Weer eens een vraagje van Baalzamon,
Ik wilde laatst met een vriend van mij de Magic-kaarten weer eens uit de doos halen om een paar spelletjes met een 'sealed deck' te spelen. Maar toen kwam ik erachter dat wij allebei anders dachten over wat nu precies spelen met een 'sealed deck' inhield.
Mijn vriend dacht:
Je pakt een paar decks (bv. Devastation, Painflow), pakt uit die decks een aantal kaarten zodat je er minimaal 60 hebt en begint te spelen tegen elkaar.
Ik dacht:
Je pakt een kant en klaar deck (bv. Devastation, Painflow), neemt minimaal 40 kaarten uit dat deck en begint te spelen tegen elkaar.
Kan iemand ons uit de brand helpen en zeggen wie van ons gelijk heeft zodat wij weer eens een potje Magic kunnen spelen....
Alvast bedankt,
Baalzamon
Sealed Deck
Moderator: Admins & Moderators
Sealed Deck
The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Ik heb het idee dat jouw gedachte het meest in de buurt komt. Zoals je vriend het bedenkt, pak je gewoon wat kaarten en bouw je een deck van 60 kaarten. Voor zover ik kan nagaan lijkt het laatste bijzonder veel op constructed zonder de beperkingen van een sealed deck.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
volgens mij hebben jullie het beiden fout.
Sealed deck is het open maken van 1 tournament pack en 3 boosters en hiermee een deck bouwen van minimaal 40 kaarten (inclusief land), eigen basic land mag hierbij toegevoegd worden, maar verder helemaal niks.
mazzel
pi
volgens mij hebben jullie het beiden fout.
Sealed deck is het open maken van 1 tournament pack en 3 boosters en hiermee een deck bouwen van minimaal 40 kaarten (inclusief land), eigen basic land mag hierbij toegevoegd worden, maar verder helemaal niks.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- KingFatass
- Wizard
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
ik vergat nog wel te zeggen dat mensen soms 5 boosters doen ipv 1 starter en 3 boosters. Op zich zou je er natuurlijk altijd voor kunnen kiezen om sealed deck met meer of minder packjes te doen wanneer je casual speelt, alleen moeten dit wel boosters en/of starters zijn om het een beetje leuk te houden, omdat bij preconstructed decks er gewoon bijna altijd van te voren al 1 beter is dan de ander.
mazzel
pi
p.s. starter = tournament pack, is de oude naam
ik vergat nog wel te zeggen dat mensen soms 5 boosters doen ipv 1 starter en 3 boosters. Op zich zou je er natuurlijk altijd voor kunnen kiezen om sealed deck met meer of minder packjes te doen wanneer je casual speelt, alleen moeten dit wel boosters en/of starters zijn om het een beetje leuk te houden, omdat bij preconstructed decks er gewoon bijna altijd van te voren al 1 beter is dan de ander.
mazzel
pi
p.s. starter = tournament pack, is de oude naam
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.