MonoG Elf-token combo deck.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

MonoG Elf-token combo deck.

Bericht door MagicTG »

Mensen.
Hier is een heel nieuw deck idee. Op het eerste gezicht zal dit dus egt niet lijken op 1 van de andere elven decks. Die bevatten gewoon allemaal standaard de zelfde kaarten. Dit is dus iets heel anders.
Het is een token-deck dus de naam zegt het eigelijk al. Toch is het niet egt een normaal token deck. Het is vind ik dan ook deels een combo deck. najah, ik zal niet te veel meer lulle check it out:

Creatures:
3x Heartmender/Quillspike
4x Devoted Druid
4x Imperious Perfect
3x Lys Alana Huntmaster
3x Bramblewood Paragon
3x Llanowar Elves
1x Rhys the Redeemed
3x Elvish Harbinger

Other Spells:

4x Flourishing Defenses
4x Gilt-leaf Ambush
4x Elvish Promenade
4x Presence of Gond

Lands:
20x Forest


Ik weet dat het op het eerste gezicht egt weirdo lijkt. wattefreak doet een heartmender in een elf deck :?
de combo werkt als volgt. breng devoted in het spel, enchant hem met presence of gond en dan heartmender.
devoted heeft als ebilty dat je hem mag yuntappe als je een -1 -1 counter op hem doet. Dus je tapt hem eerst voor presence of gond, je gebrruikt zijn ability, en untapt hem wer en tapt hem dan weer. Dat zijn dan dus 2 tokens in een beurt per devoted met een presence erop zegmaar. Als ze hun -1 -1 counters hebben zorgt heartmender ervoor dat ze verdwijnen het spel begint opnieuw. Dan hebben we nog flourishing defenses, deze is om nog meer tokens te maken als er een counter op devoted komt. Dat zijn er dan dus 3 per beurt per druid.
Nu is mijn vrag aan jullie.
Een heartmender of een quillspike.
Ze hebben allebei voor en nadelen.
Voor quillspike moet je mana betalen maar kan je wel veel in 1 keer doen, en heartmender doet het alitjd voor niks maar is wel slomer.
Nou dat was mijn elf deckje. Please wat reacties!

Greetzzzz
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

30 landjes? :twisted:
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

te veel of te weinig:P?
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

ow oeps
het moeste er 20 zijn:P
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

al veranderd, maar wat vind je der verder van. tis een heel lulverhaal hea:P
Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

misschien een drove of elves ? dan heb je nog een wat sterker creature kan altijd handig. of je speelt hem in combinatie met mercy killing
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe dit deck in verhouding staat tot mijn rood/groene Madness deck, want die is ook behoorlijk snel. Ik vraag me een beetje af welke van de twee sneller is.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de quillspike is veeeel beter omdat hij oneindig gaat met je druid. Ik zou wat meer kaarten spelen die met quillspike (of heartmender) samen werken. Proberen synergie te vinden is belangrijk! Ik zou iig ff naar kitchen finks kijken en andere creatures met persist.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

maar wat vinden jullie ,buiten de quillspike combo om, van de rest van de elven. ik heb lang na zitten denken of wren runs vanquiser der in moest, maar ik heb het uiteindelijk tog maar niet gedaan omdat het en niet tot een combo behoort en niet tot tokens maken.
En trouwens. Je kan een nog fantastischere combo maken met quillspike. Ik zal het proberen uit te leggen maar het is best moeilijk dus gebruik je hersens eventjes goed(A)

Je hebt een devoted druid(ZONDER PRECENSE OF GOND), een flourishing defences en een quillspike in het spel.
Je tapt de devoted druid voor mana. --> 1 mana tot je beschikking
Je gebruikt de ability van devoted druid om hem te untappen, er komt een -1 -1 counter op. dan komt het effect van flourishing defences, als er een -1 -1 couter op een creature is gezet mag je een token into play brengen.
Je hebt nog steeds 1 mana tot je beschikking, dfie gebruim je om quillspike zijn effect te betalen en je removed de -1 -1 van de druid. en je hebt weer een normale druid. Je kan dit eeuwig blijven herhalen en je hebt oneindig veel token.
Want je mag de mana die je to je mana-pool neemt ook nog later IN JOU BEURT gebruiken?

Zo werkt ie dus ongeveer:D ben er best wel trots op:)

Alleen nog deze vraag.
stel er is een imp. perfect en een devoted druid in het spel. heft de +1+1 van perfect de -1 -1 counter van de druid op? want de +1 +1 van perfect is geen counter?

Greetz.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom zou die mana anders werken dan anders? Aan het eind van elke phase krijg je toch gewoon manaburn?

Ik vind sowieso de combo niet zo moeilijk, het is gewoon die ik al voorstelde om op te mikken en een extra kaart er bij die triggert op 1 van de dingen die gebeuren tijdens die combo.

Het antwoord op je vraag is idd dat het effect van de perfect geen counters produceert.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

maar ik krijg tog geen mana burn? ik bedoel: ik heb alle mana netjes gebruikt tog...?
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

is het misschien een idee om mercy killing erin te doen en kitchen finks (ik wil verder geen persist creatures meer). welke zou ik dan moeten vervangen?
De combo quillspike - mercy killing is ook goed
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

zoals ik de combo uitlegde is tog wle legaal zegmaar. je hoort geen mana-burn te krijgen want je maakt alle mana op tog?
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

Oké, ik heb het deck nu egt drastisch veranderd:

Elf/Quillspike Combo-deck:

Creatures:
4x Quillspike
4x Devoted Druid
4x Imperious Perfect
3x Kitchen Finks
3x Mercy Killing

Other Spells:

4x Flourishing Defenses
4x Gilt-leaf Ambush
4x Elvish Promenade
4x Rite Of Consumption
4x Diabolic Tutor

Lands:

15x Forest
7x Swamp
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ajb volgende keer die 4 posts even in 1 post stoppen, daar hebben we zo'n edit knop voor.

Als je geen mana over houdt dan krijg je geen mana burn inderdaad. Als je dat wel doet krijg je dat wel. Als je ene combo deck wilt spelen zul je het deck toch echt op zo'n niveau moeten kennen dat je zelf kunt vaststellen wanneer je daar tegenaan loopt.

Wil je eigenlijk oudere kaarten spelen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie