Spelersssss Zuid-Holland!

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

MagicalFriend
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: do dec 02, 2010 5:53 pm

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door MagicalFriend »

Ok Jibz, nice. Meerdere mensen into casual magic?

Even ter info, ik heb geen edh of standard. Ik speel puur voor de lol en alle kaarten zijn toegestaan! :D
Pain is temporary. Quitting is forever.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door Donnie Darko »

Voor mij is Utrecht het beste te doen, en doordeweeks komt mij ook beter uit.

Ik heb ook vooral decks die niet echt aan regels zijn gebonden (Pi noemt dat geen casual) behalve de regel van mijn inkomen wat inhoud dat ik geen decks heb met 4x Black Lotus ofzo.
Ook wel EDH decks maar daar hoeft niet perse mee gespeeld te worden.
Work is the curse of the drinking class
MagicalFriend
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: do dec 02, 2010 5:53 pm

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door MagicalFriend »

Ok dat klinkt goed. Ikzelf kan ook doordeweeks overdag, iemand deze week tijd, vrijdag bijvoorbeeld?

Tja het is type 1 volgens mij, echter heb ik ook een deck waarin ik twee kaarten run die volgens mij niet type 1
legal zijn (that is, het aantal van de kaart, niet de kaart zelf). Ff nakijken :p
Pain is temporary. Quitting is forever.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door Jibz »

Deze vrijdag ligt me echt aan de tijd, ik heb een afspraak met iemand om 13:00 uur, waarvan ik niet precies weet hoe lang het gaat duren. En dan heb ik van Leiden naar Utrecht nog een reistijd van +/- 40 minuten. Als jullie allebei kunnen, kan ik wel kijken wanneer ik in Utrecht kan zijn en dan zodra ik beschikbaar ben in droppen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door Donnie Darko »

Ik weet weinig van de types af, Magicalfriend. Daar maak ik me ook niet druk om. Zolang je niet met decks op de proppen komt die in turn 3 unlimited mana gaan of iets dergelijks is voor mij alles goed.
Vrijdag gaat mij niet lukken. Wat mij betreft valt dat onder het weekend omdat ik in de horeca werk en mensen meestal al op vrijdag de werkweek willen vergeten ;)
Work is the curse of the drinking class
MagicalFriend
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: do dec 02, 2010 5:53 pm

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door MagicalFriend »

Donnie Darko schreef:Ik weet weinig van de types af, Magicalfriend. Daar maak ik me ook niet druk om.
Ok... ik weet niet, ik probeerde gewoon uit te leggen hoe of wat en of volgens mij is dat geen reden om je mogelijk
aangevallen of geïrriteerd te voelen, maar dat is aan jou.

Jibz ik houd morgen even open, overigens vanuit Leiden naar Utrecht is ook ver, je kunt ook vanuit Leiden naar Gouda
of Zoetermeer komen, Donnie kan namelijk niet. Voor jou is Zoetermeer dichterbij. Hoelaat denk je als je komt daar ergens te kunnen zijn? Let me know.
Pain is temporary. Quitting is forever.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door pi »

Ik denk dat hij zich niet aangevallen voelde hoor.

Type 1 (Vintage) is als je hier aan voldoet. De meeste kaarten hiervan zijn als je gewoon voor de lol speelt geen enkel probleem om vaker te spelen, maar dan voldoe je alleen niet meer aan de type 1 voorwaarden. Zolang je uitgaat van "laten we sociaal zijn en het gebrek aan restricties niet misbruiken" kom je een heel eind en dat is wat Donnie bedoelt. Helaas zijn er vrij veel mensen die als je restricties weg neemt dit wel gaan misbruiken en daarom raad ik dit altijd af, maar, als het voor jullie werkt, waarom niet...

Casual is geen formaat, het is een denkwijze, die min of meer op het voorgaande "sociaal zijn" neerkomt, maar die voor veel mensen verschillende andere dingen ook omvat ("geen combos", "geen mass land destruction", "geen counterspells", "geen blauw", "geen mass removal" zijn bijvoorbeeld dingen die ik allemaal wel eens langs heb horen komen). Het is omdat het zoveel verschillende dingen voor verschillende mensen betekent niet handig om er mee te beschrijven waar je deck aan voldoet. Het zou denk ik handiger zijn als Donnie zou zeggen dat hij "alles mag" speelt of eventueel "alles mag, behalve un-sets".

Zuid-Holland is helaas wat te ver voor mij.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door Jibz »

Ik zou echt niet weten hoe laat ik klaar ben, ik meet namelijk met een vriendin die ik al jaren niet meer heb gesproken... Ik zou zeggen dat we daar hooguit een paar uurtjes zitten, zo rond 15:00 zouden we dan uiterlijk klaar zijn, en dan kan ik zo ongeveer 16:00 in Gouda zijn. Weet niet hoeveel we dan nog zouden kunnen spelen. Misschien is het beter om even een ander dagje te prikken.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
MagicalFriend
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: do dec 02, 2010 5:53 pm

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door MagicalFriend »

Ja, zat ik ook al aan te denken Jibz :p vanavond ook weer bezoek enzo dus zou erg krap worden,
en een van de voordelen van Magic vind ik toch altijd wel de rust die ik bij videogaming altijd een beetje mis :p
(tenzij het m12/13/14 betreft ... :p)

@pi/Donnie Darko

Nee ok, maar het kwam er een beetje zo uit, los van het "type" onderwerp zeg maar.

Heb het even nagekeken, de betreffende kaart is inderdaad restricted in type 1. In dit geval gaat het om een ramp set. De set heeft een aantal weaknesses (die ik niet ga verklappen :p) die in mijn beleving de toevoeging van de tweede kaart ... rechtvaardigen is een groot woord maar komt wel in de richting :p. Zo vandaar. Ik ben sowieso al een tijdje aan het nadenken over vervanging van deze kaart, daar als ik ze allebei heb in beginhand of binnen 4 draws het wel kan escaleren. Maar daarentegen zijn er genoeg decksdie in 4 draws ook al catastrofaal zijn, dus ja :p vooralsnog dus wel van plan de kaart te vervangen.
Pain is temporary. Quitting is forever.
MagicalFriend
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: do dec 02, 2010 5:53 pm

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door MagicalFriend »

Kaart vervangen! :)

Mensen deze week nog in om af te spreken en te magicen? :D

@pi
Jammer... jij komt niet uit de Randstad? Anders kunnen we proberen om wat centraler af te spreken zodat je niet zo ver hoeft te reizen. Dan kan jij ook meespelen! :D
Pain is temporary. Quitting is forever.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door pi »

Ik kom uit Amsterdam, maar ik heb zelf geen auto, die leen ik van mijn ouders en dat zorgt altijd voor wat planning en zo. Ik kan niet morgen ergens heen komen zeg maar.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door Jibz »

Ik zou het bij voorkeur graag ook iets meer van tevoren afspreken, zodat ik het een beetje om mijn colleges en andere afspraken heen kan plannen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
MagicalFriend
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: do dec 02, 2010 5:53 pm

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door MagicalFriend »

Ok duidelijk. Wil er iemand dan afspreken voor komende week?
Pain is temporary. Quitting is forever.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door Jibz »

Komende week zou goed uitkomen voor mij, 3 oktober is namelijk Leidens ontzet, dus ik heb dan geen colleges. Donderdag en vrijdag zouden voor mij allebei prima zijn.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Spelersssss Zuid-Holland!

Bericht door Donnie Darko »

Voor mij gaat donderdag of vrijdag niet lukken, in de komende weekenden heb ik ook geen tijd.
Aanstaande woensdag is voor mij voorlopig de enige opening, zowel overdag als 's avonds...
Work is the curse of the drinking class
Plaats reactie