ffe snel

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

ffe snel

Bericht door Jort »

Edit; vanmiddag ga ik er wat kaarten uithalen en bij stoppen.
Oke, dus zoals pi al zei: explosief deck.



- welk formaat speel je gewoonlijk?
Ik zou niet weten hoe het heet pi! maar ik speel alleen tegen mijn broertjes, dus eigenlijk mag alles er in.

- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
normale, vrij slechte decks. heb ook maar een boel goedkope kaarten, en speel meestal gewoon voor de lol.
Wat ze doen? verschilt. we maken altijd een nieuw deck, of meestal. gewoonlijk zijn het een beetje "heel veel" creature's decken

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
ja, collorless mana foutje. wist ik niet sorry! = verbeterd
Heb te weinig creatures. maar zoek ook nog iets in combinatie met tormod's crypt

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
laten we het maar houden op 1 op 1.

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
ik zou rond de 20 a 30 euro uit willen geven voor het "hele" deck. maar alleen als het een goed deck wordt =)




Levens
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
sun droplet 2x
voor schade die je krijgt (eventueel door phoenix's)
death grasp 1x
als een andere x damager.


aparte kaarten
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paralyze 4x doomblade 4x
om eventuele vervelende monsters bezig te houden terwijl ik mana spaar/mijn goede kaarten draw
Lightning Bolt 4x
gewoon omdat ie goed is
schriekhorn 2x
Vind het altijd wel een prettige kaart.

mana boosts
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Seething Song 3x
mana
Dark Ritual3 x
mana

Damage
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Psychosis crawler 4x
Ook handig in combinatie met card draw.
blue sun's zenith 4x
ivm crawler
preordain 2x
ivm crawler
ribbons of night 2x
schade, levens, en card draw. wat wil je nog meer?
Magma Phoenix4x
in combinatie met beacon, is deze kaart aardig vervelend voor je tegenstander(s)
insubordination 4x
samen met paralyze
organ grinder3x
Kaartjes verwijderen en schade. yeay!
cryptoplasm 2x
om moeilijke vijandige monsters te counteren. (ook voor mythics =)

eventueel:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dimir Doppelganger
1 woot for het terugbrengen van goede kaarten
Painful Quandary
geen idee of dit goed is. je zei zo min mogelijk op de tegenstander. maar hij lijkt me goed.
Instill Infection
card draw/damage
Morbid Plunder
2 woots voor het terugbrengen van goede kaarten
belltower sphinx
yeay voor het mollen van iemands deck
Thieving Magpie
yeay voor card draw
Vivisection
yeay voor card draw. ( kan iemand mij uitleg geven over dat sacrifice?)

lands:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
swamp 10x
mountain 9x
island 7x
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: ffe snel

Bericht door pi »

Ik snap je vraag niet?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: ffe snel

Bericht door Jort »

Zou het een goed deck zijn?
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: ffe snel

Bericht door pi »

Je speelt onder andere kaarten die je niet eens kunt casten*. Kun je ajb wat meer tijd stoppen in je decklist topics? Het is een goed idee om de standaard vragen te beantwoorden die in een sticky in dit subforum staan. Dit ziet er uit als een boodschappen lijstje, het is slecht leesbaar. Zie het zo: jij wilt dat iemand jou helpt, dus moet je het ze zo makkelijk mogelijk maken. Zie andere topics in dit subforum als voorbeeld.

*ok, theoretisch kun je de lotus spelen en dan de ritual, maar als je al zoveel mana hebt is de ritual vrij zinloos.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: ffe snel

Bericht door Jort »

Hmm... ik begrijp uit jou verhaal denk ik:
- kleurloze mana telt niet als een vaste? (vuurmana watermana etc)
- dus zou ik een aantal kaarten niet kunnen spelen omdat ik alleen maar collorless mana bezit?

Naar mijn weten mag je van 10 collorless mana gewoon 5 vuur en 5 water maken, maak blijkbaar loop ik hier ook op achter?


en excuus voor lastige lijst, zal het straks even aanpassen.
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: ffe snel

Bericht door pi »

Hey Jort,

als je een kaart hebt die de soort mana omzet, bv initiates of the ebon hand of skyshroud elf dan kan dat. Anders niet (als er geen regel is die zegt dat iets kan, dan kan het niet). Al sinds het prille begin van magic, 1993, kan kleurloze mana niet als gekleurde mana gebruikt worden. Ik ben bang dat dat je verkeerd uitgelegd is of dat je de uitleg misschien verkeerd begrepen hebt.

Ik zou aanraden om niet alleen naar de lijst te kijken, maar ook naar je uitleg bij de lijst. Zie het sticky topic hier:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=9&t=3192

Zie hier voor een voorbeeld van een goede decklist post:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=9&t=4160
(BSRuben heeft hem een paar keer ge-edit, mocht je verbaasd zijn over mijn eerste post in dat topic)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: ffe snel

Bericht door altx »

Jort schreef: (...)

Naar mijn weten mag je van 10 collorless mana gewoon 5 vuur en 5 water maken, maak blijkbaar loop ik hier ook op achter?

(...)
Andersom: Als om colorless mana gevraagd wordt, maakt het niet uit met welke kleur je betaalt (en mag je ook met colorless mana betalen).

Maar met colorless mana kun je alleen betalen als om colorless gevraagd wordt. Als specifiek om een kleur gevraagd wordt, is colorless niet goed genoeg.


(Overigens heten die dingen gewoon rode en blauwe mana.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: ffe snel

Bericht door Jort »

Ik zou aanraden om niet alleen naar de lijst te kijken, maar ook naar je uitleg bij de lijst. Zie het sticky topic hier:
viewtopic.php?f=9&t=3192
^ dat is toch gefixed nu?
(Overigens heten die dingen gewoon rode en blauwe mana.)
sorry, te veel andere spellen gespeeld ;p


Ik zal vanavond misschien even de tijd nemen om het aan te passen met die landjes enzo. ben nu erg druk met school.
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: ffe snel

Bericht door pi »

Je deck is nog steeds vrijwel onleesbaar. Je hebt de vragen niet echt beantwoord. Heb je naar het voorbeeld gekeken? Daar zijn de vragen uitgebreid beantwoord en per kaart is uitgelegd waarom die kaart er in zit (dat was erg fanatiek, maar kan handig zijn om voor jezelf duidelijk te krijgen waarom je dingen speelt; als je niet weet waarom je een bepaalde kaart speelt dan is er een goede kans dat je beter een andere kaart kunt spelen waarvoor dat wel duidelijk is). Laat het even weten als je de vragen niet snapt, ik kan me voorstellen dat je niet weet wat een formaat is bijvoorbeeld, terwijl je antwoord voor het doel van je deck niet echt het soort antwoord is dat gezocht wordt, er wordt bedoelt op welke manier je wil dat je deck wint, wat is je taktiek / strategie?

Voor de leesbaarheid, probeer eens te sorteren op kaarttype of functie en de kaarten zo neer te zetten:

Xx kaartnaam
Yx andere kaartnaam
Zx volgende kaartnaam
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: ffe snel

Bericht door Jort »

oh mijn goood! ik gaat al aan het werk...

edit: aangepast.

miss mis ik nog wat creatures?
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: ffe snel

Bericht door pi »

Jort schreef:Het idee is om langzaam op te bouwen, intussen het spel een beetje verhinderen en dan in 1 beurt een goede combo spelen om mijn tegenstander te mollen.
Dit is het antwoord op de volgende vraag, wat je deck moet doen. Hoe wil je dit gaan bereiken?
Jort schreef:- wat moet jouw deck doen?
Aangezien ik vrij nieuw ben in de wereld van magic, heb ik geen idee hoe het heet of wat het is, maar laat ik maar zeggen dat ik er toernooitjes mee wil spelen, en anders gewoon tegen vrienden.
Zie hierboven.
Jort schreef:- welk formaat speel je gewoonlijk?
tegen mijn broertjes. dus casual
Dit antwoord helpt helaas niet. Als je er tournooitjes mee wilt spelen, zoals je in je antwoord op een vraag eerder zegt, wat voor tournooitjes dan? We moeten weten of er restricties zijn aan hoe je je deck bouwt. Er zijn meestal best wat kaarten niet toegestaan en het zou zonde zijn als we een hoop kaarten voorstellen waar je daardoor niks aan hebt. Casual is geen formaat, het is meer een denkwijze.
Jort schreef:- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Mijn eigen decks, aangezien mijn broertjes slecht engels kunnen. (<slecht ook weer niet. niet goed genoeg iig)
Ok, wat doen deze decks? Als we een idee hebben van waar je tegen speelt dan kunnen we suggesties doen voor kaarten die daar goed tegen zijn. Bv, een kaart als day of judgment zouden de meeste langzamere decks met wit wel willen spelen, maar als jij nooit creatures tegenover je ziet is het een zinloze suggestie.
Jort schreef:- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
ja, collorless mana foutje. wist ik niet sorry! = verbeterd
Heb te weinig creatures. maar zoek ook nog iets in combinatie met tormod's crypt
Je lijkt nu veel land te spelen voor een 60 kaarten deck, zeker met zoveel acceleratie er bij. Als je deck meer dna 60 kaarten is zou ik het zeker terug brengen naar 60. Ik zie niet helemaal wat je wilt met de crypt, de zenith wil je denk ik niet gebruiken om je tegenstander kaarten te geven, maar stel dat je dat doet en hij moet discarden dan houdt hij altijd de beste 7 in zijn hand over. Stel dat dit allemaal nuttig is, waarom wil je dan precies zijn graveyard leeghalen?
Jort schreef:- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
speel eignelijk alleen met mijn broertjes 1 op , maar daar gaat binnenkort hopelijk eens verandering in komen
Multiplayer (1:N) en 1 op 1 (1:1) decks zijn echt heel verschillend, ik zou aanraden een keuze te maken. Je deck oogt alsof het absoluut niet op 1:N gericht is en een beetje op 1:1.
Jort schreef:- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
liefst zo goedkoop mogelijk. ben maar een arme scholier.
Sorry, maar het is onmogelijk om daar mee te werken. Wij kunnen niet in je portemonnee kijken. Ik was niet rijk toen ik zo oud was als jij, maar kon aan de meeste kaarten die ik wou spelen komen door te ruilen. Denk aan dingen als hoeveel wil je per kaart uitgeven en/of hoeveel voor het hele deck, daar is makkelijker mee te werken. Wij zullen dan waarschijnlijk uitgaan van webshop prijzen.
Jort schreef:Levens
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beacon of Immortality 4x
Is een heel erg fijne kaart ivm het verdubbelen van levens. wat ervoor zorgt dat ik minder lijd onder het effect
van magma phoenix
Maar waarom wil je zoveel levens hebben? Het punt met life gain is vooral dat een kaart die je alleen maar levens geeft alleen maar zorgt voor uitstel van de executie. Sommige kaarten geven genoeg levens dat ze de moeite waard kunnen zijn. Het probleem met deze kaart is dat als je 6 mana kan betalen je vaak al vrij laag zal staan en zelfs als dat niet het geval is dan verandert hij niks aan wat je tegenstander in het spel heeft. Als je perse lvens wil krijgen, overweeg dan iets als sun droplet of pulse of the fields hun mana cost is veel vriendelijker en uiteindelijk geven ze je ook flink wat levens. Een kaart als righteous fury geeft je een extra effect voor dezelfde mana cost. Aangezien je zwart en wit speelt is death grasp misschien ook leuk en je zou ook nog eventueel kokusho, the evening star kunnen overwegen.
Jort schreef:Magma Phoenix4x
in combinatie met beacon, is deze kaart aardig vervelend voor je tegenstander(s)
Deze kaart is best goed, maar eigenlijk heeft hij weinig synergie met de beacon. Zou je denk ik best kunnen spelen, maar ik zou me niet te druk maken over die 3 damage zelf nemen.
Jort schreef:aparte kaarten
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paralyze 4x
om eventuele vervelende monsters bezig te houden terwijl ik mana spaar/mijn goede kaarten draw
Waarom niet een go for the throat of doom blade? Het is altijd beter om het creature helemaal te slopen.
Jort schreef:Lightning Bolt 2x
gewoon omdat ie goed is
Mee eens, maar waarom dan niet 4x?
Jort schreef:Red Sun's Zenith 3 x
erg sterk in combinatie met veel mana. ( vandaar mana boosts)
Redelijk sterk, maar tenzij je in 1x de tegenstander stuk weet te schieten (en dat is wel heel veel mana!) is het niet echt de moeite om te mikken op zo winnen.
Jort schreef:mana boosts
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Seething Song 3x
voor een flinke mana boost in combinatie met red sun's, en eventueel andere kaarten.
Je bedoelt dat hij een flinke mana boost geeft voor andere kaarten. Sja, van 3 naar 5 gaan is eigenlijk niet zo'n gek grote boost. Hij is leuk hoor, maar wete niet of dit wel is wat je deck wil.
Jort schreef:Dark Ritual4 x
mana boost voor red sun's of blue sun's
Zie hierboven.
Jort schreef:Gilded Lotus1x
voor die paar extra mana's als je een zenith pakt
Als je er 1 speelt is de kans erg klein dat je hem te pakken krijgt, de boost is dna best leuk, maar ga je de tijd wel hebben?
Jort schreef:Damage
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Underworld Dreams4x
gewoon omdat hij erg goed is, eventueel in combinatie met blue sun's zenith.
Sorry, maar deze kaart is niet echt goed. Alleen in een deck dat puur om de kaart heen gebouwd is zou ik hem spelen. Normaal wil je echt je tegenstander geen extra kaarten geven dus nooit de zenith op hem spelen. De 1 damage per beurt die hij normaal doet is echt veel te weinig. Voor 3 mana verwacht je ongeveer 3 lightning bolts aan damage en dat zou 9 beurten duren, veel te langzaam.
Jort schreef:Psychosis crawler 2x
Ook handig in combinatie met card draw.
Jup, geen slechte kaart. Je speelt alleen niet echt veel card draw om er mee te combineren.
Jort schreef:blue sun's zenith 4x
voor de meester combo's met mana boosts en de crawler/underworld dreams.
De combinatie met dreams wil je echt niet spelen. Mana boosts om meer mana boosts te pakken is ook niet echt een goed plan. De kaart is best goed, maar ik zou hem heel anders spelen.
Jort schreef:eventueel:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tormod's crypt 2x
als mijn tegenstander als zijn kaarten in zijn hand moet wegdoen, na blue zenith. zou ik hiermee zijn kerhof kunnen legen, in combinatie met een kaart van: voor elke kaart die uit het spel gaat mag je een schade doen aan target Player or creature????
Zie eerder, ik zie niet helemaal waarom je de kaart wil spelen.
Jort schreef:lands:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
swamp 10x
mountain 9x
island 7x
Het oogt alsof je er wat veel speelt. Ook is het in een deck met zoveel kleuren zeer belangrijk om landjes te spelen die meerdere kleuren mana kunnen leveren of om landjes te spelen die andere landjes kunnen zoeken.

In het algemeen oogt het alsof je deck heel explosief wil zijn. Je speelt allemaal kaarten die je een tijdelijke mana boost geven. Dit betekent dat je meestal 1 grote zenith zult spelen, maar wat doe je daar na? Je gaat namelijk niet genoeg mana genereren om daarmee in 1x de tegenstander dood te maken. Ik zou proberen te mikken op mana boosts die blijvend zijn in plaats van alleen in de huidige step of phase. ook zou ik de hele taktiek van het deck nog eens goed odner de loep nemen, ik denk niet dat een deck met zoveel verschillende kleuren goed gaat werken en zelfs als je op magische wijze de mana goed krijgt dan denk ik dat je deck niet genoeg doet om zichzelf te beschermen zoda je nooit lang genoeg gaat blijven leven om je plan in uitvoering te brengen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: ffe snel

Bericht door Jort »

owke... heb dit zojuist doorgelezen, maar moet zo naar school. bedankt voor alle informaite pi. weet dat ik dit voor het eerst doe.
zal vanmiddag of vanavond het aanpassen.
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: ffe snel

Bericht door ixo »

we moeten even afspreken, dan leg ik je het één en ander uit, dan je van alles vragen en zal ik je antwoorden tot wat ik kan beantwoorden.

volgend weekend kan ik in maarssen zijn. interesse?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: ffe snel

Bericht door Jort »

volgend weekend ben ik jarig. ik wil best afpsreken dan, maar zondag en vrijdag heb ik feest. (zondag ben ik jarig.) en zaterdag is nog wel vrij. je mag best op zaterdag hierheen komen ? ( voel er niet zo veel voor om naar de drukte van utrecht te gaan als maarsen de meern of de meern maarssen even ver is als de meern utrecht of maarssen utrecht.

edit: alhoewel ik een draft bij the joker leuk zou vinden.
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: ffe snel

Bericht door Jort »

lekker dubbel posten, sorry.

uuuhm.. ik heb mijn best gedaan weer pi. misschien wil je er nu nog eens naar kijken?

ook zou ik graag weten of er een online kaarten database bestaat. ik zou geen idee hebben hoe al die landjes met meerdere soorten mana heetten. (heb nu wat kaarten uit mijn verzameling opgezocht en bijgevoed+wat van jou, ook wat weggehaald.)
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Plaats reactie