we hebben regelmatig op ons forum last van SPAM die we dan weer snel weghalen, maar dat begint me een beetje te irriteren. Momenteel gebruiken we allemaal gekke plaatjes met letters er in verstopt om SPAM tegen te houden, maar die worden nu zo ongeveer zo moeilijk dat ik zelf moeite heb ze goed te beantwoorden terwijl de bots er nog steeds doorheen komen. Een veel aangeraden oplossing is om vragen te stellen aan degene die wil registreren die te maken hebben met het onderwerp van het forum. Deze wil ik natuurlijk niet te moeilijk en niet te makkelijk maken, dus vandaar de vraag wat jullie denken dat het antwoord is op de vragen die ik verzonnen heb en de vraag of jullie misschien nog andere vragen weten?
In welk jaar kwam de eerste magic set uit?
Spel 'magic' achterstevoren.
Welke kleur mana wordt normaal omschreven met 'B'?
Welke kleur mana wordt normaal omschreven met 'U'?
Hoeveel verschillende basic landjes bestaan er?
Vereiste is met name dat een simpele zoekopdracht in google niet meteen het antwoord op moet leveren, er zijn namelijk bots die dit kunnen, de eerste kan dus te makkelijk zijn net als de laatste omdat het kan zijn dat een site dit specifieke antwoord op een makkelijk vindbare plek heeft staan. De 2e werkt doordat kennis van taal nodig is, gaat het om een spel als in een kaartspel, of gaat het om een woord spellen? (Hetzelfde werkt voor de engelse versie van de vraag waar spell ook meerdere betekenissen heeft) De 3e en 4e hebben specifieke kennis van online communicatie over het spel nodig, maar zijn misschien te moeilijk voor beginners. Bedenk wel dat er meer pogingen mogelijk zijn, dus een beginner kan het eventueel een keer verkeerd doen.
Uiteindelijk zal ik dit topic weer verwijderen zodat bots niet via dit topic de antwoorden kunnen vinden

mazzel,
pi