Goede deals voor verzamelingen

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Goede deals voor verzamelingen

Bericht door skystormer »

Ik denk mijn beste deal ooit:

5000 kaarten voor € 80,- (een gehele collectie)

Bij thuiskomst vond ik o.a. de volgende kaarten omdat rares en uncommons bij de persoon in kwestie alleen herkend werden met de goude en silveren icoontjes.

5x Force of Will
1x Vampiric Tutor
1x Sol Ring
1x Vesuvan Doppelganger
1x Demonic Tutor
1x Tinker
2x Enlightened Tutor
1x Defense of the Heart
1x Sliver Queen
4x Lightning Bolt
4x Lotus Petal
Lading Counterspells en Dark Rituals.


In totaal iets van 300+ rares, zelf dacht hij dat het er maar 50 waren.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Dit was niet on topic, dus heb het daarom even afgesplitst.

Tinker en defense bestaan overigens alleen met rarity coloring? Hoe lang is dit geleden? Dat ik begon waren Force of Wills bv fl 3,50 bij handelaren en ook een aantal andere van deze kaarten zouden wat minder waard zijn geweest dan nu (al is het sowieso een goede deal).

Ik heb wel vergelijkbare deals gemaakt. De mooiste was een verzameling van +/-6000 kaarten vanaf beta. Deze bevatte oa uit beta 2x doppelganger, orb, forcefield, crusade, tomb, 2 bolts, 2 rituals, clone en nog een hoop ander moois. Kort na de aankoop leverde alleen de verkoop van wat grotere beta dingen me 350 euro op. Over had ik toen nog een mishra's workshop en beta orb,en een hoop andere goedkopere kaarten, zoals bv 3 AQ mishra's factory, kleinere beta kaarten, bolts, elves, veel nog kleiner (oa een hele berg basics) en een hoop heel leuk spul van AN, AQ, LE en TD. Daarna was er nog een bergje revised en 4th kaarten en flink wat ice age kaarten. Voor dit alles betaalde ik 400 (terwijl ik aangaf dat 600 makkelijk te doen was en met een beetje moeite 800, ik zou alleen een prijsinschatting maken). Zie hier mijn haves en wants update voor die verzameling:
http://magicforums.nl/viewtopic.php?p=10531#p10531 (dit was dus in 2003)
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Paraic
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: di feb 20, 2007 2:35 pm
Locatie: Zoetermeer

Re: Goede deals voor verzamelingen

Bericht door Paraic »

Heb je hem er vooraf op gewezen of achteraf? Trouwens prima deal natuurlijk :). Ben ook altijd op zoek naar zulke deals maar hoe doe je dat?
Hokahey - Today is a good day to die
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Goede deals voor verzamelingen

Bericht door pi »

Ik heb hem letterlijk gezegd "400 kan ik bieden, 600 kan makkelijk met een beetje geduld en met wat meer moeite lukt 800 ook wel", hij zei alleen maar in reactie "ok, 400 is goed". Hij was een van mijn medestudenten, soms loop je er gewoon tegenaan.

Koninginnedag is ook altijd leuk voor deals en goed zoeken op internet wil ook wel lukken. Zo zag ik eens een marktplaats advertentie voor repacks waarin een aantal leuke rares vermeld werden. Ik rekenen, kwam neer op dat de vermelde rares minstens net zo veel waard waren als prijs pack x aantal packs en dan zou er nog een hoop anders bij komen. Contact opgenomen met diegene en hij wilde er nog wel meer bij doen ook, hij wilde gewoon alles kwijt wat niet meer type 2 was. Uiteindelijk zo'n 250 rares voor 80 euro, waaronder een paar leuke voor tournooispelers en een hele hoop leuke voor casual spelers. Of ook zoiets, iemand biedt een imperial seal aan voor een volledige set rares en mythics van mirrodin besieged, ook een zeer goede deal. Je moet in weze een beetje om een hoekje kunnen denken, de meest duidelijke goede aanbiedingen worden wel door meer mensen herkend en dan gaat de prijs al snel omhoog.

Ik vind het ook mooi om een winkel te vlug af te zijn, zo kocht ik in februari een candelabra of tawnos voor 35 euro toen ie al voor rond de $60 ging op ebay. Ondertussen is $180 al meer gangbaar. Of heb ik alle lim-dûl's vaults die ik kon vinden voor minder dan 2 euro p/s gekocht toen deze al $5 begon te doen in Amerika en heb ik niet meer betaald dan 65 euro voor een Xiahou Dun, the One-Eyed en de meeste voor zo'n 40-50 (heb er 5). Aan de andere kant ben ik ook wel eens verkeerd gegaan en heb ik een kaart voor veel te veel gekocht (kozilek, butcher of truth in de pre-order, auw!). Oftewel, hou ook je ogen open bij winkels.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Goede deals voor verzamelingen

Bericht door skystormer »

De verzamelingen die je zoekt:

Verwacht er wel iets meer voor te moeten rijden.
Vaak jongeren die het met hun broertje speelden en verder ook niet. 9 van de 10x belanden deze verzamelingen in prullenbakken. En soms proberen ze nog te kijken wat zou een gek er voor geven.
Kenmerken:

Hoesjes: wat zijn dat?
Die kaarten zijn ook goede onderzetters.
Grote doos waar alles is ingegooid.
Snap wel natuurlijk dat veel kaarten snel status ex krijgen of nog slechter.

Optie 2 ga wat rommelmarkten langs. België zou een goede optie moeten zijn.
Plaats reactie