Protection from ............

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Baalzamon
Master

Protection from ............

Bericht door Baalzamon »

Hé Luitjes,

Een vraagje:
Laatst waren wij een potje Magic aan het spelen en toen stuitten wij op een probleem:
Ik viel aan met een "8/8 trample" (van groen) en deze werdt geblokt door een "1/1 creature" met "protection from green". Nu dacht ik dat mijn tegenstander nog altijd 7 damage zou krijgen, maar volgens mijn tegenstander hield dat 1/1 creature alle damage tegen.
Weet iemand hoe dit nou precies zit????

Greetz...
marshall
Master

Bericht door marshall »

Ik speel nog niet zo lang magic maar ik denk dat je tegenstander gewoon 7 damage krijgt
Never interrupt your enemy when he is making a mistake
Sab!
Administrator
Contacteer:

Bericht door Sab! »

Ik weet het niet, het is een beetje vaag allemaal (de regels dan, ik snap je vraag) Volgens mij is het wel zo dat je die damage krijgt, alleen bij mtgo gaat het niet door dus ik vind het allemaal een beetje vaag. :?
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Het hangt er van af volgens welke regels je speelt. Volgens de oude 5th edition regels, zou inderdaad alles tegengehouden worden. Met de herziening van de 6th/7th edition rules echter, is er iets veranderd: (jouw ten goede) Alle damage die op het 1/1 protection beest komt, wordt geprevent, wat inhoud, dat de schade wordt teruggebracht nar 0. Dat houd in, dat de trample regel in werking wordt gezet, en dat dus ALLES!! doorgaat.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
marshall
Master

Bericht door marshall »

The Quizmaster schreef:Het hangt er van af volgens welke regels je speelt. Volgens de oude 5th edition regels, zou inderdaad alles tegengehouden worden. Met de herziening van de 6th/7th edition rules echter, is er iets veranderd: (jouw ten goede) Alle damage die op het 1/1 protection beest komt, wordt geprevent, wat inhoud, dat de schade wordt teruggebracht nar 0. Dat houd in, dat de trample regel in werking wordt gezet, en dat dus ALLES!! doorgaat.
ik zou zeggen alles behalve 1, toch? hij kan er 1 preventen....
Never interrupt your enemy when he is making a mistake
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Shit, ik dacht ik check het ff voor de zeker heid, zie ik dat ze het weer teruggedraaid hebben:
Assigning damage from a Trample creature only considers the actual toughness of the creature, not any abilities or effects that might prevent or redirect damage once it is assigned. For example, if a 2/2 creature with Protection from Green blocked a Force of Nature, you would only need to assign 2 damage to it, even though that damage will be prevented by the ability. Another way of thinking of this is that you need to assign enough damage that the creature would be lethally damaged if nothing prevented or redirected the damage. [CompRules 2002/04/17 - 502.9e]
Dit betekend dus, dat idd de verdediging van de hoeveelheid damage wordt afgetrokken.

(waarom veranderen die regels ook zo vaak :x )
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Jurriaan

Re: Protection from ............

Bericht door Jurriaan »

Baalzamon schreef:Hé Luitjes,

Een vraagje:
Laatst waren wij een potje Magic aan het spelen en toen stuitten wij op een probleem:
Ik viel aan met een "8/8 trample" (van groen) en deze werdt geblokt door een "1/1 creature" met "protection from green". Nu dacht ik dat mijn tegenstander nog altijd 7 damage zou krijgen, maar volgens mijn tegenstander hield dat 1/1 creature alle damage tegen.
Weet iemand hoe dit nou precies zit????

Greetz...
Protection = protection dus je tegenstander had gelijk! :D
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Hier het enige echte goede antwoord :

Gezien de regels nu (misschien ook al volgens eerdere regels) kan hij 1 schade tegenhouden (preventen) omdat hij protect van groen heeft. De andere 7 schade gaat gewoon door naar de tegenstander.

Ik weet niet zeker of dat ook is met protection van creatures maar dat moet iemand anders maar zeggen.

GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
KingFatass
Wizard

Bericht door KingFatass »

Ook geld hetzelfde bij prot, creatures. Atacker met trample moet eerst combat damage assingen gelijk aan de tougness van totaal blockers. alles wat overblijft komt door.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Dan heb je nu antwoord op al je vragen :P .
Als je vragen hebt vraag het maar aan King Fatass hij heeft de antwoorden. 8)

GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Soulreaver
Advanced

nieuwe vraag op hetzelfde probleem

Bericht door Soulreaver »

en wat nou als een een gasiousform op het creature ligt met protection from green..
(enhanted creature neither deals or receives damage)

Komt er dan ook nog trample damage door..??
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Ook dan ja. Hij houdt gewoon de schade tegen die hem gedaan wordt de rest gaat dan nog gewoon door.

GFORCE
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

In feite wordt niet alle damage aan het creature geassigned (mooi woord he). Volgens de regels hoeft alleen lethal damage aan het creature gegeven te worden. Bij een 1/1 creature (bv beloved chaplain) wordt dus 1 damage aan de chaplain gegeven en 7 damage aan de speler (bij een 8/8 trample zoals force of nature). Aangezien de speler geen protection from creatures heeft...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie