Standard toegestane kaarten checken

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maarten
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 02, 2010 9:40 pm
Locatie: Amstelveen

Standard toegestane kaarten checken

Bericht door Maarten »

Weet iemand een goede/snelle manier (programma/site) om te checken welke kaarten toegestaan zijn in standard toernooien?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Geen idee over het programma, maar wat er in standaard toegestaan is is het laatste 2 blocks en de laatste core set :P dus nu is het zendikar en m10 en het block er voor, straks m10, het block hiervoor, zendikar en worldwake, daarna, het block hiervoor, m10, zendikar, worldwake en eldrazi enzovoort enzovoort.
Standard (Type 2) (Alleen kaarten uit de laatste basis-set en de laatste 2, of huidige, blocks) (Decksize >= 60)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

kun je niet in de gatherer van magicthegathering.com zoeken op standard legal ofzo? lijkt we wel. zou ik eens proberen
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

MWS, deck invoeren dan F6 (of Tools -> Check Deck Legality).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Maarten
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 02, 2010 9:40 pm
Locatie: Amstelveen

Bericht door Maarten »

Check in MWS werkt prima inderdaad... alleen kom ik er nu achter dat ik haast geen standard legal kaarten heb hahaha *snif* :cry:
Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar zijn kaarten die exact hetzelfde als kaarten van standard legal type, maar met een andere naam (bijvoorbeeld: Spirit Link en Lifelink) misschien wel standard legal?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Als ze verschillende namen hebben, dan zijn het verschillende kaarten. Dus nee, niet per se.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Zoals ik al zei de laatste 2 blocks en de laatste basis set zijn legaal, 10th edition is niet de laatste basis set dat is M10. Maar je kan altijd nog extended gaaan spelen.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Maarten, da´s niet zo heel gek, na 10 jaar is er wel een beetje iets verandert :P. Sowieso zitten de uitbreidingen vol met nieuwe kaarten, dus die zul je niet hebben en de basissets kunnen nu ook nieuwe kaarten hebben. Resultaat is dat er in standard waarschijnlijk niet veel meer dan 200 reprints zitten en veel daarvan komen uit recentere sets dan waar jij meegespeeld hebt. De andeen moet je dan ook nog net hebben.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maarten
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 02, 2010 9:40 pm
Locatie: Amstelveen

Bericht door Maarten »

Haha, dat heb ik gemerkt inderdaad.
Aangezien ik toch als 't ff kan mee wil doen aan FNM in A'dam, heb ik gisteravond maar even snel een goedkoop rood/groen deckje samengesteld en besteld op dragonbreath voor 15 Eurie. Wellicht dat ik 'm nog post in deck list voor tips.
Plaats reactie