T1 Mono Zombie Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shibby
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 2:21 pm
Locatie: Haren

T1 Mono Zombie Deck

Bericht door Shibby »

Ik heb eerst alle zombie decks uit deze rubriek doorgelezen, dus heb me alvast ingewerkt. :D Ik heb nu al een lange tijd een Zombie deckje liggen, maar in de praktijk werkt het steeds niet echt fantastisch zeg maar... de nieuwste versie doet het nog het beste, maar ik vroeg me af of jullie nog tips en adviezen hadden, want Zombie is probably wel mijn favoriete creature type en graveyard manipulation mijn favoriete gameplay (kost alleen zoveel geld :cry: ). Ik woon trouwens in het hoge noorden waar bijna iedere kaart per definitie zeldzaam is, zelfs de meest simpele commons, ik ben een tijdje uit de roulatie geweest, dus verwacht niet dat ik extreem veel kaartjes heb, met een schammele schoenendoos moet ik het doen en 1 map met rares en uncommons...

Dit is wat ik nu van mijn Zombie Deck heb gemaakt:

(20 land):
1x Phyrexian Tower
1x Volrath's Stronghold
18x Swamp

(24 Creatures):
3x Carrion Feeder
2x Festering Goblin
2x Putrid Imp
1x Shepherd of Rot
1x Withered Wretch
2x Rotlung Reanimator
2x Cabal Archon
1x Doomed Necromancer
2x Lord of the Undead
1x Soulless One
1x Vengeful Dead
3x Infernal Caretaker
1x Undead Warchief
1x Noxious Ghoul
1x Gempalm Polluter

(16 Spells)
1x Conjurer's Bauble
3x Dark Ritual
2x Skulltap
1x Simulacrum
1x Zombie Infestation
1x Oversold Cemetery
4x Buried Alive
1x Diabolic Tutor
1x Grave Pact
1x Promise of Power

Ik wil het deck graag snel houden aangezien mijn opponents over het algemeen weenie en/of stompie spelen.
Ik wil graag niet meer dan 25 euro besteden aan het gehele deck, en niet meer dan 5 euro per kaart.
Huidige praktijk ervaring: Rotlungs & Noxious Ghoul werken goed samen, zeker ook nog eens met Grave Pact, die ook goed werkt met Carrion Feeder. Infernal Caretakers werken goed na paar Buried Alives met Zombie Infestation en/of met de Promise of Power (voor de flying creature). Conjurer's Bauble zit erin om niet gelijk onderuit te gaan na 1 Disenchant.

Ik hoopte dat jullie nog tips hebben, en misschien ook gelijk tips hoe ik het goedkoopst en betrouwbaarst aan die kaartjes kan komen. :D

Alvast bedankt! Shibby :D
There is a bad smell in here...
AND IT AIN'T ME!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

lord of the undead/unholy grotto/volrath's stronghold/oversold cemetery + gempalm poluter/twisted abomination/reanimator/etc. is best leuk en kan hard beuken. Ik zou je met name aanraden op zoek te gaan naar de meest efficiente kaarten voor je deck en te proberen die 4x te krijgen. 4x Cemetery krijgen is misschien geen optie, maar 4x festering goblin vast wel, net zoals 4x gempalm poluter en 4x twisted abomination. 20 Land is trouwens wat aan de lage kant, rond de 24 lijkt me een beter plan, maar natuurlijk hangt dit wel een beetje af van wat je van plan bent om te spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Shibby
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 2:21 pm
Locatie: Haren

Bericht door Shibby »

Bedankt voor de tips. :) Alleen snap ik een paar kaartjes niet...

*twisted abomination (is toch een swampcycling Zombie voor 2 mana, regenerate voor 1 zwart casting cost 6?)

4x Oversold Cemetery zal lastig worden ja, zou ook niet weten waar ik die vandaan kan halen :? voor een schappelijk prijsje...Unholy Grotto heb ik ook nog nergens gevonden, maar is denk ik wel wat voor het deck, moet zo'n kaart dan ook 4x of? En waarom is het goed dezelfde kaart er 4x in te doen? Ik dacht juist dat variatie belangrijk was... :roll: Gempalm Polluter speel ik eigenlijk zelden, zit er meer in als een possible kill :? maar 4x zou wel beter zijn? de Festering Goblin zou ik mss nog wel ergens kunnen regelen, maar die gast is een naaier en betaal ik gauw 50 cent of een euro voor 1 festering goblin :? maargoed, ik zal wel ff kijken. Qua land zit het wel goed, want we spelen allemaal met 20 land op 60 kaarten, en ik heb 3 dark ritual erin, met buried alives zodat ik snel genoeg mijn creatures uit mijn deck zuiver en de spells en lands overblijven :)
There is a bad smell in here...
AND IT AIN'T ME!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je wilt kaarten bij voorkeur 4x spelen omdat je dan meer kans hebt ze te pakken. Het idee daarbij is dat sommige kaarten beter zijn dan anderen, en dat je dus bij voorkeur alleen die beste kaarten pakt. Om dezelfde reden speel je bij voorkeur met een deck van 60 en niet 80 kaarten.

De polluter is inderdaad voor de kill, maar samen met een cemetery/stronghold/lord, etc. vormt ie een leuke manier van card-drawing die als bijkomstigheid heeft dat je tegenstander dood gaat...

Zelfs bij verschillende online winkels betaal je geen 50 cent voor een common, ik zou het niet eens voor een uncommon betalen, ik zou zeker niet naar die gast toe gaan. www.cardexchange.com is misschien een plan. Of misschien dat je kunt ruilen met iemand? Je hebt vast wel een paar intressante rares over die iemand wel bij wil ruilen tegen een bergje (un)commons die misschien handig zijn voor je deck.

De kaart die je het eerst wil zoeken is denk ik de twisted A-bomb.

mazzel

pi

p.s. eventueel wil ik best ff kijken wat ik nog aan zombies heb liggen, maar ik kan van te voren al zeggen dat dit niet bar veel gaat zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Shibby
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 2:21 pm
Locatie: Haren

Bericht door Shibby »

Nou ja, kijk, als je nog wat hebt liggen wat je eventueel wel weg zou willen ruilen/verkopen dan zou ik dat wel erg tof vinden. Ik ken namelijk niet zoveel mensen die Magic spelen... en mijn laatste ruil ervaring was niet zo tof :cry: ik ben niet echt up to date met al die kaartwaarden enzo... en mensen maken daar zo snel misbruik van... Ik weet alleen nedermagic.com en abugames.com als sites om kaartwaarden te bepalen, maar die prijzen vind ik ook nog eens raar... :? Maar die cardexchange is wel een betrouwbare manier om kaartjes te ruilen, want dan moet ik dat maar proberen. Thanx.

Dus het deck zou beter worden als ik

4x Gempalm Polluter (heeft nedermagic niet in voorraad :( )
4x Twisted Abomination
4x Carrion Feeder
4x Festering Goblin (heeft nedermagic niet in voorraad :( )
4x Putried Imp
4x Infernal Caretaker
4x Undead Warchief (kan er nog 3 via nedermagic krijgen voor 2,50 per stuk, is dat een reeele prijs?)
?x Zombie Infestation (kan ik via nedermagic voor 1,20 per stuk krijgen, is dat een reeele prijs?)

in zou doen? Maar dan moet ik dus heel veel andere kaarten eruit halen? Zoals wat dan?
En ik zag in mijn commonschoenendoos nog een Exhume liggen... :roll: is dat nog wat? Beurt 1 swamp, dark ritual, buried alive, en beurt twee gelijk met die exhume een noxious ghoul into play ofzo... :roll:
There is a bad smell in here...
AND IT AIN'T ME!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

infestation en zeker de chief zijn echt te duur, reken op hooguit 75 cent, voor de commons hooguit 25. Cardexchange is niet om te ruilen, da's ook een winkel.

Exhume is leuk, maar dan wil je er een deck rond bouwen, je wil 'm niet random in een deck doen. Speel 'm dan 4x en nog een paar reanimation spells. Overigens zou ik dan voor de beurt 2 twisted abomination gaan, of beurt 3 om te zorgen dat je 'm kunt regeneraten.

Stuur me even een e-mail of zo met wat je precies allemaal wil (ook uncommons/rares) of kijken even tussen mijn haves en wants (http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=123) dan kijk ik wat ik voor je heb.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

In deck kun je beter Zombify spelen pv exhume.
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

www.djinn.nl
www.cardexchange.nl
www.nedermagic.nl
www.gameforce.nl
www.cardvalley.nl (zit volgens mij is friesland)

hou maar een klein vergelijkend warenonderzoekje ;)
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

CardValley zit in Leeuwarden ja. :)
Ik koop commons en uncommons altijd daar omdat ze lekker goedkoop zijn. Voor rares ga ik altijd naar www.cardexchange.nl, die zijn daar weer beter in (en leveren ook een betere kwaliteit).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Plaats reactie