Hoe hou je je verzameling bij?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

freakazoid
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 14, 2009 8:27 pm

Hoe hou je je verzameling bij?

Bericht door freakazoid »

Het eeuwige dilema voor verzamelaars is hoe je je verzameling bij houdt (althans dat is mijn frustratie en waaschijnlijk ben ik niet de enige).

Volgens mij heb ik de oplossing. Een site waar (bijna) alle kaarten in staan, en je zelf op eenvoudige wijze kunt bijhouden wat je hebt, wat je nog zoekt en wat je wilt ruilen.

Een paar weekenden doorhalen en ik heb iets geknutseld met een paar vrienden. Het is nog niet helemaal af maar ik wilde dit toch ook met jullie alvast delen.

http://www.grexbase.com

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Je kunt een excel sheet maken bijvoorbeeld of ik geloof dat je min MWS ook een database van je haves bij kunt houden.

Ik zelf doe er geen moeite meer voor ik heb al zoveel kaarten liggen (echt een paar duizend) ik heb geen zin meer om er aan te gaan beginnen :P dat is echt iets dat je vanaf het begin moet doen of als je nog niet teveel kaarten hebt.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb ongeveer 40k+ kaarten, maar eerlijk gezegd zou ik wel graag eens een handige manier hebben om kaarten bij te houden. Stel namelijk dat de boel hier af fikt dan is mijn magic verzameling zo ongeveer het duurste wat ik heb en dan moet ik wel kunnen laten zien wat er allemaal opgefikt is om wat verzekerings geld terug te kunnen krijgen.

Is het trouwens bij jullie mogelijk om bijvoorbeeld dingen in te voeren en dan een csv of xls file te extracten om de boel ook offline op te slaan? En op dezelfde manier, zou zo´n file ook gebruikt kunnen worden om dingen in te voeren?

Ik denk dat voor veel mensen het een hoop werk is om alles in Excel in te voeren, maar als je het eenmaal hebt dan is er weinig wat zoveel mogelijkheden biedt door de formules en filter functies. Het maakt het ook makkelijker om dan verder dingen met de data te doen.

Overigens heeft manabase.com wat overlap met wat jullie doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

je kan ook proberen een xls bestandje te vinden waar alle kaarten in staan, ze dan zelf en dan zelf de hoeveelheid van de kaarten die je hebt zelf in te voeren (ik zal later wel even voor je kijken of ik misschien iets kan vinden).

Hou er trouwens wel rekening mee dat ook al heb je zo'n bestand en je boel fikt af en je ben voor bijv. maar 25.000€ verzekerd en je hebt een magic verzameling liggen van om en nabij de 10.000€ (ik zeg maar wat) dat je dan onder verzekerd bent en dus niet alles uitgekeerd krijgt :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

25-10 = 15? Dan zou je toch juist ruim genoeg verzekerd zijn? PM anders even om niet dit topic te kapen. Mijn verzameling schat ik ongeveer zo hoog als wat mijn verzekering dekt voor verzamelingen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Maerthen
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: do sep 17, 2009 1:54 pm

Bericht door Maerthen »

Saint schreef:je kan ook proberen een xls bestandje te vinden waar alle kaarten in staan, ze dan zelf en dan zelf de hoeveelheid van de kaarten die je hebt zelf in te voeren (ik zal later wel even voor je kijken of ik misschien iets kan vinden).
Ik heb wel een excelbestand waar de series per tabblad in staan met links van alle kaarten naar de gatherer database, mocht iemand geïntereseerd zijn.
Zelf een keer gemaakt om de kaarten in kwijt te kunnen. Heeft aardig wat uurtjes gekost, maar werkt prima. Ik ben nu de kaarten aan het invoeren, dat kost nog langer.
Een goede zondebok is beter dan een slecht excuus
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Zo'n excel bestand heb je nodig als je hem maar kan bewerken en bijvoorbeeld er staat:

Card Name:
Dark Ritual

dat je dan een kolom met aantal boven in kunt maken of er al zit en dan:

Card Name:----------------------Aantal:
Dark Ritual-----------------------8

ervan kunt maken. (streepjes wegdenken want hij pakt geen spaties hier) :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Brent
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:24 pm
Locatie: Herzele

Bericht door Brent »

voor de gene die het kunnen gebruiken is acces gemaakt daarvoor.
now playing:
Jund

soon playing:
Vamps
Gebruikersavatar
Maerthen
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: do sep 17, 2009 1:54 pm

Bericht door Maerthen »

Als je handig bent met Acces dan kun je met name het invoeren heel makkelijk maken en er handige rapportages uithalen. In een ver verleden heb ik voor magic zo een gebouwd (een serie of 50 terug zeg maar), maar ik zie het niet zitten wederom zo'n database te bouwen, daarom hou ik het nu bij Excel. Tegenwoordig kun je met Excel ook veel meer dan toen.

Ik heb het bestand nu zo gemaakt dat je op het eerste tabblad alle series hebt staan met logo. Je kunt de serie aanklikken en dan ga je naar de gatherer database naar die serie. Achter de serie kun je het aantal kaarten zien dat je hebt in die serie. Vervolgens kun je doorklikken naar kaarten in bezit en kom je op het tabblad met alle kaarten uit die serie. Op dit tabblad staan alle kaarten met nummer (m.u.v. de oude series zonder nummer)en hyperlink naar de betreffende kaart op de gatherer database. Verder staat de kleur, artiest, rarity in. Hierachter vul je het aantal kaarten in die je hebt met eventueel een opmerking (bijvoorbeeld foil, italiaans). Vanuit de serie kun je via een link weer terug naar het inhoudsblad.

Werkt prima, alleen het invoeren van je eigen kaarten blijft een hoop werk. Ik gebruik dit bestand twee keer. 1x voor de kaarten die ik heb en 1x voor de ruilkaarten die ik heb.
Een goede zondebok is beter dan een slecht excuus
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Als je het bestand nou eens upload naar bijv. megaupload of whatever en dan een link hier zet kan iedereen er gebruik van maken :P ik denk dat er wel meer mensen zijn die hun verzameling bij willen gaan houden, misschien wil Pi het wel in een "sticky" zetten maar daar ga ik niet over :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Maerthen
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: do sep 17, 2009 1:54 pm

Bericht door Maerthen »

Saint schreef:Als je het bestand nou eens upload naar bijv. megaupload of whatever en dan een link hier zet kan iedereen er gebruik van maken :P ik denk dat er wel meer mensen zijn die hun verzameling bij willen gaan houden, misschien wil Pi het wel in een "sticky" zetten maar daar ga ik niet over :P
Ik zal vanvond even kijken. Nadeel met de filesharing sites is dat de link na enige periode eraf valt.
Een goede zondebok is beter dan een slecht excuus
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Klopt uhmm misschien een free webhosting server maken dan ofz en het daar op dumpen, dat blijft wel bestaan, of misschien heeft deze server vrije ruimte daarvoor dat weet ik niet ik beheer hem niet.
Dat zul je aan Pi moeten vragen :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Maerthen
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: do sep 17, 2009 1:54 pm

Bericht door Maerthen »

Hier staat het bestand dat ik zelf hiervoor gemaakt heb:

Download Magic Have Lijst.xlt from FileFactory.com

Laat maar weten wat je er van vindt
Een goede zondebok is beter dan een slecht excuus
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

hoewel het nog wel een tijdje zal duren voor ik er aan toe ben om de boel te gaan tellen heb ik in ieder geval je file even opgeslagen, kan altijd handig zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Heb hem ook opgeslagen, zal een hoop werk worden maar toch handig, thnx
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie