nieuwe database

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Is de nieuwe database even goed als de oude?

de nieuwe is slechter
1
7%
de nieuwe is even goed
4
29%
de nieuwe is beter
9
64%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Wow! Wat is er met je avatar gebeurd?!? Het ziet er wel gaaf uit maar het is super annoying dat het steeds de aandacht trekt. Misschien kun je het iets subtieler maken?

Nouja, wat ik zeggen wilde: Ik heb nu een naam suggestie menu gemaakt voor mijn database. Als je nu een naam intiept in het "name" veld, zodra je 3 of meer letters hebt klapt er een menu uit met kaarten die dat in hun naam hebben. Je kunt vervolgens met de pijltjes of the muis een naam kiezen. Leek me handig :). Ik heb het alleen op Safari en Firefox getest dus het zou goed kunnen dat het niet werkt onder IE. Laat het maar even weten als het niet werkt voor jouw lievelings browser :). Hoop dat jullie het ook handig vinden.

David

PS Aangezien deze post op een nieuwe pagina terecht is gekomen is het niet gelijk duidelijk over welke avatar ik het heb. Bij deze:
Afbeelding
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

ik vind de avatar ook wat annoying. Maar over de search optie. Het werkt niet bij ome MS met IE8, google chrome werkt het wel mee.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Lol, hoeveel off topic kan alleen al een avatar veroorzaken. Nog wel van de originele poster van het topic. Anyway, ik heb die avatar al enkele jaren op een ander forum. Het kan wel even duren voor ik tijd heb om eens te gaan zitten wijzigen. Als mensen het belangrijk genoeg vinden zet ik de oude wel terug.

Ik gebruik eigenlijk alleen IE, dus mijn uitslag kwa werking menu heeft lord of the squirrel al gegeven.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

In Firefox stelde ik het altijd zo in dat een animated gif maar een keer afspeelde en daarna stil was. Maar ik weet niet hoe ik dat instel in Safari. Ik zou het wel erg op prijs stellen als je een niet bewegend plaatje instelt.

Voor mij werkt het menu nu in IE7. IE6 is te gaar (what else is new?) om het goed te krijgen maar het is min of meer bruikbaar. In IE8 heb ik niet getest maar ik neem aan dat het daar nu ook werkt. Laat het maar weten als het niet werkt. Bedankt.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

jup het werkt in IE8 ook nu
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Geen idee waarom gatherer nu 24 kaarten van Magic 2010 heeft maar ManaBase heeft ze nu ook.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

interessant :). Ik denk dat deze gepreviewed waren.

EDIT: Jup
http://www.wizards.com/magic/tcg/articl ... 10/spoiler

Ik vind de flavor op de bolt wel heel cool.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Het lijkt erop dat ze M10 weer hebben verwijderd van gatherer :D. Zou het een foutje geweest zijn?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ze hebben wel iets vaker per ongeluk zoiets gedaan, dus het zou best kunnen. Toch, de kaarten staan in die visual spoiler, dus zo gek is het niet om het al in Gatherer te hebben. Mogelijk hebben ze het er uit gehaald om spoilers te voorkomen voor mensen die verrast willen worden door de nieuwe set.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik las op mtgsalvation dat een heleboel andere kaart (alleen reprints) ook zichtbaar waren als je handmatig de URL aanpaste. Zo hebben ze hun spoiler een heel stuk uitgebreid. Dus het lijkt toch wel echt op een fout. Stuf zeg. Als ik op tijd geweest was had ik die anderen ook in mijn database op kunnen nemen.

http://forums.mtgsalvation.com/showthread.php?t=168780
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik heb alle card texts geparsed en opgesplits in losse abilities. En ik heb een nieuw veld toegevoegd om op die abilities te zoeken. Maar ik vraag me af of het echt iets toevoegt. Is dit handig of is het alleen maar onduidelijk?
Op de pagina van een kaart kun je ook zien hoe ik de abilities heb opgesplitst.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

persoonlijk lijkt het me niet heel hard nodig, maar ik zoek ook niet zo vaak op abilities volgens mij.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik heb die gegevens nu eenmaal en ze zijn op zichzelf wel interessant. Ik weet alleen niet wat de handigste manier is om ze beschikbaar te maken.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik heb Magic 2010 toegevoegd. Ik zal later de nieuwe bewoordingen van de andere kaarten invoeren.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Heb zojuist Planechase toegevoegd. Het is me nog niet echt duidelijk wat je eraan hebt maar ok :).
Plaats reactie