Na lang zeuren heeft de DCI toch toegegeven aan mijn wensen en Ravager Affinity geband. Aangezien ik niet voor 20 maart T2 zal spelen, heb ik vast een nieuwe pile gemaakt.
Land (23):
2 City of Brass
1 Okina, Temple of the Grandfathers
1 Shizo, Death's Storehouse
11 Forest
8 Swamp
Creaturen (23):
3 Birds of Paradise
4 Sakura-Tribe Elder
4 Eternal Witness
3 Troll Ascetic
3 Nezumi Shortfang
3 Kokusho, the Evening Star
3 Solemn Simulacrum
De Rest (14):
3 Terror
2 Cranial Extraction
2 Death Cloud
2 Sensei's Divining Top
3 Oblivion Stone
2 Sword of Fire and Ice
Sideboard (15):
3 Viridian Shaman
3 Nezumi Graverobber
3 Naturalize
3 Plow Under
2 Cranial Extraction
1 Death Cloud
Zoals misschien al opgevallen is, zitten de meeste aanpassing in het Rest-deel.
Belangrijk gegeven hierbij is dat ik T2 speel in Moenen&Mariken te Nijmegen. De enige zwarte decks die je daar ontmoet, zijn de BG Cloud decks. Dit betekent dat door afwezigheid van decks met artifact beesten (zie DCI-bannings voor Maart) terror speelbaar wordt.
Main deck artifact haat is niet meer zo belangrijk en daarom zijn de Viridian Shamans naar het sideboard verhuisd. Om de een of andere reden verwacht ik wel een aantal decks met random artifacts (voornamelijk equipment) en een aantal decks met enchantments. Ik heb in dit geval gekozen voor Oblivion Stone. In principe zijn de mogelijkheden om voldoende mana te genereren om efficient gebruik te maken van de steen aanwezig. Wel kan opgemerkt worden dat dit deck relatief veel permanents speelt die geen geweldige synergie hebben met O.S. Hier zit uiteraard een kern van waarheid in, maar daar staat tegenover dat de meeste creaturen, na het in het spel komen, hun belangrijkste "ding" al gedaan hebben. Andere beesten vinden het niet zo heel erg om dood te gaan, of kunnen regenereren.
Een tweetal Cranial Extractions kan main-deck gespeeld worden, aangezien zij zonder de nachtmerrie die Affinity heet zelden nutteloos zijn.
Sword of Fire and Ice maakt de kleinere beesten in dit deck net ietsje beter, kan mogelijk kaartvoordeel genereren en kan bij voorkeur op een Troll best problematisch zijn voor mono rode decks.
Het sideboard zal t.z.t. aangepast worden.
Testresultaten zijn er op dit moment niet. Deze zullen op een later tijdstip (na wat testen
Indien je suggesties hebt, dan hoor ik dat graag.