Animo voor random repacks

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor random repacks

Bericht door pi »

Jup, als je ze ergens aanbiedt moet het eigenlijk wel een plek zijn waar feedback gegeven kan worden zodat mensen kunnen zien dat het inderdaad eerlijk gaat en er inderdaad af en toe wat heel leuks open gemaakt wordt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Animo voor random repacks

Bericht door skystormer »

Ik weet het.

Ik heb mijn verzameling op het moment op Marktplaats staan, maar dat vind ik gewoon te weinig er voor wat het hoogste bod op het moment is (€ 1500,-) en dat door een persoon die deze manier in zijn voordeel toepast. Mooie foto, bied aan 10000 kaarten, waaronder commons, rares en uncommons. Samengevat je krijgt 9900 commons, 5 rares (meestal beschadigd of onbruikbaar) en een paar slechtere uncommons.

Ook moet ik rekening houden met het feit dat er wel mensen die het eerst een keer willen proberen. Die kopen er misschien 2, dan komen er nog verzendkosten bovenop.

Ik moet duidelijk zien weer te geven wat hun kansen zijn. gemiddeld 1 op 5 pakjes zit een kaart in van boven de € 2,- kan ik wel garanderen. Maar ja het kan dus voorkomen, net als met gokken. Dat 1 persoon 10 pakjes koopt en 10 slechte heeft en een andere er 5 koopt en 4x een betere kaart heeft.

@ pi, vandaar dat ik ook via hier de kaarten aan wil bieden. Dan kan via het forum response gegeven worden ook.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Animo voor random repacks

Bericht door Donnie Darko »

Ik vind het wel een leuk idee, en dat je de waardevolle kaarten er wel in laat zitten is natuurlijk goed voor de publiciteit, alleen blijft het lastig het geloofwaardig te houden, want zelfs als je het ergens anders post kan je met een andere account, of iemand anders vragen, posten dat je bijv. 3 pakjes hebt gekocht en dat er een rare in zat van 150 euro. Dit is het nadeel van internet: het is makkelijker om mensen voor de gek te houden, dan om geloofd te worden.

Ik zou er bij wijze van proef wel een stuk of 10 willen kopen, ik neem aan dat daar dan nog verzendkosten boven op komen?
Aan 10 euro kan ik mij geen buil vallen en minder dan dat is de moeite niet waard.
Work is the curse of the drinking class
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Animo voor random repacks

Bericht door skystormer »

Voor die verzendkosten moet ik nog wat research doen, want ik heb nog nooit iets met de post verstuurd.

Ik snap de problemen. Er zijn wel mensen hier die mijn verzameling ooit hebben gezien die ook actief zijn op dit forum, want ik snap alle risico's ook aan jullie zijde.

Dat stel ik doe eerst een test met iemand, dat die test zo gemannipuleerd kan zijn dat die expres interessant leek (als er goede kaarten bij zaten), enige manier hoe ik dit kan omzeilen is dat ik deze actie alleen houd op 1 plaats en wel hier. Dan kan elke bevinding hier geplaatst worden. En dan zullen de betere kaarten ongetwijfeld ook wel hier gepost worden die ze getrokken hebben.

Het idee hoe ik het dan zou doen:

Blind een rare uit 1 van mijn mappen pakken, 3 uncommons met de insteek wel dat de uncommons alle 3 uit verschillende series komen. En datzelfde ook weer voor de commons. Elk setje kan maar 1 keer een bepaalde kaart bevatten altijd wel mogelijk is dat bijvoorbeeld een portal Raging Goblin en 5th edition Raging Goblin in hetzelfde pakje zitten. Taal zal Engels zijn, heb ik een anderstalige rare, dan wordt die behandeld als een uncommon. (weet zo even zo snel dat ik 1 chinese Dragonstorm heb en een Italiaanse Antiquities Triskelion) Anderstalige commons en uncommons zal ik niet sturen. (of het moeten kaarten met zeker een waarde) Misdrukken zijn mogelijk maar die heb ik niet zo veel.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor random repacks

Bericht door pi »

Ik zou op zich wel willen proberen, maar 2+ op nedermagic is niet echt indicatief van waarde. Nedermagic is duur. Ik zou op zijn minst eerst willen zien wat er ongeveer in deze groep valt, of wat voor duurdere kaarten (zeg 10+ of zelfs 15+ op nedermagic) er zijn en in welk percentage van de pakjes deze voorkomen. Ook denk ik dat je hele lelijke kaarten weg wilt filteren, mensen zullen daar niet zo blij van worden tenzij het echt een behoorlijk duur kaartje is.

Ik zou je overigens een korting bij veel bestellen aanraden, bv bij elke 10, 1 gratis. Dat moedigt toch aan wat meer te kopen. Of maak vanaf een bepaald bedrag de verzendkosten gratis. Wat verzendkosten betreft moet je denk ik uitgaan van vrij hoge kosten in verhouding tot wat je voor de pakjes vraagt, er gaan er maar een paar in een envelope. Bij een pakket moet je toch al snel op 4 of meer euro rekenen.

Ik zou je rares door elkaar schudden en stapelen met achterkant naar boven of iets dergelijks, blind pakken is erg moeilijk als je er naar kunt kijken. Dit is misschien wel meer werk, maar mensen gaan niet blij zijn als ze lezen dat je methode niet zo heel random is. Alternatief zou zijn dobbelstenen rollen. Eerste worp is map, 2e worp is pagina, 3e worp zoveelste kaart of zo. Moet je wel even kijken hoe je dat het handigst doet met je eigen opslagmethoden, maar je snapt vast het idee. Eventueel geef je wanneer je ergens in het process een 20 gooit een van de dure of iets dergelijks.

Italiaans antiquities bestaat overigens niet (legends was de eerste italiaanse set), je trisk komt uit de renaissance set, een soort chronicles set voor andere talen dan engels.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Animo voor random repacks

Bericht door Jort »

Hmm... Heb je geen broertje of zoon? iemand die er geen verstand van heeft? die kan random picken.

Ik zou er trouwens ook wel wat willen kopen om het bewijs te leveren hoor. maar zoals pi al zegt, misschien is een excel bestand met alle dure kaarten erg handig.
Dan weet men wat er kan vallen.

OF:
je maakt 2 soorten random packs. (eigenlijk 3.) je maakt ze allemaal, en dan heb je 2 stapels. 1tje met slechte random packs EN goede, en eentje met alleen goede (boven de 2 euro ofzo.)
Als je dan zegt dat voor elke 5 packs die je koopt er 1 van de goede stapel komt, verkoopt het al beter!
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor random repacks

Bericht door pi »

Dat klinkt alsof je niet helemaal snapt wat het doel van de repacks is. Uiteindelijk wil hij er meer mee verdienen dan wanneer hij de verzameling in 1x zou verkopen aan een handelaar. Gegarandeerd dure kaarten voor een lage prijs er bij hebben zitten is voor hem helemaal niet nuttig. Tuurlijk voor jou wel, maar daar gaat het hem niet om. Hij probeert uiteindelijk denk ik vooral een eerlijke manier te vinden om de verzameling op redelijke wijze te splitsen, wat mensen te helpen door middel van de repacks en geld verdienen in het proces. Een doel dat ik graag steun, al zou ik zelf voor de handelaar of de losse verkoop zijn gegaan.

Overigens, als je uiteindelijk alles in excel hebt is er vast wel een formule te verzinnen die een random 'rare' aanwijst (wil ik eventueel wel mee helpen, is niet zo moeilijk).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Animo voor random repacks

Bericht door Jort »

Hmmm, maar je moet in die gegarandeerde rare stapel natuurlijk niet de duursten stoppen, gewoon rares van 2 tot 3 euo.

(ik probeer ook maar mee te discussieren)
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Animo voor random repacks

Bericht door skystormer »

Ik zeg nog blind een rare, want als er geen animo voor zou zijn. Zou ik de rares ook niet uit mijn mappen gaan halen.
Ik ben iig al langere tijd bezig kaarten in een excel bestand aan het zetten. Dus dat ga ik eerst afmaken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor random repacks

Bericht door pi »

Maar excel het random voor je laten doen is toch minstens even random?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Animo voor random repacks

Bericht door skystormer »

Ik snap het wel. In gedachte zat ik al van, ik pak een map. Ogen dicht, map openen, vinger op de kaart. En die er dan uithalen. Maar voor mezelf ook handig alles in excel zetten.
Ook voor de force of wills, hymn to tourachs, priests of titania's, oudere tutors, sol rings, mishra's factory. Excel alles invoeren zal wel wat tijd in beslag nemen. Heb nu al me blauwe en zwarte rares ingevoerd en iets van 11000 commons (die ik er al in had staan). Bestand is open voor bezichtiging, ga er wel van uit:

Het zijn oudere Nedermagic prijzen. Alles was op nedermagic voor 0.25 staat heb ik voor 0.01 staan.
Aantallen van de rares zullen 90% van de keren nog aangepast worden. Dit aantal kan niet omlaag gaan, alleen omhoog.

Hier is een linkje alvast.

http://www.megaupload.com/?d=T42EVLKU

Op het moment heb ik grotendeels me zwarte en blauwe rares ingevoerd. Ben nu begonnen aan me artifacts.
Foils neem ik niet op in dit excell bestand.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Animo voor random repacks

Bericht door Jort »

Kan je het online publiceren met een google account?

ik ben niet zo van het downloaden van third party websites sinds ik een keer gehackt ben en 300 euro verloren ben.
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Animo voor random repacks

Bericht door Donnie Darko »

Zolang je uitkijkt waar je op klikt kan het geen kwaad. Megaupload is betrouwbaar voor zover ik weet.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Animo voor random repacks

Bericht door Jort »

Ik heb er toch echt mijn virus vandaan gehaald hoor
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Animo voor random repacks

Bericht door skystormer »

Kan ik alleen mijn twijfels zetten bij hetgeen wat je gedownload hebt :P
Plaats reactie