tournooi, deck idee, suggesties?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

tournooi, deck idee, suggesties?

Bericht door pi »

Oy,

ik heb binnenkort een tournooitje waarbij we 2 tegen 2 spelen. Het formaat is type 1.5 (voor degenen die niet op de hoogte zijn, dat is type 1, maar dan met alle restricted kaarten gebanned, ik neem aan dat iedereen weet wat type 1 is). Op het tournooitje mag je zoveel proxies gebruiken als je wilt (proxy: niet de kaart hebben, en gewoon met een kopietje van de kaart spelen). Omdat het vorige tournooi nogal gedomineerd werd door heel veel counters (de eerste speelde een met veel counters gedekt stasis deck, de tweede met een suicide oath variant, dat waren ik en mijn maat) is er besloten om voor dit tournooi alle blauwe kaarten te bannen (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!), dit is inclusief alle multicolored kaarten die ook blauw zijn, en alle split kaarten die blauw zijn. Persoonlijk vind ik dit een heel slecht idee, maar goed, ik zit niet in de organisatie, dus het enige wat ik kan doen is een deck bouwen dat bewijst dat het bannen van blauw een grote fout is geweest. En hoe kun je dit beter doen dan met een verschrikkelijk combo deck dat omdat je practisch geen counters meer hoeft te vrezen bijna altijd af kan gaan in een van de eerste 3 beurten.

Ik dacht aan een deck rond de animate dead/dance of the dead + worldgorger dragon combo. Deze combo kan met behulp van entomb en dark ritual in de eerste beurt starten en met behulp van een ghitu fire of zo de benodigde 40 damage doen (teams hebben een gedeeld levensaantal van 40)

Ik dacht aan een deckje dat een beetje lijkt op het volgende:

4 worldgorger dragon
4 ghitu fire (je moet toch ergens mee kunnen schieten, ik weet niet zeker of je per se een instant moet hebben om de mana te kunnen gebruiken, misschien dat iemand uitsluitsel kan geven)
4 volcanic gheizer (alternatief voor de ghitu fire)
(liever speel ik zwarte kaarten voor de fire en gheizer, maar er schiet me zo snel niets te binnen)

4 entomb (dragon in je graveyard smijten)
4 dark ritual (alles wat helpt voor een first turn kill is meegenomen, kan bijna elk deel van de combo versnellen)
4 dance of the dead (dragon in spel brengen, and again, and again)
4 animate dead (zie hierboven)
4 buried alive (alternatieve entomb, ik hoop echt dat er een betere optie is dan buried alive)

4 bazaar of baghdad (om dragons die je in je hand vindt te discarden, ook handig omdat je 'm kan blijven gebruiken met de combo zolang je meer dan 1 kaart in je hand hebt, waardoor je makkelijker je fire of gheizer kan vinden)
4 badlands
4 sulphurous springs
4 tarnished citadel (elk landje moet alle kleuren mana kunnen leveren die ik nodig heb, maar niet altijd damage doen zoals city of brass, forsaken city is ook een optie voor deze plek)
4 gemstone mine
4 undiscovered paradise

Dit is natuurlijk nog lang niet af, maar, het lijkt me dat het best wel kan werken, ik wou iedereen vragen om mee te helpen te bewijzen dat blauw niet gebanned moet worden op dit tournooi, ik waardeer andere decksuggesties zowel als suggesties voor dit deck.

alvast bedankt!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

wil niet heel lullig zijn maar het kan dat er errata komt. en dan wel waarschinlijk op de animate. dus kan zijn dat je illegaal deck aant spelen bent.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Emm ik kreeg net te horen dat het deck waarschinlijk wel gebouwd kan worden. ik zou het dan ook cker spelen zoals jij het zou bouwen, sorry.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Hmm was Dark Ritual niet banned of was dat in Extended ??


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je de kaarten na telt is mijn deck duidelijk nog niet af, ik zoek nog hulp, maar goed.

ik verwacht niet dat ze ergens de komende week de animate dead gaan erata-en.

ritual is gebanned in extended ja, maar wel volledig toegestaan in type 1 en 1.5.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Wat is erata precies nou ?? Ik hoor allemaal verschillende antwoorden.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor zover ik weet is er nog geen errata, op de al bestaande errata na natuurlijk, al is het te verwachten dat zodra op een groot extended tournooi de combo domineerd animate dead en dance of the dead zo aangepast worden dat de combo niet meer werkt. Of ze gaan belangrijke dingen bannen zoals bij de Trix combo, die op zich ook op te lossen was geweest door ilussions een beetje aan te passen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie