het word groen-wit, denk ik..

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

wilco
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: di aug 26, 2003 9:35 am

het word groen-wit, denk ik..

Bericht door wilco »

Hoi, ik ben dus nieuw 8O

heb al een paar spelletjes gespeeld, en vanavond het "betere" werk. Tegen iemand met een groter arsenaal dan een starterskitje 8)

Anyway, ben dus nu ook wat aan het nadenken over mijn deck. Op het moment nog weinig bijzonders 8th starters kit + 4 8th boosters. Als ik naar mijn kaarten kijk dan trekt groen-wit mij op het moment het meest.

Nu de vraag:
Weet iemand of er nog pre-constructed kits te krijgen die een combo wit-groen (of groen-wit) hebben?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

als je je kaarten lijst post kan ik of een ander forum lid je misschien wat verder helpen want er zijn genoeg wit-groene decks in de handel.
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

persoonlijk raad ik mensen altijd af pre-cons te kopen, meestal zijn ze gewoon best wel slecht in verhouding tot de decks die mensen spelen die er zelf over nagedacht hebben. Daar naast is een van de leukste dingen in magic het maken van je eigen deck, en het is ook een van de belangrijkste dingen als je potjes wilt winnen. Ik zou je aanraden om gewoon starters (="tournament packs") en boosters te kopen, dit kost in eerste instantie wel wat meer dan simpelweg een precon kopen, maar op de langere termijn heb je er veel meer aan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

En op de korte termijn is een precon toch ook niet zo'n slechte deal... (sorry pi, ik ben het niet met je eens)
Je moet erg veel geld uitgeven voordat je d.m.v. boosters een beter deck hebt. Nog beter is om voor weinig geld iemands verzameling over te nemen of van iemand een heleboel commons te krijgen maar dat kan niet altijd.

David
wilco
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: di aug 26, 2003 9:35 am

Bericht door wilco »

Mijn zwakte bleek vanavond dat mijn wit-groen deck niet bestand is tegen flying creatures. Ik heb 1 patagia golem en 1 giant spider. Ik zoek dus nu een wit-groen pre-con deck waar ook nog een (liever meer) kaart in zit waarmee ik die flying creatures te grazen kan nemen. Of vraag ik nu teveel 8)

Mijn andere gebrek is landjes, ik zie het voordeel om een pre-con te kopen ook meer als het snel verkrijgen van een aantal landjes. En ik geloof niet dat ik in een booster in 1 keer de juiste kleur landjes hebt. Ik zie het kopen van een pre-con deck meer als fundering voor het bouwen van mijn deck. Plus dat ik dan de andere kleuren ook niet uit het oog verlies. Op het moment ligt mijn voorkeur voor groen-wit, maar door boosters kan het zo zijn dat dat kan veranderen.

Zou de Judgement - spectral Slam voldoen aan mijn "eisen"?

Ik zal even voldoen aan het verzoek om even mijn wit-groene deck te posten:

Honor guard 2
Sanctimony
Holy day 2
Vengeance 2
Rain of blades 2
Samite Healer 2
Sacred Nectar 2
Master Decoy
Solidarity
Pacifism
Elite Archers
Basic Land - Plain 10

De kleurloze:
Urza's Mine - Land
Rod of Ruin
Patagia Golem
Wooden Sphere
Phyrexian Hulk
City of Brass - Land

De groenen:
Giant Spider
Lone Wolf
Living Terrain
Horned Troll
Norwood Ranger 2
Naturalize
Grizzly Bears 2
Craw Wurm
Elvish champion
Wood Elves
Vine Trellis
Silverback Ape
Rampant Growth
Enormous Baloth 2
Spined Worm 3
Blanchwood Armor
Basic Land - 9

Ik heb daarnaast van wit
Sacred Ground
Glory Seeker 4
Eager Cadet
Deze kaarten heb ik besloten niet in mijn deck op te nemen wegens gebrek aan land.

Het nummertje achter de naam van de kaart staat voor het aantal dat ik heb van die kaart.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Je zou 1 van deze 2 precon kunnen kopen :

http://www.wizards.com/magic/displaythe ... =3&lang=en voor wit

http://www.wizards.com/magic/displaythe ... =2&lang=en voor groen

De groene pre-con bevat Wing Snare wat wel sterk is tegen flying creatures.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

David schreef:En op de korte termijn is een precon toch ook niet zo'n slechte deal... (sorry pi, ik ben het niet met je eens)
Je moet erg veel geld uitgeven voordat je d.m.v. boosters een beter deck hebt. Nog beter is om voor weinig geld iemands verzameling over te nemen of van iemand een heleboel commons te krijgen maar dat kan niet altijd.

David
Ik ben voor langere termijn investeringen, altijd. Verzameling overnemen, of iemand lief aankijken voor wat commons is wel goed idee, maar precons, neen, sorry, echt niet. Je wil zelf decks leren bouwen, niet wat een ander verzonnen heeft leren uitbreiden. Daar naast heb je vaak niet veel aan de kaarten uit een precon voor later.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik vind Phantom Nantuko en Mirari's Wake best leuke kaarten...
@wilco, Spectral Slam is helemaal niet zo'n gek idee hoor.

David
wilco
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: di aug 26, 2003 9:35 am

Bericht door wilco »

Zijn tournaments packs wel random? En het aantal landjes? Word ik daar wel wat wijzer door?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

tournament packs zijn random ja, althans, 30 basic-land, 3 rares, stuk of 10 uncommons en de rest is common.
David (PM) schreef:Jij gaat altijd voor de langere termijn investering??? Ik ga voor het meeste plezier uit Magic halen en liever morgen al dan volgend jaar pas
En decks leren bouwen is idd leuk maar jij beslist toch niet dat Wilco decks wil leren bouwen en dat hij dat niet wil mbv een precon?
ik bedoel met langere termijn echt alleen de volgende stap, dus van persoon met zeg 200 kaarten, die decks maakt door alle kaarten van een kleur min of meer bij elkaar te gooien tot iemand die er begint over na te denken en een poging doet kaarten bij elkaar te verzamelen die zijn deck verbeteren. Dus eigenlijk zeg maar als de persoon besluit wat langer met magic door te gaan dan een paar weken/maanden (sommige mensen hebben dit eerder dan anderen).

Natuurlijk moet wilco helemaal zelf weten wta ie doet, ik geef alleen aan wat ik zou aanraden te doen.

Extra argument tegen precons btw: ze blijven je in een bepaalde richting duwen, ze beperken je creativiteit, met evenveel landjes van elke kleur ben je veel minder beperkt dan met een hele berg van 1 of 2 kleuren en maar een paar van de anderen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Precons zijn uitstekend voor de beginnede magicer die niet een map vol met rares heeft en maar een klein budget. Spectral slam all the way.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik ben het deze keer eens met David en KF. Een beginnende speler kan van een precon best veel leren. Je kunt de precon ook analyseren en je afvragen waren een bepaalde kaart juist in dat deck zit, hierdoor leer je ook al een beetje het deck bouwen.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
marshall
Master
Berichten: 165
Lid geworden op: di apr 09, 2002 2:35 pm
Locatie: Venlo

Bericht door marshall »

Even offtopic:
http://www.magicworkstation.com/

Hiermee kan je decks maken en tegen anderen spelen, kan goed zijn als je de basis regels kent en je wil eens weten of een deck dat je gaat maken ook echt werkt...

Enige nadeel is dat je daarop snel tegen erg goede decks speelt.

Gl & Hf met magic :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Als je even rondkijkt zie je dat er zelfs een heel forum is gewijd aan MWS hier op naaitsabes. Je kunt er dus vanuit gaan dat we weten wat het is...
En waarom moest dit eigenlijk offtopic?

David
Gebruikersavatar
pastry
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:17 pm

Bericht door pastry »

Voor iemand die net speelt is een pre-deck een goede manier om alles te leren , zoals goed met combo's spelen en tactiek bepalen. Daarna kan je na eigen inzicht je eigen deck builden.
Pastry.
Plaats reactie