Hallo!

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Naro
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 04, 2011 10:47 am

Hallo!

Bericht door Naro »

Hallo!
Ik wil graag beginnen aan Magic maar heb het nog nooit gedaan, ik heb op het forum wat rond gekeken en ben gevallen voor dit deck..

Is dat deck nog aan te raden of? ...[/url]
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

Als beginner zou ik het niet doen, ik zie al kaarten zoals Birds of Paradise, dus dat is al 4 x 15 = 60 euro

Maar die kan je natuurlijk vervangen door Llanowar Elves
Naro
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 04, 2011 10:47 am

Bericht door Naro »

Ouch. Nouja, het probleem is ook dat ik als speler mijn 'stijl' niet weet en dus ook niet de kleuren die ik lekker vind om mee te spelen..
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

Ik ben begonnen met mono white, ik denk dat dat het gemakkelijkste is om mee te beginnen en om het spel te leren kennen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Op zich is birds eerder 4 x 3.5 = 14 euro, zie bv hier, de M11 versie:
http://magicunited.nl/search?q=birds+of+paradise

Dit wil niet zeggen dat ik je aan zou raden dit deck te gaan bouwen. Zo ver als decks gaan is deze relatief makkelijk voor een tournooi deck, maar, dat maakt hem niet makkelijk voor een beginner. Daarnaast leer je niks over een deck bouwen of spelen als je hem klakkeloos van het interrnet overneemt.

Je inversteert je geld een stuk beter wanneer je een kleine magic verzameling over zou nemen (2000 kaarten voor 20 euro is vrij goed te vinden) en dat je daar eerst een beetje mee uit gaat proberen. Je leert dan over hoe je decks kunt bouwen, wat voor kaarten er eigenlijk zijn en hoe je kunt spelen, voordat je er een aardige hoeveelheid geld in stopt.

Heb je eigenlijk één of meerdere mensen om tegen te spelen? Het is denk ik een stuk makkelijker om het spel te leren van iemand die het al kan en als dat geen optie is dan is het met 2 waarschijnlijk net wat makkelijker te leren dan in je eentje.

Waar kom je vandaan? Misschien woont er wel iemand in de buurt die het je kan leren.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Naro
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 04, 2011 10:47 am

Bericht door Naro »

En waar zou ik zo iets moeten vinden? Marktplaats?

Verder woon ik (op dit moment) in Rotterdam dus er zijn vast wel mensen in de buurt, jammer dat ik hier niemand ken omdat ik uit noodzaak ben ingetrokken bij mijn vriendin en d'r ma half jaar geleden.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Marktplaats inderdaad, maar dan moet je soms een beetje geduldig zijn, een andere optie is zoiets als dit:
http://manamaze.com/en/products/product530

Wanneer je een verzameling overneemt is 1 euro per rare die er in zit meestal een redelijke schatting van de prijs. Je zou in ieder geval deze aanbieding ook even mee kunnen nemen:
http://link.marktplaats.nl/403680612

Ik geloof dat we inderdaad mensen uit de buurt van Rotterdam hebben.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Naro
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 04, 2011 10:47 am

Bericht door Naro »

Oeh, gratis klinkt goed..
Maargoed ik zal even rondkijken, bedankt voor de hulp dusver!
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Wat ik ook altijd leuk en handig vond toen ik net begon, was gewoon een intro pack kopen. Er is genoeg info op internet wat 'het doel' van een bepaald deck is. Als er dan één is die je aanspreekt kun je die kopen. Als je dan een tijdje speelt kun je kaarten gaan weghalen en toevoegen om het deck te verbeteren.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Naro
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 04, 2011 10:47 am

Bericht door Naro »

Een goede plek om die te halen is...?
Net die gratis kaarten ontvangen en wat gespeelt met mijn vriendin..
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

internet... www.manamaze.com heeft ze... daar haar ik mijn kaarten meestal
anderen hebben vast ook suggesties
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Naro
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 04, 2011 10:47 am

Bericht door Naro »

Hmm ik heb zo eens wat rond gekeken en ik denk dat wit / blauw me het meest bevalt, maar nog geen idee waar ik die kan halen (manamaze ja maar pi stelde 2000 voor 20 euro voor op marktplaats en ik wacht nog steeds)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Dat is vindbaar, maar dan heb je het wel over een aardige tijd geduld. Als je NU kaarten wilt dan zou ik op iets hogere kosten rekenen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Naro
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 04, 2011 10:47 am

Bericht door Naro »

Vroeg me af, is Consuming Vapors tegen Ajani Goldmane ruilen een goeie deal?
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Bericht door Maccius »

Is moeilijk te bepalen, maar als je naar een site gaat waar je losse kaarten kan kopen. Bijvoorbeeld nedermagic.nl en ze allebei invoert zie je dat de ene bijna 2 keer zoveel als de andere kost.

Nedermagic is trouwens duur qua prijzen, maar prima geschikt voor vergelijkingen.

Dat is puur de geldwaarde die het nu heeft. Je kan natuurlijk ook andere dingen overwegen bij een ruil.
Plaats reactie