Protection from ............
Moderator: Admins & Moderators
Protection from ............
Hé Luitjes,
Een vraagje:
Laatst waren wij een potje Magic aan het spelen en toen stuitten wij op een probleem:
Ik viel aan met een "8/8 trample" (van groen) en deze werdt geblokt door een "1/1 creature" met "protection from green". Nu dacht ik dat mijn tegenstander nog altijd 7 damage zou krijgen, maar volgens mijn tegenstander hield dat 1/1 creature alle damage tegen.
Weet iemand hoe dit nou precies zit????
Greetz...
Een vraagje:
Laatst waren wij een potje Magic aan het spelen en toen stuitten wij op een probleem:
Ik viel aan met een "8/8 trample" (van groen) en deze werdt geblokt door een "1/1 creature" met "protection from green". Nu dacht ik dat mijn tegenstander nog altijd 7 damage zou krijgen, maar volgens mijn tegenstander hield dat 1/1 creature alle damage tegen.
Greetz...
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Het hangt er van af volgens welke regels je speelt. Volgens de oude 5th edition regels, zou inderdaad alles tegengehouden worden. Met de herziening van de 6th/7th edition rules echter, is er iets veranderd: (jouw ten goede) Alle damage die op het 1/1 protection beest komt, wordt geprevent, wat inhoud, dat de schade wordt teruggebracht nar 0. Dat houd in, dat de trample regel in werking wordt gezet, en dat dus ALLES!! doorgaat.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
ik zou zeggen alles behalve 1, toch? hij kan er 1 preventen....The Quizmaster schreef:Het hangt er van af volgens welke regels je speelt. Volgens de oude 5th edition regels, zou inderdaad alles tegengehouden worden. Met de herziening van de 6th/7th edition rules echter, is er iets veranderd: (jouw ten goede) Alle damage die op het 1/1 protection beest komt, wordt geprevent, wat inhoud, dat de schade wordt teruggebracht nar 0. Dat houd in, dat de trample regel in werking wordt gezet, en dat dus ALLES!! doorgaat.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Shit, ik dacht ik check het ff voor de zeker heid, zie ik dat ze het weer teruggedraaid hebben:
(waarom veranderen die regels ook zo vaak )
Dit betekend dus, dat idd de verdediging van de hoeveelheid damage wordt afgetrokken.Assigning damage from a Trample creature only considers the actual toughness of the creature, not any abilities or effects that might prevent or redirect damage once it is assigned. For example, if a 2/2 creature with Protection from Green blocked a Force of Nature, you would only need to assign 2 damage to it, even though that damage will be prevented by the ability. Another way of thinking of this is that you need to assign enough damage that the creature would be lethally damaged if nothing prevented or redirected the damage. [CompRules 2002/04/17 - 502.9e]
(waarom veranderen die regels ook zo vaak )
See reversed side of this posting for disclaimer.
Re: Protection from ............
Protection = protection dus je tegenstander had gelijk!Baalzamon schreef:Hé Luitjes,
Een vraagje:
Greetz...
Hier het enige echte goede antwoord :
Gezien de regels nu (misschien ook al volgens eerdere regels) kan hij 1 schade tegenhouden (preventen) omdat hij protect van groen heeft. De andere 7 schade gaat gewoon door naar de tegenstander.
Ik weet niet zeker of dat ook is met protection van creatures maar dat moet iemand anders maar zeggen.
GFORCE
Gezien de regels nu (misschien ook al volgens eerdere regels) kan hij 1 schade tegenhouden (preventen) omdat hij protect van groen heeft. De andere 7 schade gaat gewoon door naar de tegenstander.
Ik weet niet zeker of dat ook is met protection van creatures maar dat moet iemand anders maar zeggen.
GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
- KingFatass
- Wizard
Ook geld hetzelfde bij prot, creatures. Atacker met trample moet eerst combat damage assingen gelijk aan de tougness van totaal blockers. alles wat overblijft komt door.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
- Soulreaver
- Advanced
nieuwe vraag op hetzelfde probleem
en wat nou als een een gasiousform op het creature ligt met protection from green..
(enhanted creature neither deals or receives damage)
Komt er dan ook nog trample damage door..??
(enhanted creature neither deals or receives damage)
Komt er dan ook nog trample damage door..??
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
In feite wordt niet alle damage aan het creature geassigned (mooi woord he). Volgens de regels hoeft alleen lethal damage aan het creature gegeven te worden. Bij een 1/1 creature (bv beloved chaplain) wordt dus 1 damage aan de chaplain gegeven en 7 damage aan de speler (bij een 8/8 trample zoals force of nature). Aangezien de speler geen protection from creatures heeft...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?