Worship: iemand combo ideeen?

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pastry
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:17 pm

Worship: iemand combo ideeen?

Bericht door pastry »

Ok bij toeval tegen 4x worship aan gelopen. Het zijn grappige kaarten maar heeft iemand nog suggesties hoe ik deze kaart optimaal kan gebruiken?


Grtzz
Pastry.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Je wilt eigenlijk zorgen dat je altijd een creature hebt.
Creatures als Iridescent Angel en Anurid Brushhopper zijn moeilijk dood te krijgen.
Verder kun je enchantments als Spirit Mirror, Field of Souls, Sporogenesis en Verdant Succession gebruiken om te zorgen dat je bijna altijd een creature in het spel hebt.
Als al je creatures in 1 klap weg gehaald worden wil je graag als instant een beest kunnen spelen. Bijvoorbeeld Caller of the Claw.
Ook is het leuk om een Hunting Grounds te hebben zodat je altijd op een Lightning Bolt kunt reageren door een creature in het spel te leggen.
Omdat je leven aan een zijde draadje hangt wil je je enchantments natuurlijk beschermen met bijvoorbeeld Sterling Grove en een Replenish is waarschijnlijk ook wel fijn.
Als je Worship even weg is wil je iets als Prismatic Strands hebben om het uit te houden tot je volgende Worship/Replenish.

Maar toch lijkt het me hoe dan ook niet fijn om te spelen met 1 leven en een worship in play aangezien hij je niet beschermt tegen loss of life.
Ik vrees dat het verhaal hierboven je dus niet veel zal helpen maar doe ermee wat je wilt.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

worship wordt vaker als support kaart gespeeld dan dat er een volledig deck om heen gebouwd wordt. Dit omdat veel decks makkelijk een worship weg kunnen halen, maar dat het tegen sommige decks een auto-win is (tegen met name rood en zwart mits je een creature in leven weet te houden)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pastry
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:17 pm

Bericht door pastry »

In combinatie met Dawn Elemental /pariah en een berg countercards is het toch ook een lekkere verdediging?
Of met inderdaad met Sterling Grove en wat en misschien wat deadly insects?
Pastry.
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

Squirrel Nest, wellicht, of mobilization.
De support van kaarten als prismatic strands of story circle is dan wel handig in het geval van naturalize, disenchant etc.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je dawn elemental/pariah hebt, waar heb je de worship dan nog voor nodig? Een deck specefiek rond worship heeft oa het probleem dat andere manieren van winnen niet gestopt worden. Best kans dat een tweede beurt millstone om maar wat te noemen je volledig dood maakt.

Begrijp me niet verkeerd, worship is best goed als je 'm weet te beschermen, maar baseer niet je deck er op, anders ga je heel grote problemen krijgen wanneer iemand wel je worship sloopt, of wanneer je 'm simpelweg niet pakt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Worship decks werken niet. De kaart is te onbetrouwbaar want je moet toch je kill zien te maken. Vaak geeft je de Worship maar max 1 beurt xtra maar dan is het ook af. Vaak zit deze kaart erin als support of in het SB. Verder ga je door lifeloss nog steeds dood.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

GForce schreef:Worship decks werken niet. De kaart is te onbetrouwbaar want je moet toch je kill zien te maken. Vaak geeft je de Worship maar max 1 beurt xtra maar dan is het ook af. Vaak zit deze kaart erin als support of in het SB. Verder ga je door lifeloss nog steeds dood.

GForce
Da's precies wat ik wou zeggen! Hmm, misschein moet ik toch eens proberen wat midner omslachtig te zijn...

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pastry schreef:....... is het toch ook een lekkere verdediging?
Worship begint pas te werken als je op 1 leven staat. En ik kan me niet voorstellen dat dat onderdeel is van een lekkere verdediging.

Pariah + Dawn Elemental zorgt gelijk al dat je geen damage krijgt dus das wel lekker zolang die blijft liggen.

David
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Worship + Testament of Faith
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sorry, maar hoe is dat beter dan een willekeurig creature en worship?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Enchantments gaan soms minder snel stuk...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

klopt, maar op het moment supreme is ie net zo goed en heb je net er een berg mana in gepompt...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Je activeert hem pas als de damage op de stack zit. Dan moet je tegenstander hem op instant speed kunnen slopen of nog een keer damage doen nadat de eerste damage niet is doorgekomen en de wall is doodgemaakt met een sorcery.
Maar het is idd niet echt goed.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

veel enchantment, zowel als creature destruction is instant, ik denk niet dal de testament erg veel voordeel boven een ander creature heeft, en als ie dat al heeft dan wordt dat zeker gecompenseerd door de mana die het kost.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie