Cabal Archon en Imagecrafter...
Moderator: Admins & Moderators
Cabal Archon en Imagecrafter...
Stel, ik tap een swamp en sacrifice een cleric voor de Cabal Archon. Kan mijn tegenstander met zijn Imagecrafter dan als reactie daarop dan de ge'sacrifice'de cleric van creature type veranderen zodat het geen cleric meer is en ik de ability van de Cabal Archon niet meer kan gebruiken?
En wat als dit kan en hij doet het? Is mijn creature dan evengoed ge'sacrifice'd, of niet omdat het geen cleric meer is?
Cabal Archon:
B, Sacrifice a Cleric: Target player loses 2 life and you gain 2 life.
Imagecracter:
Tap: Choose a creature type other than Legend or Wall. Target creature's type becomes that type until end of turn.
En wat als dit kan en hij doet het? Is mijn creature dan evengoed ge'sacrifice'd, of niet omdat het geen cleric meer is?
Cabal Archon:
B, Sacrifice a Cleric: Target player loses 2 life and you gain 2 life.
Imagecracter:
Tap: Choose a creature type other than Legend or Wall. Target creature's type becomes that type until end of turn.
The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.
- KingFatass
- Wizard
In dit geval niet. Jij moet als cost voor de archon B betalen en een cleric sacrificen. Dan pas kan je tegenstander reageren met zijn spells of abilities, maar dan is de gesacrificte cleric al uit het spel.
Om het duidelijker te maken wanneer zoeits wel kan, geef ik nog een ander voor beeld.
Jij hebt een wellwisher in het spel (tap: gain 1 life for each elf in play) en tegenstander heeft een imagecrafter in het spel.
Jij: Ik tap min wellwisher voor zijn ability.
Hij: In reactie daarop tap ik mijn crafter en maak van jouw elf een limburger.
Eerst gaat de laatste abilitiy af en jouw elf wordt een limburger. Daarna gaat de ability van de wellwisher af en op dat moment telt het het aantal elfs in play. dat zijn er 0 want de wellwisher is een limburger. (in dit voorbeeld zijn er geen andere elfs in play)
Om het duidelijker te maken wanneer zoeits wel kan, geef ik nog een ander voor beeld.
Jij hebt een wellwisher in het spel (tap: gain 1 life for each elf in play) en tegenstander heeft een imagecrafter in het spel.
Jij: Ik tap min wellwisher voor zijn ability.
Hij: In reactie daarop tap ik mijn crafter en maak van jouw elf een limburger.
Eerst gaat de laatste abilitiy af en jouw elf wordt een limburger. Daarna gaat de ability van de wellwisher af en op dat moment telt het het aantal elfs in play. dat zijn er 0 want de wellwisher is een limburger. (in dit voorbeeld zijn er geen andere elfs in play)
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
- KingFatass
- Wizard
Ik zie dat je in Limburg woont, is dat ver van Weert vandaan? Ik weet dat er in Weert wel een magic scene is. Er is daar een winkel genaamd Djinn's magic. Misschien dat je daar eens langs kan gaan voor ervaring.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Als jij iets sacrefised kan dat nooit een target meer zijn van een abilty op dat moment in het spel. Wel daarna in het graveyard natuurlijk. Het saccen is een deel van de casting cost of van een activation cast. Deze is de snelste en kan dus nix tegen gedaan worden.
GForce
GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Ja, dat dacht ik al, maar daar hebben we/ik eigenlijk allemaal niet echt bij nagedacht.Het saccen is een deel van de casting cost of van een activation cast. Deze is de snelste en kan dus nix tegen gedaan worden
Misschien dat ik zo ook die vriend van mij kan overtuigen met het tappen en de icy (zie ander topic )
Ow, enne... KingFatass, Weert is (met de bus) zo'n 40 minuten reizen vanuit hier (Helden).
Ik heb denk ik ook wel genoeg ervaring (al zeg ik het zelf), maar we hebben sinds kort de magic-kaarten weer eens tevoorschijn gehaald dus de regeltjes moeten allemaal weer eens opgefrist worden
Ik heb denk ik ook wel genoeg ervaring (al zeg ik het zelf), maar we hebben sinds kort de magic-kaarten weer eens tevoorschijn gehaald dus de regeltjes moeten allemaal weer eens opgefrist worden
- KingFatass
- Wizard
WTF? We zijn toch vriendelijk? We geven gewoon onze mening.
Maar ja, om er ff op terug te komen. Ik vind van mezelf dat ik de regels goed genoeg ken, ik heb er ook best veel over gelezen, maar er zijn soms nog wat onduidelijkheden. Dit komt dan ook vaak doordat (misschien lullig om zo te zeggen) anderen het beter denken te weten dan mij.
Maar ja, om er ff op terug te komen. Ik vind van mezelf dat ik de regels goed genoeg ken, ik heb er ook best veel over gelezen, maar er zijn soms nog wat onduidelijkheden. Dit komt dan ook vaak doordat (misschien lullig om zo te zeggen) anderen het beter denken te weten dan mij.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
je zou tegen mij toen ik beginner was niet hebben moeten zeggen dat ik als een echt beginner over kwam, laatst staan later, maar als jullie er beide cool mee zijn heb ik niks gezegd.
mazzel
pi
je zou tegen mij toen ik beginner was niet hebben moeten zeggen dat ik als een echt beginner over kwam, laatst staan later, maar als jullie er beide cool mee zijn heb ik niks gezegd.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.