excel (handig?)

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Het is zeker mogelijk om mijn database uit te breiden zodat naast haves en wants ook andere collecties gemaakt kunnen worden. Ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen. Aangezien er nu echt vraag naar lijkt te zijn kan ik wel eens kijken hoeveel werk het is.

Om programmaatjes te maken vind ik java of perl denk ik het handigst. Maar dan moet je de java-runtime-environment of perl geinstalleerd hebben. php is ook een mogelijkheid, dan hoef je alleen een browser te hebben. Als je graag in excel werkt en een text-file wilt maken kun het exporteren naar csv. Maar als je het toch in excel hebt kun je natuurlijk ook zelf sorteren met excel :). Verder zou ik eerder Kladblok gebruiken dan Word.
Gebruikersavatar
promp!$
Master
Berichten: 162
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 12:12 am
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door promp!$ »

david:

ik ben op dit moment de enige die het handig vind hoor.

de anderen vinden het niet echt handig voor hun eigen collectie : tenminste niet degene die hier nu
gereageerd hebben.
he de link naar me homepage doet het.
favo boek: Swiebertje
favo rpg: BG 1
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het lijkt mij in zoverre handig dat je de bruikbaarheid van je database uit breidt en zo misschien meer mensen er in kunt krijgen. Ook zou ik een handige manier om mijn playsets in te voeren niet erg vinden al zou ik er nooit al mijn kaarten in zetten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik heb iets gemaakt waarmee je alvast aan de slag kunt:
http://www.cs.vu.nl/~dskloet/magic/mana ... ctions.php

Ik wil ook nog maken dat je vanaf de kaart-pagina's kaarten kunt toevoegen aan custom collections maar daar heb ik nog even geen zin in. Verder hoor ik graag wat je er van vindt.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat is het idee precies hier? Het is me niet duidelijk wat waar voor is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Het idee is dat je nu naast haves en wants ook andere collecties kunt maken. Bijvoorbeeld kaarten die je niet wilt ruilen, decks, playset, hall of fame, etc. Wat is er niet duidelijk? Tips om het duidelijker te maken zijn altijd welkom. Hoewel ik er op het moment even niet heel veel tijd in ga steken, daarom heb ik ook nog geen link vanaf de userpage gemaakt.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik had niet door dat ik de naam voor een collectie in moest voeren en daar dan dingen aan toe kon voegen. Snap 'm nu. Dacht dat ik daar een file met een verzameling er in of zo moest uploaden. Of gewoon kaart voor kaart toevoegen langs die weg.

Ben misschien niet zo wakker vandaag.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
promp!$
Master
Berichten: 162
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 12:12 am
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door promp!$ »

@david: goed dat je al een aanpassing op je programma
gemaakt heb: ik ga kijken of ik er mee overweg
kan (en post evt. commentaar (pm of via forum dat moet ik nog ff bekijken) : heb het nu druk (wat prive-problemen dus msschien nog ff geduld)


over invoeren in excel : ik heb iemand gevonden die
hetzelfde aan het doen is als ik, daarmee ga ik bestanden uitwisselen (excelbestanden)

ik zal hem ook wijzen op het programma van david
maar daarmee wacht ik tot ik zijn e-mail adres heb.

ik zal david nog een pm toesturen.
he de link naar me homepage doet het.
favo boek: Swiebertje
favo rpg: BG 1
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Als je je kaarten invoert in mijn database is het ook een kleine moeite om een excel-bestand te maken waar de informatie in staat :). Misschien maak ik wel een keer een "download as csv-file" linkje. (csv-files kunnen in excel worden geladen)
Gebruikersavatar
promp!$
Master
Berichten: 162
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 12:12 am
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door promp!$ »

mijn eerste indruk is positief hoor.
ik heb mijn kaarten op het moment ingevoerd in het bestandje no-deal. (al 26 kaarten ; als testje)

sorteren gebeurt vanzelf.
rarity wordt al toegevoegd.
inclusief waarde.

ik ben bang dat mijn excel-bestandje toch een stuk
minder handig is als het bestandje van david.

op het moment dat je kaarten vaker hebt dan 4 x kan je ze dan makkelijk overhevelen naar wants?

door knippen en plakken of zo?
he de link naar me homepage doet het.
favo boek: Swiebertje
favo rpg: BG 1
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

promp!$ schreef:op het moment dat je kaarten vaker hebt dan 4 x kan je ze dan makkelijk overhevelen naar wants?

door knippen en plakken of zo?
Naar je haves bedoel je? Ik zou nu niet weten hoe je dat makkelijk zou kunnen doen. Daar zou ik iets voor moeten maken. Is dat echt nuttig of kun je ook gewoon zelf een beetje opletten bij het invoeren? En wat zou ie dan bijvoorbeeld moeten doen met de remarks?
Gebruikersavatar
promp!$
Master
Berichten: 162
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 12:12 am
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door promp!$ »

Naar je haves bedoel je? Ik zou nu niet weten hoe je dat makkelijk zou kunnen doen. Daar zou ik iets voor moeten maken. Is dat echt nuttig of kun je ook gewoon zelf een beetje opletten bij het invoeren? En wat zou ie dan bijvoorbeeld moeten doen met de remarks? ": quote david

naar haves : ja.
Is dat echt nuttig of kun je ook gewoon zelf een beetje opletten bij het invoeren : ik zou nog even
wachten met een nieuw gedeelte schrijven

stel je voor : ik heb 6 dark rituals; die voer ik in
(ze zitten verspreid door mijn verzameling)

ik weet nu dat ik 2 dark rituals te veel heb.
dan hangt het van de serie af of ik ze wel of niet weg wil ruilen.

bv bij 4 revised en 2 dark ritual wel

en bij 2 ice age, 2 fourth ed en 2 mm niet.

in het 1e voorbeeld heb ik allemaal dezelfde plaatjes.

in het 2e voorbeeld 3 verschillende.
he de link naar me homepage doet het.
favo boek: Swiebertje
favo rpg: BG 1
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik kan geen programma maken dat dat soort logica snapt. Je kunt denk ik beter zelf bedenken wat je wilt ruilen en dat dan verplaatsen van no-deal naar haves.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat het af hangt van hoe je de boel op slaat. Je maakt geen scheiding tussen kaarten van verschillende sets, hetgeen het voorbeeld van de dark rituals al lastiger maakt. Verder zullen er vast meer probleempjes zijn die ik nu niet kan overzien, misschien kun je globaal weergeven hoe verzamelingen kaarten nu in je database gezet worden?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik houd de sets niet bij maar dat is mijn punt niet. De een wil 4 dezelfde plaatjes, de ander 4 verschillende. Weer iemand anders wil zo oud mogelijke kaarten of zo nieuw mogelijke kaarten of blackbordered. En zo kun je waarschijnlijk nog wel even doorgaan. Het is waarschijnlijk makkelijker om handmatig wat kaarten uit de ene collectie naar de andere te verplaatsen dan om via een ingenieus systeem in te stellen wanneer kaarten vanuit de ene collectie verplaatst moeten worden naar de andere.
Plaats reactie