Om te kijken wat er in je pc zit: Download
speccy of 1 van de 10.000.000 andere hardware-infoprogramma's.
Een pc uit Amerika importeren zou ik persoonlijk absoluut niet doen: Allereerst maken de verzendkosten hem waarschijnlijk dusdanig duur, dat het kostentechnisch al niet meer rendabel is, ondanks de lage dollarkoers. Daarnaast is de kans dat er onderweg iets mee gebeurt, dusdanig groot dat ik het risico niet zou nemen.
12GB RAM is inderdaad overkill.. Door een stom toeval (perongeluk 2x4GB ipv 2x2GB bijbesteld), draai ik zelf 12GB. Maar zelfs als ik stevig aan het Photoshoppen ben en nog een hele zooi programma's open heb staan, ben ik nog nooit boven de 6GB uitgekomen, en dat is met een uitgeschakeld pagefile.
Als je voornamelijk gamet, is 4GB op het moment zelfs al ruim voldoende.
Zelfde idee is eigenlijk het draaien van SLI/Crossfire: tenzij je een absolute hardcore-gamer bent, die alles op maximale settings in full HD wilt spelen en dan nog torenhoge framerates wilt halen, is het het overwegen waard. Voor alle rest, is het in 99 van de 100 gevallen het verschil in prijs/prestaties niet waard. Zoek een goede highend videokaart die ongeveer de helft kost van een super-sli/crossfire-opstelling, (of een dualchip oplossing zoals de 6990), en koop over 2 jaar een nieuwe videokaart: Tegen de tijd dat de SLI-opstelling verouderd zou zijn, heb jij weer een nieuwe krachtpatser in je pc hangen.
Als je echt prestatiewinst wilt halen: Ga voor een SSD als bootschijf. De Vertex 2 is op dit moment het beste qua prijs/prestatieverhoudingen. Dat is een winst die je sowieso altijd merkt.
Als je een uitgebreider/volledig lijstje wilt hebben: geef aan waarvoor je je pc gebruikt voornamelijk, en wat het budget is.
Turbo-edit: Die pc uit je vorige post is dus het geld totaal niet waard... Triple-SLI is leuk als je wilt opscheppen bij je vrienden, maar verder heb je er echt niets aan..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*