Graveyard fun multiplayer deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zaphod
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:48 am

Graveyard fun multiplayer deck

Bericht door Zaphod »

Ik speel sinds kort met het volgende deck.
Het is een multiplayer fun deck. De kaarten die erin zitten zijn Type 1 legal.
Het deck werkt prima multiplayer alleen in het begin als er mensen aanwezig zijn die het deck kennen word ik er in no-time uitgeschopt. Als ik na een paar beurten nog leef is het controlling.

Blue
4 Impulse
1 Tolarian Entrancer
2 Raven Familiar
Red
2 Crater Hellion
2 Avalanche Riders
2 Goblin Bombardment
Black
3 Phyrexian Reclamation
4 Buried Alive
2 Haunted Crossroads
1 Thrull Surgeon
2 Bone Shredder
White
3 Radiant's Dragoons
2 Reliquary Monk
1 Monk Idealist
Green
1 Spike Weaver
1 Cartographer
Artifact
3 Claws Of Gix
1 Junk Diver
Land
1 Bayou
1 Savannah
1 Underground Sea
1 Tropical Island
2 Taiga
4 Badlands
2 Volcanic Island
4 Scrubland
4 Tundra
3 Volrath's Stronghold

Zelf zat ik denken om er 1 Peacekeeper in te doen. Of een False Prophet. Een andere optie is Propaganda. Een andere kaart die lastig te bestrijden is, is bijvoorbeeld Akroma, Angel of Wrath of een Spirit of the Night

Iemand nog nog leuke ideeen? Afbeelding
So Long And Thanks For All The Fish!
http://www.youtube.com/watch?v=bG6b3V2MNxQ
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

krosan verge kan mogelijk goed helpen met je mana. Ik zie niet helemaal wat buried alive voor je moet doen aangezien je geen genesis speelt of iets om ze in play te leggen. Wat verwacht je van de junk diver?

Waar je deck vooral aan doet denken is een toolbox deck, alleen de search die daarin normaal gebruikt wordt mis je. Een setje survival of the fittests zou echt wonderen doen denk ik. hiernaast mist je deck een beetje focus, je speelt een bergje kaarten die in bepaalde situaties goed zijn, maar bijna geen kaarten die zorgen dat je het overleefd tot je bij die situatie aanbeland. Wall of roots of temple acolyte zouden binnen die categorie vallen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Zaphod
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:48 am

Bericht door Zaphod »

Bedankt dat je ff kijkt :D

Mana is geen probleem.

Buried Alive vind ik zelf naast Phyrexian Reclamation de belangrijkste kaart van het deck. Het is een fun deck, geen kill/attack deck :) Vind daardoor Survival of the fittest een beetje te voor het spel waaraan ik normaal mee doe. Hij is zeker zeer goed voor dit deck dat dan wel :)

Genesis kende ik niet eens, kan leuk zijn.

De Junk Diver, Monk Idealist, Cartographer zitten er in als mensen het leuk vinden m'n artifacts/enchantments dan wel landen te gaan mollen. Heb al paar potjes gespeeld en was heel blij dat ik ze er in heb zitten want dan kan ik ze tenminste altijd terug halen als ik ze nodig heb.

Die wall en acolyte vind ik zeker een leuke aanvulling voor dit deck. Even zoeken waar en of ik die nog heb liggen.
So Long And Thanks For All The Fish!
http://www.youtube.com/watch?v=bG6b3V2MNxQ
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar wat doe je met de buried alive? Je moet al een andere kaart gepakt hebben om 'm redelijk te maken. Ik zou minstens een genesis spelen. Grapher, idealist en diver speel je allen 1x, die zal je toch niet vaak op tijd vinden denk ik? Sowieso zou 3x eternal witness spelen veel handiger zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Zaphod
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:48 am

Bericht door Zaphod »

pi schreef:Oy,

maar wat doe je met de buried alive? Je moet al een andere kaart gepakt hebben om 'm redelijk te maken. Ik zou minstens een genesis spelen. Grapher, idealist en diver speel je allen 1x, die zal je toch niet vaak op tijd vinden denk ik? Sowieso zou 3x eternal witness spelen veel handiger zijn.

mazzel

pi
Eternal witness gaan we even achteraan, die ken ik niet (ken sowieso eigenlijk niks na invasion block, behalve wat time spiral kaarten die ik gekocht heb).
So Long And Thanks For All The Fish!
http://www.youtube.com/watch?v=bG6b3V2MNxQ
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Ik zou ook iets als viridian zealot, indrik stomphowler of wickerbough elder in je reliquary monk slots overwegen. Die zijn iets makkelijekr te timen. Ook zijn de laatste 2 wat steviger en gaan dus niet zo makkelijk dood op de verkeerde momenten. In hetzelfde rijtje kan court hussar een betere raven familiar zijn als je ook met wit speelt, zou ik eerder bane of the living of thrashing wumpus spelen dan de helion en kan recurring nightmare goed dienst doen ipv je crossroads en reclamations. Het is dan mogelijk wel handig om een paar creatures te spelen die tokens produceren als ze in het spel komen of het spel verlaten, mogg war marshall, skeletal vampire of deranged hermit bv. Big game hunter kan een betere shreddr zijn in situaties waar het vooral grote beesten zijn die een probleem vormen, hetgeen me niet zou verbazen voor jouw deck.

Ik zou toch op zijn minst wat meer zoekfunctionaliteit inbouwen. Genesis iig om je buried alives veel beter te maken. Als je niet meteen voor survival wilt gaan, wat misschien een beetje te goed is, dan kan riptide shapeshifter ook een heel leuke kaart zijn. KingFatass had daar vroeger een heel leuk deck mee, al denk ik niet dat hij die ooit op dit forum heeft gepast. De shapeshifter en eerder genoemde nightmare, plus een symbiotic wurm (of een van die token bakkers) ergens in je deck geeft je een 7 mana loop die je elke keer een vrij specifiek creature uit je deck geeft. 7 mana is best veel, dus ik vermoed dat dat niet te goed voor je zal zijn?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie