Tip: Force of Will

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Tip: Force of Will

Bericht door pi »

Oy,

voor de mensen die wat geld zouden willen investeren:

Afbeelding

http://www.blackborder.com/cgi-bin/prices/ex_search.cgi
http://blacklotusproject.com/cards/Alli ... e+of+Will/

Vanmorgen had nedermagic hem nog voor 24 euro, nu staat hij voor 35 op de site. Mocht je kans zien ze nog snel te vinden bij iemand die niet in de gaten heeft dat ze aan het exploderen zijn kwa prijs, doen!

Had ik het geld over gehad dan had ik vanmorgen nedermagic leeg gekocht. Ik heb een vriend er op gewezen vanmorgen, die heeft er 8 besteld.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

WOW zal even rond gaan kijken bedankt voor de tip, update heb er 4 voor 16.50 gevonden :P pm me maar voor locatie hehe
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

WTF.. waarom worden die dingen in ene zo belachelijk veel meer waard?

Naja.. Ik ben iig blij dat ik de mijne al wel ff geleden voor nog geen 8 gulden(!!) per stuk heb gekocht.. vond ik toen al duur :P
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

hijs eigenlijk alleen goed in je eerste beurt, vind hem dat bedrag niet echt waard o.o
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

vroeger, toen ie nog voor fl 3.50 ging heb ik er nog veel mee geruild, vond het toen al veel voor een uncommon... Maar mijn playsetje heeft wel iets meer gekost, waarschijnlijk in de buurt van 10 euro p/s.

Ik denk dat een reden is dat ze zijn gaan pieken dat Blen Bleiweiss in een artikel heeft aangegeven dat Force nu zo duur is en dat legacy flink in populariteit aan het toenemen is. Daarvoor was de kaart al aan het stijgen, maar denk dat dit voor de meesten een wake-up call was. Het artikel vind je hier:
http://www.starcitygames.com/magic/misc ... _of_3.html

Force is ALTIJD goed, hoe vaak wil je niet graag een kaart spelen, maar is dat niet handig omdat je mana over moet houden voor een counterspell? Er is maar 1 counter die gemiddeld genomen mogelijk beter is dan force.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ja oke maar als je wat verder in de game bent heb je misschien niet genoeg kaarten in je hand om te discarden en heb je liever een counterspell in je hand. Maar je hebt natuurlijk ook veel kaarten in blauw waardoor je kaarten mag draw-en.

maarja jammer dat ze zulk soort leuke kaarten zo duur maken :(
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik heb nog 4 van die dingen, alleen heb ik mijn laatste toernooideck destijds aan mijn zusje gegeven (dus toen ik stopte). Nu kan ze het niet meer terugvinden helaas. Destijds was het niet zoveel waard. Zitten volgens mij ook nog een aantal Lion Eye Diamond's bij. :cry:
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik wilde er meer op wijzen als investering voor mensen die wat cash een jaartje of zo willen stallen. Als je kijkt naar de grafiekjes en inderdaad hoe populair legacy wel niet lijkt te zijn dan heb je een erg goede kans op een leukere winst over die tijd dan rente of in veel gevallen aandelen op zouden leveren. Mocht je een goede inkoopsprijs vinden, ik zag meerdere op marktplaats voor 18 euro en hierboven 16.50, dan is het zelfs goed mogelijk om veel sneller een leuke winst te maken.

Had ik het geld over gehad dan had ik vanmorgen die 8 gekocht en nu heel blij geweest. (Nu ben ik vooral trots dat ik het voorspeld had, ik had niet zo snel bevestiging verwacht).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dan houd ik mijn recent verkregen 2de playset nog even vast ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Jron
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 4:41 pm
Locatie: Nispen

Bericht door Jron »

Grappig, ik heb de hele serie vier keer. Maar ja, ik verzamel alleen maar en ben allang blij als er dingen in waarde gaan stijgen.

Trouwen, heeft iemand ooit wel eens nagedacht over de verzekering van de magic verzameling.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb wat navraag gedaan, het schijnt onder mijn inboedelverzekering te vallen als bijzondere verzameling. Een praktisch probleem daarbij is bewijzen dat je bepaalde kaarten hebt. Ik heb hier geen sluitende oplossing voor gevonden, maar de makkelijkste oplossing lijkt me om de kaarten met veel tegelijk op de foto te zetten, ik vermoed dat het genoeg zou zijn als de kaartnamen en aantallen zichtbaar zijn. Een ander probleem is hoe de waarde bepaald gaat worden, zeker voor duurdere kaarten maakt de staat van de kaart best wel uit voor de waarde, en hoe reken je tigduizend commons? Ook, als de verzekering winkelwaarde zou tellen mag wat mij betreft nu meteen de fik er in, want straatprijs is toch wel een stukje lager. Alleen hoe kom je aan een goede indicatie van straatprijs?

Ik ga er op het moment vanuit dat mijn verzameling ongeveer tegen de bovengrens van wat binnen mijn verzekering gedekt wordt aan zit (5000, ik heb playsetjes duals, forces, drains, old men, drop of honey, imperial recruiters, loyal retainers (die dingen zijn gek veel gestegen recent), 1x beta sapphire/mask/bird/vault/ring/tutor/orb/royal/geyser/twist (ja, ik vind beta leuk), library of alexandria, bijna 2 playsetjes mishra's factory (aq, mis 1 summer, maar die koop ik binnenkort) etc., naast een hele hoop goedkopere kaarten, uitgaan van 5000 halen is zeker geen waanbeeld). Mijn streven is om als de waarde van de collectie weer duidelijk stijgt eens goed uit te gaan zoeken wat de mogelijkheden voor verzekering zijn en wat ik moet doen om te bewijzen bepaalde kaarten te hebben.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

zit dat niet gewoon bij je inboedel verzekering bij :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor sommigen is inboedelverzekering dus te weinig :P. Een fanatiek type 1 deck dat helemaal tricked out is loopt daar al tegenaan, denk bv de stax varianten die de duurste versie van alle kaarten zou spelen, inclusief 4x bazaar, 4x workshop, volledige set beta power en ander leuk spul. Ze noemden een stax variant vroeger al the $4KS, oftewel, the $ 4.000 solution en prijzen zijn alleen maar gestegen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie