HQ magic proxies van elke serie in superkwaliteit

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

Saint schreef: @dutch nee helemaal niks intelligents toegevoegd :P j/k
Me IQ ligt een beetje laag hier vergeleken met andere mensen :P
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

DutchG0d schreef:
Saint schreef: @dutch nee helemaal niks intelligents toegevoegd :P j/k
Me IQ ligt een beetje laag hier vergeleken met andere mensen :P
Ach je zit op het magic forum en niet op het pokemon of yu-gi-oh forum dus het zal nog wel meevallen :P zelfs voor het basis spelen van een standaard out-of-the-box deckje vereist toch wel enige intelligentie ^-^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Afbeelding

Voor wat het waard is, persoonlijk vind ik het type argument aanvallen en daar een hele discussie over voeren niet veel beter dan op de man spelen. In weze doe je iets vergelijkbaars. Ik zou persoonlijk het op de man spelen gewoon negeren, wees dan gewoon de wijze persoon. Dat vind ik in ieder geval meer intelligentie tonen dan een deel van de discussie hierboven.

Verder stel ik voor om het op de proxies op zich te richten, waarvoor ik het eens ben dat ze gaan verkopen niet de juiste manier is, zolang het enige wat je doet een kopietje maken is. Ik heb zeker niks tegen het normale plaatje als basis nemen en een of ander fancy iets er mee doen. Mits het eind doel is om als de boel ook daadwerkelijk goed werkt en je het deck wilt blijven spelen je de kaarten koopt (of eventueel om kaarten die je hebt goed te houden).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@Pi, Nice pice xD erg toepasselijk.

Yep ze gaan verkopen is uberhaupt geen optie zit je met de copyright ^_^ maar eigelijk als ik heel eerlijk ben moet je wel de originele kunnen overleggen als je met proxies wilt spelen (bijv je heb 3 moxies waar je die je dus niet wilt beschadigen, je laat zien dat je ze hebt en speelt met proxies ervoor). Zomaar proxies maken van dingen die je niet zelf bezit is najah even wat minder als je het mij vraagt..
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
cruisin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 12:31 pm

Bericht door cruisin »

Dus als we het chromosoomdefect van "altx" even buiten beschouwing laten, zijn jullie het stiekem wel met mij eens.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoezo op de man spelen...

Ik zou niet helemaal zeker zijn dat ik altx als diegene zag, maar je geeft toe dat zijn argumenten beter waren, dat hij won dus? (Aangezien de tekst op het plaatje in ieder geval de winnaar "retarded" noemt).

Maar een tip, laat het rusten, want jullie komen beide niet echt met sterke argumenten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

cruisin schreef:Dus als we het chromosoomdefect van "altx" even buiten beschouwing laten, zijn jullie het stiekem wel met mij eens.
:cry:
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ok ok alt en cruis zetten we dus duidelijk niet aan dezelfde tafel, waardan ook :P maar het ging hier dus over proxies ^_^ hate posts horen in overige :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
cruisin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 12:31 pm

Bericht door cruisin »

Jullie mogen dan superieur zijn in magic; in het herkennen van sarcasme valt er nog e.e.a. te leren.

Mijn punt, inhoudelijk: proxies aanbieden op een "die hard magic forum" vind ik sneu. Het aannemen van een duidelijke positie en uitgesproken woordkeuze inzake, triggert bepaalde mensen en dat is leuk, en ja.. niet allen leuk maar directe confrontatie kan ook duidelijke inzichten opleveren. En ik ga er vanuit dat ik het mis kan hebben. In casu "fotokwaliteit proxies van bestaande kaarten te koop aanbieden", echter, heb ik nog niemand gehoord die hier argumenten voor aandraagt dat dit geen goedkope praktijken zijn (in pop. geenstijltaal : pauper). Het lijkt zelfs een beetje alsof de scene het eigenlijk wel gedoogd... gelukkig zijn er een paar replies die wat duidelijker hun standpunt innemen.

Ik sta voor discussie open. Maar blijkbaar roep ik met het gebruik van het woord "paupers" al direct een bepaalde negatieve connotatie op. Het lokt emotionele reacties uit, en dat is amusant... echter, ik mis de inhoudelijke discussie van diegenen die veroordelen over woordkeuze of kleur. Als we dan toch de meta-discussie aan gaan:
Ik observeer en zie posters die stekels opzetten. Waarom is dat? Er zijn ook mensen, zoals Saint, die true diplomats zijn... Chapeau! (geen sarcasme!). Ik pretendeer bijlangena niet perfect te zijn maar stel hypocrisie of laakbaarheid aan de kaak. En hoop dat intelligente mensen, zoals we hier allemaal met elkaar zijn (ja dat geloof ik), ook wat waarde hechten aan authenticiteit en kwaliteit van zaken. Zei het magic kaarten, taal , etc. etc.

Woordenschat is geen indicator voor IQ. Laat ik duidelijk zijn dat ik mensen hier niet wil overtreffen of overbluffen met "moeilijke woorden"; ik ben vast en zeker lang niet zo goed in magic als iedereen hier. Ik hecht wél waarde aan steekhoudende argumenten en een volwaardige discussie.

En ja, we raken allemaal wel eens gepassioneerd in onze woordkeuze; zei het "geenstijlerig" of anderzijds... Daarvoor zijn we mensen...

Mijn excuses. Ik wil niemand opzettelijk beledigen, ik sla wel terug als wijsneusjes denken dat ze de forum-Judge Dredd kunnen uithangen.

Altx: Ik daag je toch uit om met een argument te komen waarom het aanbieden van fotokwaliteit proxies op een forum met "harde kern magiccers" enige merites heeft. Overtuig me.
cruisin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 12:31 pm

Bericht door cruisin »

pi schreef:maar je geeft toe dat zijn argumenten beter waren, dat hij won dus? (Aangezien de tekst op het plaatje in ieder geval de winnaar "retarded" noemt).
Nah, gevoel voor nuance in de Engelse taal: EVEN is wel het keyword. M.a.w.: win or lose, you're a retard to begin with. Eigenlijk is de bottomline van deze eeuwenoude forum klassieker : wie er ook gelijk heeft, wie de ander ook slimmer af is: als je "wint" ben je nog steeds "mongool"want je was aan het ruzieën op internet.

Debattereren (sp?) , zoals we hier plachten te doen, is, naar mijn bescheiden mening, toch wel degelijk een ander verhaal. Echter, ad-hominem argumenten zijn geen substantiële debatpunten. Ja ........dit zijn (forum) politics.
:)
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

cruisin schreef:(...)

Altx: Ik daag je toch uit om met een argument te komen waarom het aanbieden van fotokwaliteit proxies op een forum met "harde kern magiccers" enige merites heeft. Overtuig me.
Waarom?

Ten eerste had ik alleen maar kritiek op het feit dat jij blijkbaar een niet tegen te houden neiging hebt om moeilijke woorden te gebruiken, waardoor de helft van het forum niet eens weet waar je het over hebt.

En ten tweede ga ik niet in discussie met mensen die het nodig vinden om te flamen om hun standpunt kracht bij te zetten.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
cruisin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 12:31 pm

Bericht door cruisin »

altx schreef: Waarom?

Ten eerste had ik alleen maar kritiek op het feit dat jij blijkbaar een niet tegen te houden neiging hebt om moeilijke woorden te gebruiken, waardoor de helft van het forum niet eens weet waar je het over hebt.

En ten tweede ga ik niet in discussie met mensen die het nodig vinden om te flamen om hun standpunt kracht bij te zetten.
Waarom? Ik zal een simpel antwoord geven met makkelijke woorden: omdat het een discussieforum is.

Waar mensen lastig gaan doen als iemand "moeilijke woorden" gebruikt en geen breezer taal of steenkolennederlands neerkalkt. Maar goed, jij voelt je blijkbaar te goed voor een pittige discussie en wijst liever anderen op hun taalgebruik (moeilijke woorden, flames). Wat ben je toch een [strike]moreel superieur[/strike] correct mannetje! Ik heb een bloedhekel aan dat soort gedrag, maar ik ga geen discussies met je uit de weg. Laf, maar voorspelbaar, dat jij dat wel doet.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

cruisin schreef:
pi schreef:maar je geeft toe dat zijn argumenten beter waren, dat hij won dus? (Aangezien de tekst op het plaatje in ieder geval de winnaar "retarded" noemt).
Nah, gevoel voor nuance in de Engelse taal: EVEN is wel het keyword. M.a.w.: win or lose, you're a retard to begin with. Eigenlijk is de bottomline van deze eeuwenoude forum klassieker : wie er ook gelijk heeft, wie de ander ook slimmer af is: als je "wint" ben je nog steeds "mongool"want je was aan het ruzieën op internet.
Doe het dan goed, keywoorden voor dit specifiek zijn Special Olympics en eventueel still retarded, het even in die zin verandert er weinig aan (laat het woordje weg en waarempel, er staat nog precies hetzelfde).

Zou het misschien kunnen dat je veel te veel argumenteert alsof je ver boven de rest hier staat waardoor er weinig discussie ontstaat? Ik kan niet zeggen dat ik een discussie met je er erg aantrekkelijk uit vind zien. Ik probeer daarom steeds terug naar het onderwerp te gaan en eventueel de andere discussie wat te verlichten. Misschien dat je het als hint moet zien als een admin dat doet..

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

cruisin schreef:
altx schreef: Waarom?

Ten eerste had ik alleen maar kritiek op het feit dat jij blijkbaar een niet tegen te houden neiging hebt om moeilijke woorden te gebruiken, waardoor de helft van het forum niet eens weet waar je het over hebt.

En ten tweede ga ik niet in discussie met mensen die het nodig vinden om te flamen om hun standpunt kracht bij te zetten.
Waarom? Ik zal een simpel antwoord geven met makkelijke woorden: omdat het een discussieforum is.

Waar mensen lastig gaan doen als iemand "moeilijke woorden" gebruikt en geen breezer taal of steenkolennederlands neerkalkt. Maar goed, jij voelt je blijkbaar te goed voor een pittige discussie en wijst liever anderen op hun taalgebruik (moeilijke woorden, flames). Wat ben je toch een [strike]moreel superieur[/strike] correct mannetje! Ik heb een bloedhekel aan dat soort gedrag, maar ik ga geen discussies met je uit de weg. Laf, maar voorspelbaar, dat jij dat wel doet.
Damn wat heb je gestudeert!?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Politiek, duidelijk want het gaat maar door en maar door en er komt maar niets uit :P lol j/k, laten we het nou maar gewoon laten rusten het verkopen van proxies is gewoon not done, het zelf maken van proxies kan gunstig zijn als je je dure kaarten er "playing damage" mee bespaard.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie