M12 boosterbox

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

michiel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 02, 2011 2:42 pm

Re: M12 boosterbox

Bericht door michiel »

Dan nog 5 euro verzendkosten houd je na aftrek btw 4,20 van over en pakketpost nederland is al 6,75 + verpakking totaal zeg 7,20. Dan leg je daar 3 euro op in. Dan moet je de dozen inkopen voor 77 euro om break-even te draaien. De standaard inkoopprijs is zeg 80 euro. Dan kun je er vast iets af krijgen als je heel erg veel koopt maar dan nog is het lastig denk ik om daar onder te komen. Voor normale winkels die moeten leven van de 5-10 profit op een doos is het wel erg vervelend dit soort acties. Ik hoor er veel geklaag over. gameforce bv verkoopt ook tegen inkoopprijs, maar daar is niks aan te doen. Iedereen mag vragen wat hij wil.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: M12 boosterbox

Bericht door pi »

Mogelijk kunnen ze via een alternatieve vervoerder wat voordeel pakken? Of anders door grote volume afnames bij de normale vervoerders?

Het is natuurlijk ook mogelijk dat ze aan paralelle import doen, als je bv een box bij starcitygames.com zou halen betaal je zo'n 63.50 omgerekend. Nou weet ik dat SCG dit soort dingen niet doet, maar mogelijk zijn er andere in Amerika die wel bereid zijn om boxen naar Nederland te sturen ondanks dat Wizards het niet toe staat (een vriend van me vertelde dat het hem recent nog gelukt was om een winkel een box aan losse boosters in envelopes op te laten sturen). Overigens heb ik natuurlijk geen idee of deze winkel dit doet en ik zou natuurlijk aannemen dat dit niet het geval is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
michiel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 02, 2011 2:42 pm

Re: M12 boosterbox

Bericht door michiel »

Ik denk dat ze gewoon omzet willen draaien en geen winst. Wie weet komen er bijbestellingen dat mensen die een doos komen halen ook wat anders kopen. Hoesjes ofzo waar wel winst op zit. Amerika is idd stuk goedkoper, maar ik ga er niet eens aan beginnen. Het mag niet en ten 2e moeten we bij inkoop buiten de EU altijd nog een keer btw betalen op de invoer. Binnen de EU ook wel, maar dan mag de verkoper ze EX btw leveren. Allemaal regeltjes.
Ik zou ook eens moeten kijken naar een goedkopere manier van verzenden hoewel ik misschien 10 pakketjes per week verstuur, dus dat zal dan wel niet.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: M12 boosterbox

Bericht door Lolloler »

Vergeet niet dat webwinkels meer betalen aan inkoop, omdat Wizards zelf alleen aan brick & mortar stores verkoopt. Hierdoor komt er nog een leverancier in de productieketen die de prijs weer iets opschroeft.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: M12 boosterbox

Bericht door pi »

Die snap ik niet, je haalde toch bij boosterbox, ps-games of bij een gehemzinnige 3e? Dat zijn toch geen brick & mortar stores?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
michiel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 02, 2011 2:42 pm

Re: M12 boosterbox

Bericht door michiel »

Klopt 'echte' winkels betalen niet minder. het gaat allemaal via leveranciers en dat kun je niet zomaar worden. Dat is in Nederland PSGames (officeel) en dan Boosterbox idd maar dat is niet officieel. Alleen als je het voor toernooien gebruikt betaal je ietsje minder. Maar anders zit je nog boven de prijs van OP.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: M12 boosterbox

Bericht door Lolloler »

Het geld volgens mij ook alleen in Amerika, want daar kun je van WOTC direct kopen tegen iets lagere prijs.

PS-Games heet vanaf heden trouwens Bergsala Enigma Benelux.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: M12 boosterbox

Bericht door pi »

Ik las bergsla en vond dat inderdaad nogal een enigma.

Is er meer bekend over gevolgen van het fallisement?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: M12 boosterbox

Bericht door Lolloler »

Het nieuwe bedrijf (wat overigens op een ander kleurtje en andere naam totaal hetzelfde is) neemt alle verplichtingem van de curator over. Ze zijn nu gewoon weer aan het opstarten en we kunnen al bij ze bestellen. :)
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: M12 boosterbox

Bericht door pi »

Ok, dat hebben ze snel geregeld dan.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: M12 boosterbox

Bericht door Lolloler »

Het is een al bestaand bedrijf, alleen dan in het buitenland. PS-Games heeft met hun onderhandeld en voert nu de Nederlandse tak van het bedrijf zeg maar. :) Zeker snel geregeld!
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: M12 boosterbox

Bericht door ixo »

kan je ook via het buitenland bestellen bij Boosterz.nl, en wordt dat dan ook verzonden naar het buitenland ?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: M12 boosterbox

Bericht door Lolloler »

ixo schreef:kan je ook via het buitenland bestellen bij Boosterz.nl, en wordt dat dan ook verzonden naar het buitenland ?
Ik kan helaas alleen naar België en Nederland verzenden, maar ik werk eraan om naar meer landen te kunnen verzenden. Ook is verzending naar België momenteel nog vrij duur, daar werk ik aan!
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Re: M12 boosterbox

Bericht door Valentijn »

Lolloler schreef:Boosterbox heb ik nog van jou pi, haha. De derde houd ik liever nog even voor mezelf omdat een stuk minder die kennen.
Het is toch verboden om boosters te importeren? Naar mijn weten is er geen derde distributeur in Nederland.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: M12 boosterbox

Bericht door pi »

Op zich niet, bij mijn weten mag je vanuit heel Europa importeren, specifiek Amerika naar andere delen van de wereld is lastig dacht ik.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie