen lullaby te spelen. Voor als mijn creatures steeds door dingen als nameless inversion worden neergemept.

Tschus

Joris
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

Thoughtweft Trio ? zeer vet te combineren met bijv. die preeminent captain
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hmm, zeker een goede kaart. maar misschien wat duur voor een kithkin. ik heb niet vaak 4 plains op het veld. En als ik veel plains heb is dat niet iets goeds.
Maar hoezo is dat goed te combineren met preeminent captain? je zou toch juist een "comes into play" effect moeten hebben. met Mulldrifter of Shriekmaw zou het beter te combineren zijn. daar is dat championnen nog echt handig voor
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

Whenever preeminent captain attacks, you may put a Soldier creature card from your hand into play tapped and attacking.

volgens mij speel je dan gratis die thoughtweft trio, en als ik het goed heb kan je dan die captain championnen en val je sowieso aan voor 5...

edit: ow wacht je bedoelt dan kan je de captain zijn ability niet gebruiken als die terugkomt in het spel... nee das waar... anders moet je zorgen dat je altijd een 1/1 beestje hebt liggen om te championnen ofzo.. .
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hmm oke, dat is wel een idee ja. Ik ga het zeker online even proberen :D
Ik zat nog wel te denken aan Kinsbaile Borderguard + Graceful Reprieve :D Die combinatie moet echt dodelijk zijn. Eerst krijg je tokens en dan komt Kinsbaile nog eens terug met verdubbelde kracht!
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

Naast de versie van dit deck waarin ik probeer zoveel mogelijk goedkope monsters te spelen en te rushen, heb ik nog een versie gemaakt. Deze bevat wel wat duurdere kaarten (zowel in mana als in euro's). Misschien dat als ik ooit tournooien ga spelen ik het deck bestel op internet, maar vooralsnog speel ik hiermee op MWS.

20 plains

4 wizened cenn
4 kinsbaile borderguard
4 goldmeadow harrier
4 knight of meadowgrain
4 cenn's tactician
4 thoughtweft trio
2 birgid, hero of kinsbaile

4 hold the line
4 graceful reprieve
4 coordinated barrage
2 door of destinies

De hold the line ben ik niet helemaal tevreden over. Het is de enige kaart die niet T2 is, en in extended is de tegenstand natuurlijk ook weer groter. Het idee van het deck is nogal simpel, het kan naar alle waarschijnlijkheid ook Doran the Siege Tower combo's gewoon afblocken.
Hold the Line kan eventueel vervangen worden door forfend of pollen lullaby. Wat vinden jullie?

Tschus!

Yoris
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

ziet er leuk uit..heb zo 123 geen nadelig commentaar
de enige kaart die mogelijk zou kunnen ontbreken is
Kithkin Harbinger

Rhaksha
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hmm, mooi. maar de harbringer is niet nuttig. Die kost 3 mana! wat echt heel erg veel is voor een 1/2 monstertje, en elke kaart die ik trek is eigenlijk wel nuttig.
Plaats reactie