Lamme draft combo

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
AceSpade
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: ma feb 27, 2012 1:29 pm

Lamme draft combo

Bericht door AceSpade »

Fiend Hunter combo's worden steeds populairder.

Zodra Fiend Hunter into play komt kiest die een target creature. Voordat die ability af gaat word Fiend Hunter naar de hand gebounced.
De bounce ligt op de stack waardoor Fiend Hunter terug naar de hand gaat. Daarna gaat de ability alsnog af en dus is het creature geexiled
en heb jij Fiend Hunter nog lekker in je hand.

Dit werkt ook met Sacrifice of iets dergelijke. Ik heb het al een aantal maal tegen mij op gekregen met draft toernooien en dat is best wel imbalanced.
Fiend Hunter + 2 bounce instance + Flashback. Dat zijn dus al 5 van mijn mega dikke creatures die eventjes ge-exiled worden.

Dit werkt ook met Oblivion Ring.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Lamme draft combo

Bericht door The Quizmaster »

Zijn niet echt combo's, maar gewoon een goede synergie en een goede speler die daar handig gebruik van maakt.
Is ook weinig imbalanced aan: dit is gewoon waar het spel om draait; handige truukjes uithalen met kaarten die anders maar matig zijn, waardoor ze in ene supersterk worden.

Ik zou het ook doen :D
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Lamme draft combo

Bericht door pi »

Dus het kost hem 3 kaarten om van jouw 5 af te komen en de 5e heeft nog een goede kans terug te komen. Dat is best goed hoor, maar het is ver van overpowered. Het is gewoon simpelweg de trucjes gebruiken die je kan en mag gebruiken. Bedenk ook dat 1x instant speed removal van jouw kant ook het Fiend probleem oplost als je hem goed timed. Als dit draft is behoor je eigenlijk wel een paar van dat soort kaarten in je deck te hebben.

Vaak is het bij draft (of Magic in het algemeen) toch wel dat degene die het meest zijn kaarten weet te mis-/gebruiken wint.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie