Vraag over "reclame"

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Summoner

Vraag over "reclame"

Bericht door Summoner »

Hoe staan jullie in dit forum tegenover reclame voor Magic.

ik heb eerder "ergens" iets gepost over goedkope Fifth Dawn boxen, maar dat was niet goed ontvangen op dat forum.

Is hier interesse voor zoiets? of is dit forum daar absoluut niet voor bedoeld?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

goed dat je het vraagt, dat staat zowiezo een stuk beter dan maar raak posten op dat gebied.

Het is niet de bedoeling hier reclame te maken voor een of andere winkel/bedrijf/iets dergelijks. Daar is dit forum op zich niet voor, maar, natuurlijk willen de mensen hier wel graag weten waar ze het goedkoopst hun boxen krijgen kunnen. Zorg dus dat je het een beetje taktisch brengt en dat het dus niet echt op reclame lijkt, dan is het ok. Zodra het er op begint te lijken dat je puur uit eigen belang post dan begin je op de grens te komen van wat hier toe gestaan gaat worden. Wij zijn hier niet om gratis reclame te verzorgen, dan ga je maar naar marktplaats of zo.

Stuur het me bij twijfel eerst via PM, dan kijk ik er naar en zal ik er commentaar op leveren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
summoner
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 09, 2004 11:35 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

duidelijk...

Bericht door summoner »

ben ik toch wel nieuwsgierig waar jullie jullie boxen vandaan halen?
en wat jullie betalen. is dat veel minder dan 85 euro ?
He who summons, can rule the world.

visit: http://www.summoner.nl
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik betaal niks, gewoon een weddenschap winnen :-]
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

@david: alweer?

Ik haal mijn boxen bij een particuliere handelaar die ze uit amerika haalt, de 85 die je op je site vraagt is een redelijke prijs vergeleken met andere winkels, maar het is wel goedkoper te doen dan dat.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
summoner
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 09, 2004 11:35 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door summoner »

los van dat het "illegaal" is om de boxen uit de VS te halen (zegt PSGames en WOTC) krijg je verder niets bij de boxen, de particulier draagt geen BTW af (maar zal jullie een worst wezen :roll: )

daarnaast zijn bij de legale Europese boxen extra acties verbonden door WOTC en soms door de aanbieder zelf.

verder zorgt de Nederlandse verkoop ervoor dat de pre-releases kunnen blijven bestaan en dat er DCI tournooien georganiseerd kunnen worden...

maar het blijft natuurlijk gewoon een besparing op je uitgave als je hem ergens anders goedkoper kan krijgen :lol:
He who summons, can rule the world.

visit: http://www.summoner.nl
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:@david: alweer?
Nee de weddenschap ging om een hele doos, ik heb pas een halve gehad.
Maar inderdaad heb ik ook nog een doos van iemand anders te goed...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

summoner schreef:los van dat het "illegaal" is om de boxen uit de VS te halen (zegt PSGames en WOTC) krijg je verder niets bij de boxen, de particulier draagt geen BTW af (maar zal jullie een worst wezen :roll: )
Ik geloof dat dit slechts sinds kort veranderd is, WOTC maakte zich er eerst ook niet zo druk om begreep ik.
summoner schreef: daarnaast zijn bij de legale Europese boxen extra acties verbonden door WOTC en soms door de aanbieder zelf.
Zoals?
summoner schreef: verder zorgt de Nederlandse verkoop ervoor dat de pre-releases kunnen blijven bestaan en dat er DCI tournooien georganiseerd kunnen worden...
Uhm, lang niet alle officiele verkopers organiseren tournooien en dergelijke, of wel soms?
summoner schreef: maar het blijft natuurlijk gewoon een besparing op je uitgave als je hem ergens anders goedkoper kan krijgen :lol:
Inderdaad, en da's toch wel een heel belangrijk punt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Uit Amerika halen duurt wel langer. Komen jouw dozen van 85 via PSGames?
Enig idee waarom magic hier zo veel duurder is dan in de VS?
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

pi schreef:
summoner schreef:los van dat het "illegaal" is om de boxen uit de VS te halen (zegt PSGames en WOTC) krijg je verder niets bij de boxen, de particulier draagt geen BTW af (maar zal jullie een worst wezen :roll: )
Ik geloof dat dit slechts sinds kort veranderd is, WOTC maakte zich er eerst ook niet zo druk om begreep ik.
Pi
Ik vraag me af of dat uberhaupt kan. Ik kan toch importeren wat ik wil? Ik kan me niet voorstellen dat magic op een lijst van beschermde dieren staat :)
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
summoner
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 09, 2004 11:35 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door summoner »

David schreef:Komen jouw dozen van 85 via PSGames?
Het grotendeel van onze dozen komen inderdaad gewoon bij PSGames vandaan.
David schreef:Enig idee waarom magic hier zo veel duurder is dan in de VS?
onder andere omdat de de btw hier hoger is; maar alles is hier duurder dan in de VS

pi schreef:
summoner schreef: daarnaast zijn bij de legale Europese boxen extra acties verbonden door WOTC en soms door de aanbieder zelf.
Zoals?
- tournooien: niet iedereen organiseert, maar het gaat voornamelijk om PSGames; die organiseert wel tournooien.

- Acties: daar kun je meer over lezen op:
http://www.summoner.nl/fifthdawncampaign.php

bijvoorbeeld korting bij 6 boxen; kans op waardebonnen; fifth dawn tshirts; sleeves; boosters etc...
He who summons, can rule the world.

visit: http://www.summoner.nl
summoner
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 09, 2004 11:35 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door summoner »

collectocrat schreef: Ik vraag me af of dat uberhaupt kan. Ik kan toch importeren wat ik wil? Ik kan me niet voorstellen dat magic op een lijst van beschermde dieren staat :)
zou je bijna wel zeggen he :)

maar een doosje of wat is geen probleem; maar zodra je ermee gaan handelen gaat Hasbro Belgie; PSGames en WOTC protesteren. Het is niet mijn idee, maar ze beroepen zich op de trademark wetten enzo...
http://kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=38764
He who summons, can rule the world.

visit: http://www.summoner.nl
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

summoner schreef:
collectocrat schreef: Ik vraag me af of dat uberhaupt kan. Ik kan toch importeren wat ik wil? Ik kan me niet voorstellen dat magic op een lijst van beschermde dieren staat :)
zou je bijna wel zeggen he :)

maar een doosje of wat is geen probleem; maar zodra je ermee gaan handelen gaat Hasbro Belgie; PSGames en WOTC protesteren. Het is niet mijn idee, maar ze beroepen zich op de trademark wetten enzo...
http://kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=38764
De juridisch eigenaar van een product kan parallelimport alleen via de rechter laten tegenhouden wanneer het product van buiten de EER en buiten de officiële distributiekanalen om op de Europese markt wordt gebracht.

Zolang er geen gerechterlijke uitspraak is mag het dus gewoon. Waar zou ik dat kunnen vinden? ff een kleine search doen via google
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

summoner, paar vraagjes:

- waar haal je de rest van je dozen dam vandaan?
- geef je nog korting als iemand zelf dingen bij je op zou komen halen?
- zou het verschil in prijs ook niet veroorzaakt worden door de dollar die erg laag staat op het moment?

En nog een opmerking:

- praktisch elke winkel/handelaar die ik gezien heb geeft korting bij een case.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
summoner
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 09, 2004 11:35 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door summoner »

pi schreef: - waar haal je de rest van je dozen dam vandaan?
de oudere series komen uit de VS
pi schreef: - geef je nog korting als iemand zelf dingen bij je op zou komen halen?
dan komen er geen verzendkosten bij en betaal je tijdens de pre-orders dus alleen de 85 euro per doos of 499 per case (6 dozen).

pi schreef: - zou het verschil in prijs ook niet veroorzaakt worden door de dollar die erg laag staat op het moment?
heeft er ook mee te maken, de dollar heeft zelfs nog gunstiger gestaan voor ons. Maar je blijft met importkosten, BTW afdracht en de verzendkosten
pi schreef: - praktisch elke winkel/handelaar die ik gezien heb geeft korting bij een case.
klopt, wij zitten standaard al lager dan de prijzen die je bij andere voor een case betaald. In de pre-orders geven we nog eens extra korting op een case

het is makkelijk om veel korting te geven als je prijzen al erg hoog zijn :)
He who summons, can rule the world.

visit: http://www.summoner.nl
Plaats reactie