multiplayer goblins deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

multiplayer goblins deck

Bericht door pi »

Oy,

ik ben al eventjes met een multiplyer goblins deck bezig, heeft iemand nog goeie suggesties?

Het deck:

Goblins:

4 gempalm incinerator
4 goblin matron (zoekt meestal recruiter)
4 goblin recruiter (leuk met ringleader!)
4 goblin ringleader
4 goblin sharpshooter (beetje ironisch dat een kaart die zo goed tegen mijn deck is ook in mijn deck zit)
4 warbreak trumpeter
2 goblin sledder/mogg raider
2 reckless one
2 skirk prospector

30

Rest:

3 goblin warrens
3 ivory tower (life gain is echt wel nodig, ik ga niet zo veel verdediging opbouwen)
2 mana echoes (3? of zelfs 4, en dan de warrens helemaal vergeten?)

8

Mana:

15 mountains
4 ancient tomb (snel mana hebben bleek erg leuk)
2 thawing glaciers (4?)
1 sol ring

22

Het idee van dit deck is voornamelijk zijn combo af te laten gaan (jep je hoort het goed, een combo in een goblin deck, en wat dat betreft, zelfs een oneindig damage/oneindig goblins/oneindig mana combo, waar gaat dat heen met de wereld). De combo bestaat uit de combinatie van mana echoes met goblin warens, met wat hulp van een prospector. Mana echoes met de trumpeters werkt ook zeer goed. Om de tijd totdat je kunt combo-en vol te houden zijn de ivory towers toegevoegd, ook de sharpshooters helpen wat dat betreft, en de sharpshooter is ook nog eens super als je combo ligt.

Het grootste probleem dat dit deck tot nu toe heeft is de goblins in leven houden. Om de een of andere reden heeft elk deck waar ik het tegen heb getest wel een mogelijkheid gehad om aan alle beesies tegelijk een damage te doen, of om ze -1/-1 te geven, geloof me, dat vind dit deck NIET leuk. nou waren dat wel 1 op 1 potjes en trof ik het nog wel erg slecht met mijn tegenstanders.

Heeft iemand nog behoorlijke suggesties?

mazzel

pi

p.s. als ik dit deck speel zie ik echt die goblins voor me die allemaal bij elkaar komen, en woeps, chips zomaar ineens vermeningvuldigen ze zich super snel, en begint er een gewoon voortdurend raak te schieten, en eentje die ineens enorm groeit, en zij maar verbaasd om zich heen zitten kijken omdat ze er aboluut geen hout van snappen. :D
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Goblin King
evt. Goblin Goon
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

kun je ook zeggen waarom, en wat het nut in het deck is?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

De Goblin King is goed voor jouw -1/-1 problemen. De Goon ook maar eigenlijk alleen in combinatie met de Goblin King omdat anders al je andere beestjes alsnog verdwijnen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Goblin king, om dezelfde reden.

Drop de ivory tower, je hand zal toch de helft van de tijd leeg zijn. Vervang ze door slate of ancestry.

Verder Blood moon tegen maze of ith e.d..

Je combo is wel cool, maar je hebt mana echoes, prospector, warrens en sac goblins nodig om de combo (INCINARATOR!!!! :twisted: ) af te laten gaan.

Dat kan wel in multiplayer denk ik, maar misschien iets langzaam..

Nice idea tough!
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik denk dat je grootste probleem is dat je te veel creatures met een "vette" ability in je deck hebt die stiekem maar 1/1 of 2/2 zijn. Daar werkt de Goblin King goed tegen (hoewel je ook zou kunnen overwegen hier en daar wat aggresievere creatures toe te voegen).

Wat dacht je trouwens van Skirk Drill Sergeant?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

goblin king: Ik kan hem niet zoeken, vandaar dat ik nog op zoek ben naar een betere optie, maar niemand weet er een?

KingFatass:
Mijn hand zit gewoonlijk erg vol, de recruiter/ringleader combo en thawing glaciers zorgen daar wel voor (en met mijn matron ga ik trouwens gewoonlijk voor een ringleader).

slate of ancestry is te traag naar mijn zin, de meeste kaarten zijn toch wel te casten, en sommige van mijn beesies vinden het zelfs helemaal niet leuk om getapt te worden.

blood moon is heel erg een meta-game keuze, aangezien de mensen waar ik gewoonlijk mee speel bijna helemaal geen non-basic land spelen, en al zeker geen maze of ith (te duur...) kan ik het wel overleven zonder een moon of iets dergelijks (ik zou dan voor dust bowl gaan).

wat betreft de combo, ik denk er over om de warrens te droppen en de mana echoes naar 4 te doen. Dit zorgt dat ik maar een mogelijke combo heb, maar wel een die gewoonlijk af gaat zodra ik mijn mana echoes speel (vanwege alle zoek goblins, die als ik ze speel weer mana leveren, waar ik er weer meer mee speel, uiteindelijk leg ik een prospector neer, en met de trumpeters er bij is het feesie compleet)

Dragonheart:
Al te agresief wil ik niet overkomen in multiplayer, welke goblins je ook speelt het gaat nooit agresief genoeg zijn in een multiplayer potje te winnen wara je meer dan 2 tegenstanders hebt. Vandaar dat ik meer voor de utility ga, in de hoop om in 1 beurt het af te kunnen maken. Ik moet nog zien in hoeverre mijn tegenstanders decks mij in die ene beurt kunnen stoppen.

over de drill sargeant heb ik hard gedacht, en ik heb besloten dat ie niet goed gaat werken in het deck om een paar redenen: ik heb meestal de mana niet voor de abiliy als er een goblin dood gaat, maar nog belangrijker, ik dun heel snel mijn deck uit, en dan wordt de kans dat er een goblin bovenop ligt steeds kleiner. Omdat ik niet de mogelijkheid heb om kaarten uit mijn graveyard terug te halen heb ik besloten 'm niet te spelen.

Wel allemaal bedankt voor de suggesties!!!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik heb niet zoveel verstand van multiplayer deck en de meta game maar misschien moet je hiervan wat overwegen :


Goblin King of Coat of Arms :arrow: laat je gobbies groeien :twisted:

Gauntlet of Might :arrow: ik denk niet dat dat er veel artifact removal wordt gespeeld (denk ik 8) ) dan zou je er 1 in je deck kunnen doen en dan een mechanisme om een te zoeken (ik dacht dat er een goblin was die je kon saccen om een artifact te zoeken)

Goblin Bombardement :arrow: leuk om 1 opponent meteen van kaart te vegen verder is die niet zon goede kaart maar wel leuk :wink:

Goblin Bomb :arrow: veel goblins maken met Goblin Warrens en dan lekker saccen en knallen.

Goblin Grenade :arrow: de GOBLIN kaart maar ik weet niet in hoe verre deze kaart Banned/Restricted is.

Goblin Piledriver :arrow: niet veel maar als je m trample geeft en met veel gobbies aankomt swingt ie zo naar 20 damage in 1 beurt.

WAT IK ER ZEKER NIET IN ZOU DOEN :

Goblin Sharpshooter :arrow: zeker ruilen voor Goblin Bombardement aangezien deze beter is en altijd kan werken. 4Goblin Bombardement + 4Goblin Warren is zeker de bom in je deck als je met mana echoes speelt

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

EMm G-force aan een goblin bomb kun je geen critters saccen..

EN COAT OF ARMS IS LAME!!!!!!!!!! (zo dat is er uit :wink: )

Verder is Bombardment wel cool voor als je geen incenerator hebt ofzo.

En cker gauntlet of might, lost je 1/1 probleem op en manaflare jezelf!
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Het was ook Bombardement waaraan je ze moest saccen dat had ik er boven wel staan maar later verkeerd.

Wat bedoel je precies met mana flare ? Toch wel positief of niet ?

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Cker positied. Goed id G-force, ik denk dat PI ook wel zo iemand is die aan die kaart kan komen :wink:
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ja de unl. versie kost wel 75 euros zal kosten. Maar voor zon man als PI zal dat wel geen probleem zijn 8)

Afbeelding

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een bevriende handelaar vraagt op zijn site 50 euro, maareh, da's nog steeds best veel, ook voor mij. Maar inderdaad, er aan komen moet wel lukken. De vraag is alleen wil ik dat, het is inderdaad een heel goed kaartje, en zeker de moeite in dit deck, maar ik wou eigenlijk dit deck een beetje een leuk goedkoop deckje houden. (En dat lukt echt niet als ik er een paar keer gauntlet of might in stop...) Ik denk dat ik toch nog een beetje blijf zoeken naar andere oplossingen.

Ik ben trouwens heel nieuwsgierig naar welke goblin Gforce bedoeld, die je zou kunnen saccen om een artifact te zoeken of zo. Dat kan namelijk wel heel handig zijn, ook in combinarie met coat of arms/erratic portal/ivory tower/whatever. Ik vermoed dat ie de goblin welderer in gedachten had, maar die doet toch nog net iets anders.

De bombardement is leuk, maar net als voor de meeste andere suggesties geldt ik wil eigenlijk liever iets hebben wat ik kan zoeken. Een arms dealer/goblin dynamo/goblin sharpshooter kan allemaal iets dergelijks doen en deze kunnen wel gezocht worden.

mazzel

pi

p.s. sinds er iemand een all artifact deck heeft gebouwd wordt er wel degelijk met wat artifact removal gespeeld. Het is nog steeds niet heel veel, maar er moet wel rekening mee gehouden worden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maurits

Ivory tower werkt niet in goblin decks

Bericht door Maurits »

Vertel mij eens, wanneer heb je nou meer als 4 kaarten in je hand in een goblin deck.
Een beetje goblin deck heeft zijn hand leeg in de 3de of zelfs de 2de beurt.
Ook goblin warrens werkt niet al te goed evenals de goblin raiders.
Als je dan toch een 2 mana goblin opgooid gebruik dan de warbuggy. Deze heeft tenminste haste.

P.s. Het goblin fire aim ready deck is van mij afkomstig en heeft een tegenstander in 4 beurten plat met een beetje mazzel.

Greetz Maurits
Maurits

Improved Goblins

Bericht door Maurits »

Btw waarom heeft niemand de goblin lackey in zijn deck. Dit helpt om in de 2de beurt 6 beestjes te hebben met de Siege Gang Commander en nog een 2 mana goblin. Overweeg eens de Gempalms te vervangen voor de lackeys en de matrons voor raging goblins. De ringleaders vertragen een beetje omdat ze 4 mana zijn en mijn deck beat al met 17 land erin.

Greetz Maurits
Plaats reactie