Ik speel nu een week of 4 dit spel en ik moet zeggen dat het best een geinig spel is. Alleen vind ik het soms best een beetje verwarrend.
Nu speelde ik dit weekend weer een potje en toen kwam de volgende situatie voor:
Speler A had een creature met protection from White (2/1)
Speler B hab een black creature (1/1) + een white enchantment (+1/+2) (Mageta's Boon)
Nu viel Speler B aan eigenlijk met een creature 2/3, maar speler A wou heb blokken met zijn creature met protection from White (2/1) om dat met die kaart die enchantment niet zou werken en dus speler B alleen een 1/1 zou hebben.
klopt dit heeft Speler B nu alleen een 1/1 creature of wel een 2/3 creature?
vraag over protection from White
Moderator: Admins & Moderators
-
- Starter
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Nee.
Bescherming van een kleur betekend dat:
1. Alle schade van 'sources' van die kleur (dus beesten, instants e.d.) teuggebracht wordt naar 0
2. Het beest met bescherming van die kleur kan niet getarget worden door een 'source' (beesten, instants e.d.) van die kleur.
Oftewel, dat zwarte beest is gewoon 2/3, die witte enchantment heeft namelijk als target dat zwarte beest, en niet dat beest met bescherming van wit.
Bescherming van een kleur betekend dat:
1. Alle schade van 'sources' van die kleur (dus beesten, instants e.d.) teuggebracht wordt naar 0
2. Het beest met bescherming van die kleur kan niet getarget worden door een 'source' (beesten, instants e.d.) van die kleur.
Oftewel, dat zwarte beest is gewoon 2/3, die witte enchantment heeft namelijk als target dat zwarte beest, en niet dat beest met bescherming van wit.
-
- Starter