common only combo

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

common only combo

Bericht door pi »

Oy mensen,

hoe zien jullie de haalbaarheid van een common only combo deck?

Ik zoek het type combo deck dat beurt 4 of eerder wint zonder veel rekening te houden met de tegenstander.

Opties zijn bv high tide met untappers zoals cloud of fearies of reanimator decks die snel genoeg zijn (via exhume), maar ik heb nog niet echt iets kunnen vinden wat en snel genoeg is en consistent is.

Iemand anders ideeen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Lijkt mij vrij onmogelijk om een combodeck te spelen met enkelt commons. Heb me een tijdje geleden ook eens "verdiept" in common only decks en ben tot de conclusie gekomen dat beatdown (bijna altijd met groen en eventueel met rode burn) gewoon het beste type is.

Je hebt geen tutors om naar je combo te zoeken en met Impulse, Brainstorm, AK's, Frantic Search en meer draw-shit alleen kom je er gewoon niet. Bovendien zijn er volgens mij niet veel combo's met alleen commons, behalve Tireless Tribe en About Face ken ik er geen tenminste.

Reanimator vind ik niet echt combo trouwes en daar houdt het na Exhume ook aardig op. Reanimte, Necromancy en Animate Dead zijn allemaal geen commons....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

simpel beatdown is niet wat won waar ik wel eens een common tournooi speelde. Mijn "kamikaze" deck werd tweede en het eerste deck draaide rond horseshoe crab en hermetic study/quicksilver dagger met daarbij heel veel counters en walls om je tegenstander in de weg te zitten. Degene die samen met mij tweede werd speelde een soort the rock met faceless butchers, diabolic edicts, mogrels en blastoderms. Crab + study/dagger werd ook eerste op het tournooi daarvoor zover ik begreep, maar toen eindigde ik zelf een stukje minder hoog en kan ik dus minder zeggen over wat er verder gespeeld werd. Blastoderm was toen iig overal. Zelf speelde ik toen een soort reanimator met de mogelijkheid van een turn 2 rootbreaker wurm (dit lukte 2x tijdens het tournooi) of "infinite" spore frogs (dit gebeurde vaker). Zeker het tweede zou ik als "combo" omschrijven.

Wel is het zou dat je erg veel beatdown kunt verwachten op een tournooi als dit omdat dat toch het eerste is waar mensen aan zullen denken.

Quicksilver dagger, horseshoe crab, cloud of fearies/snap/franctic search en high tide zou je een redelijke common combo kunnen noemen, eventueel kunnen dagger en study mekaar aanvullen, kun je een redelijke search engine spelen in de vorm van accumulated knowledge en impulse en heb je waarschijnlijk nog wel wat aardige opties. Je kan ook alleen voor de crab en study/dagger gaan zoals de winnaar van beide tournooitjes en de rest aanvullen met control elementen. Allerlei walls, counters bounce en burn doen dit best leuk.

Liever vind ik een andere combo die sneller werkt.

mazzel

pi

p.s. onderschat unearth en undertaker/tortured existence/restless dreams/urborg uprising niet in een soort reanimator deck. Krosan tusker, yavimaya elder etc. er bij maakt best een aardig deckje.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Baron Sengir
Advanced
Berichten: 46
Lid geworden op: ma nov 17, 2003 1:10 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Baron Sengir »

Tireless Tribe + About Face

Dan ga je dus wit/rood en om de Tribe unblockable te maken kan je:
1) Hopen dat je tegenstander geen beest heeft op beurt 2 en hem doodschoppen (Mits je een R/W dual hebt).

2) Er wat langer over doen en dingen als Dwarven Warriors erin gooien om je Tribe unblockable te maken.

Dat is het enige common-only combo deck dat ik lang geleden eens heb gemaakt.
"Beast. Defiler. The source of all my pain." --Ishan's Shade
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Baron Sengir schreef:Tireless Tribe + About Face

Dan ga je dus wit/rood en om de Tribe unblockable te maken kan je:
1) Hopen dat je tegenstander geen beest heeft op beurt 2 en hem doodschoppen (Mits je een R/W dual hebt).
2) Er wat langer over doen en dingen als Dwarven Warriors erin gooien om je Tribe unblockable te maken.

Dat is het enige common-only combo deck dat ik lang geleden eens heb gemaakt.
Toch ga je dan al snel blauw toevoegen voor de search denk ik. Want wat doe je als je geen van je combokaarten in je hand hebt?
pi schreef:Quicksilver dagger, horseshoe crab, cloud of fearies/snap/franctic search en high tide zou je een redelijke common combo kunnen noemen, eventueel kunnen dagger en study mekaar aanvullen, kun je een redelijke search engine spelen in de vorm van accumulated knowledge en impulse en heb je waarschijnlijk nog wel wat aardige opties.
Alleen waar kill je mee? Of is dat nou ook juist waar jij naar op zoek bent? :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

uhm, de dagger en study zijn best goed in het killen hoor.

Maar ik zoek eigenlijk iets anders, als het bestaat tenminste.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

pi schreef:uhm, de dagger en study zijn best goed in het killen hoor.

Maar ik zoek eigenlijk iets anders, als het bestaat tenminste.
Was ff verkeerd gequote van mij, maarja. Waar het mij dus om ging was of je iets anders zocht of met die combo door wilde gaan. :)

Valt met Ancestral Mask mss een goed deck te maken? Zonder Argothian Enchantress en vriendinnen mss niet zo heel goed maar het blijft een kaart waarmee iets te doen valt. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

da's op zich een heel leuk kaartje, maar ik ben zo bang dat er geen leuk creature is om 'm op te leggen, of dat hij te veel card disadvantage opleverd door een random burn spell.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Ik ken iemand die heeft een common deck dat een turn 2 kan halen zal 'm even om een decklist vragen....
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

enig idee waar dat deck rond draait?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie