judgement judgment

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

judgement judgment

Bericht door KingFatass »

wat zijn de betse kaarten?

1. cunning wish
2. brushopper
3. confinement
4. fledling dragon
5. safkeeper
6. mist of stagnation


Top pick in draft. SPIRIT CAIRN!
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

miraries wake
seedtime
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

0 anurid brushhopper (wie ruilt mij mijn vierde?)
1 genesis (ook hier zoek ik er nog een van)
2 mirari's wake
3 sylvan safekeeper
4 seedtime
5 quiet speculation
6 living wish
7 cunning wish
8 fledgling dragon
9 browbeat

special mention: scalpelexis: zodra ik een deck vind voor deze kaart komt ie zeker hoog op mijn lijst binnen, ik vind 'm vet cool, maar heb er nog geen deck voor weten te vinden (wees gerust, ik heb er al 4)

draft: ik zou het niet weten, maar phantom nishoba is erg goed, die 5/3 phantom met pro black is ook erg goed, maar persoonlijk heb ik in sealed in ieder geval het meest nut gehad van aven warcraft en dat ene beesies dat alle damage van een source prevent als je 2 kaartjes terug doet naar je tegenstanders hand.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Scaleplexis: heb ik nog twee keer nodig voor mijn deck.

Spelljack: zou wel handig zijn.
De rest heb ik niet nodig, dus kijk ik niet naar :D
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Meeste kaarten zijn wel goed.

:arrow: Quiet Speculation :arrow: is veel te veel overrated. Je graveyard is zwaar bedreigd door kaarten uit Judgement.

:arrow: Mist of Stagnation :arrow: zeker een leuke kaart. Waarschijnlijk alleen goed samen met wit of zwart omdat die de graveyard leeg kunnen spelen (niet Morning Tide).

:arrow: Scalpelexis :arrow: ook een leuke kaart beetje de ability van een Grind Stone. Zal wel leuk zijn met Touch of Invisibility en nog leuker met Opposition.

:arrow: Seedtime :arrow: einde beurt Fact or Fiction ok ik speel Seedtime. Een nachtmerrie voor blauw. Elk groen deck zal deze wel in het sideboard hebben.

:arrow: Cephalid Constable :arrow: een hele leuke control kaart. Leuk met Might of Oaks. Ook zeer sterk om na een Upheaval een lock te zetten.
Ook leuk met Glory.

:arrow: Anurid Brushhopper :arrow: sterke control kaart die je niet zo maar om zeep helpt. Sterk met Nantuko Monastary en Still Life na een Wrath of God. Alleen moet je oppassen wanneer je zn ability gebruikt want deze geeft je card-disadvantage wat betekent dat je meer kans maakt om te verliezen. Je kunt ook Roar en Madness dicarten.

:arrow: Genesis :arrow: een verbeterde versie van Gaea's Herlad. Het heeft nu weinig zin om creatures te counteren want je pakt ze gewoon terug. De een na beste kaart uit Judgment.

:arrow: Glory :arrow: duidelijk de beste kaart uit Judgment. Je creatures zijn alleen nog maar vatbaar voor global spells. Deze kaart is misschien wel een beetje broken. Samen met Cephalid Constable een sterke combo.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

GForce schreef:Meeste kaarten zijn wel goed.

:arrow: Quiet Speculation :arrow: is veel te veel overrated. Je graveyard is zwaar bedreigd door kaarten uit Judgement.

:arrow: Mist of Stagnation :arrow: zeker een leuke kaart. Waarschijnlijk alleen goed samen met wit of zwart omdat die de graveyard leeg kunnen spelen (niet Morning Tide).

:arrow: Scalpelexis :arrow: ook een leuke kaart beetje de ability van een Grind Stone. Zal wel leuk zijn met Touch of Invisibility en nog leuker met Opposition.

:arrow: Seedtime :arrow: einde beurt Fact or Fiction ok ik speel Seedtime. Een nachtmerrie voor blauw. Elk groen deck zal deze wel in het sideboard hebben.

:arrow: Cephalid Constable :arrow: een hele leuke control kaart. Leuk met Might of Oaks. Ook zeer sterk om na een Upheaval een lock te zetten.
Ook leuk met Glory.

:arrow: Anurid Brushhopper :arrow: sterke control kaart die je niet zo maar om zeep helpt. Sterk met Nantuko Monastary en Still Life na een Wrath of God. Alleen moet je oppassen wanneer je zn ability gebruikt want deze geeft je card-disadvantage wat betekent dat je meer kans maakt om te verliezen. Je kunt ook Roar en Madness dicarten.

:arrow: Genesis :arrow: een verbeterde versie van Gaea's Herlad. Het heeft nu weinig zin om creatures te counteren want je pakt ze gewoon terug. De een na beste kaart uit Judgment.

:arrow: Glory :arrow: duidelijk de beste kaart uit Judgment. Je creatures zijn alleen nog maar vatbaar voor global spells. Deze kaart is misschien wel een beetje broken. Samen met Cephalid Constable een sterke combo.


GFORCE
speculation: speel 'm snel, zorg voor counter back-up, wie speelt momenteel met veel graveyard removal? Met uitzondering van haunting echoes die je af en toe ziet?

constable: hoe ga je 'm en elke keer door je tegenstanders verdediging krijgen, beschermen tegen alle mogelijke burn, en ook nog oppompen zodat ie echt leuke dingen gaat doen? Hoewel een leuke kaart denk ik niet dat ie op tournooien gespeeld gaat kunnen worden omdat ie te kwetsbaar is.

genesis: met gaea's herald vergelijken??? Ik vind het meer een verbeterde volrath's stronghold, de genesis is tegen en met veel meer dingen goed dan de herald!

glory: zeker niet broken, veel decks hebben meerdere kleuren, dus moet je meerdere keren glory activeren, bij 2 kleuren heb je al 6 mana nodig als je wilt dat al je beesies door komen, verder is wit creature beetdown momenteel niet zo heel goed, daar naast is veel van de removal die gebruikt wordt niet targeted, waardoor alsnog al je beesies dood gaan.

Overigens, bij de speculation ben je bang vopor graveyard removal, maar bij glory of genesis niet??? De kaarten van de speculation zitten hoogst waarschijnlijk niet echt lang in je graveyard, de glory en genesis wel!

Voor de rest was ik het wel met je eens.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

FF wat commentaar op jouw commentaar.

Quiet Speculation --> Roar is nooit echt goed geweest er werd op ook niet veel op toernooien gespeeld. Beter lijkt mij de kaart tegen Edict bv. target je tegenstander en trek ze meten eruit. Voor de tijd dat hij ze kan spelen is het al te laat en hebben ze geen nut meer. Er zijn zat kaarten uit Judgment tegen je grave. Bv. Grave Consequences en Rats Feast is die zul je ook zeker terug zien.

Cephalid Constable--> Sterk genoeg om door te breken. De kaart moet je ondersteunen met bounce en natuurlijk Glory. Ik post dadelijk wel een deck bij de deck lists met een deck wat al wat toernooien heeft gewonnen met Constable.

Genesis --> Ik bedoel dan dat het het zelfde effect een beetje heeft. Als je je creature laat counteren kun je ze gewoon weer in je hand nemen en weer spelen.

Glory --> Deze is zeker te goed. Noem eens een deck op waarbij je voor 2 kleuren hebt te vrezen. Nou. Burn is meestal alleen rood. Echt problem heb je alleen bij groen. En ik speel trouwens zelf Groen/Wit beatdown control waarvan ik ook nog ff een deck post. Deze heb ik zelf gemaakt.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Plaats reactie