Shirei <3

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Skajetolaf
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 8:09 pm

Shirei <3

Bericht door Skajetolaf »

Een deckje wat niet heel orgineel is maar wel altijd leuk en ondertussen heb ik er samen met een vriend, Thomas, al behoorlijk wat aan geprutst dat ik het wel durf te posten hier.

// Lands [15]
3 xGaea's Cradle
4 xTaiga
4 xBayou
4 xWindswept Heath
// Creatures [22]
3 xImperial Recruiter
2 xShirei, Shizo's Caretaker
3 xCarrion Feeder
3 xWall of Blossoms
3 xDripping-Tongue Zubera
3 xAshen-Skin Zubera
3 xEmber-Fist Zubera
1 xIronshell Beetle
1 xGolgari Thug
// Spells [23]
4 xLand Grant
1 xDemonic Tutor
4 xLiving Wish
1 xCrop Rotation
4 xDark Ritual
1 xVampiric Tutor
4 xAluren
3 xSkullclamp
1 xYawgmoth's Will
[Total: 60]

// Sideboard
1 xGaea's Cradle
1 xImperial Recruiter
1 xShirei, Shizo's Caretaker
1 xCarrion Feeder
1 xWall of Blossoms
1 xSavra, Queen of the Golgari
1 xTriskelion
1 xSpore Frog
1 xPhyrexian Ghoul
1 xBone Shredder
1 xIronshell Beetle
1 xNecroplasm
1 xPentavus
1 xThoughtpicker Witch
1 xGolgari Thug

Vrij straight forward, breng Shirei in het spel, leg Aluren er naast en maak je opp dood. De Sideboard is meer een Wishboard, veel al kaarten voor als er iets misgaat of een key-card niet gevonden wordt. De Thoughtpicker Witch is bv een mooie 2de kill als er een Worship aan de overkant ligt waar ik niet vanaf kan komen. Pentavus en Triskilion zitten er voornamelijk voor de lol in omdat het wel leuk is om die samen met Shirei te spelen ^^.

Voor de rest zou ik eigenlijk nog een arti/enchant hate beestje SB moeten spelen, en waarschijnlijk is een beestje wat levens laat verliezen ipv damage laten doen ook wel gezond maar ik heb nog geen zin gehad om die toe te voegen, alleen al omdat ik ze nog niet nodig heb gehad. Voor loss of life zou ik dan Infectious Host gebruiken alleen voor arti/enchant hate ben ik nog een beetje opzoek.. Misschien dan toch de G, T, Sac: Destroy [Enchantment/Artifact] Elfjes..

Liefs,
Skajetolaf.
Niets zo gering,
Als een spreuk in een handtekening.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zouden kaarten als blood pet, tinder wall en wild cantor niet iets zijn voor je deck? Het lijkt namelijk of je wel wat acceleratie kunt gebruiken voor je aluren en zo, en shirei helpt ze natuurlijk terug komen. Misschien zijn ze wel beter dan de rituals in een deck als dit.

Zijn de craddles echt de moeite met zo weinig creatures? Heb je zowiezo wel die hoeveelheid mana nodig? Zou je niet ook wat meer creatures voor de clamps willen?

Kun je ook zeggen waar je het deckje precies voor bedoelt, single player of multi player?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Waarschijnlijk slaap ik nog maar ik zie geen synergy tussen Shirei, Shizo's Caretaker en Aluren. Kun je die uitleggen?
Gebruikersavatar
Skajetolaf
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 8:09 pm

Bericht door Skajetolaf »

David schreef:Waarschijnlijk slaap ik nog maar ik zie geen synergy tussen Shirei, Shizo's Caretaker en Aluren. Kun je die uitleggen?
Er is niet echt een synergy tussen de twee kaarten, Aluren werkt meer om de beesten in het spel te krijgen, en Shirei is leuk met het terug haal effect, voor de rest staan ze compleet los van elkaar, Aluren is ook niet een must.
Pi schreef:zouden kaarten als blood pet, tinder wall en wild cantor niet iets zijn voor je deck? Het lijkt namelijk of je wel wat acceleratie kunt gebruiken voor je aluren en zo, en shirei helpt ze natuurlijk terug komen. Misschien zijn ze wel beter dan de rituals in een deck als dit.
Ik heb ze overwogen, maar niet getest. Ze kunnen idd handiger zijn dan Rituals maar geven niet dezelfde acceleratie als Rituals en komen waarschijnlijk toch niet terug omdat ze vaak in je GY zullen komen te liggen voor dat Shirei in het spel ligt, en nadat Shirei in het spel ligt heb je er maar weinig aan, ik zie er dus niet helemaal de meer waarde van in.
Pi schreef:Zijn de craddles echt de moeite met zo weinig creatures? Heb je zowiezo wel die hoeveelheid mana nodig? Zou je niet ook wat meer creatures voor de clamps willen?
De Cradles zijn zeker de moeite waard omdat je vaak in beurt 3 soieso wel 2 beestjes hebt liggen en als deze er dan als 3de land drop naast komt is dat al voordeliger dan een normaal landje. Cradle is later in het spel vooral nog leuk maar niet echt nodig meer aangezien je dan ook wel kan winnen zonder die hoeveelheid mana. Clamps zijn vooral om aan het begin eventueel je recruiters te clampen als het niet heel goed gaat en later om aan je Zubera's te doen en zo lekker kaarten te pakken niet echt nodig om er dus meer clampbare beestjes bij te gooien.
Pi schreef:Kun je ook zeggen waar je het deckje precies voor bedoelt, single player of multi player?
Het is gemaakt in Mws en getest op single player, maar ik twijfel er niet aan dat het deck in Multiplayer ook prima zou werken. Misschien moet je dan hier en daar nog wat veranderen zoals meer dingen a la Maggot Carrier misschien.

Edit:
Ik wist dat er iets was met Clamp, maar nu weet ik weer wat, Clamp werkt niet met Shirei, en dus gaat die er zo uit en wordt dat misschien wel accelartie in de vorm van Wild Cantor..

Liefs,
Skajetolaf.
Niets zo gering,
Als een spreuk in een handtekening.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

clamp op tinder wall werkt wel geloof ik :).

Ik denk dat ik toch wel vooral iets mis om mee "af te gaan", je lijkt een combo deck te spelen, maar er is geen combo finish tenzij ik echt iets mis.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Skajetolaf
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 8:09 pm

Bericht door Skajetolaf »

Het gaat ook niet echt "af" want ik speel inprincipe geen inf. Combo, uberhaupt geen combo, ik gebruik gewoon Shirei met wat Zubera's en Carrion Feeder daar komt het eigenlijk op neer. niet zo heel veel boeiends dus.

Liefs,
Olaf.
Niets zo gering,
Als een spreuk in een handtekening.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar aangezien je zegt dat je er nu wel al genoeg aan geprutst hebt zou ik denken dat je een deck hebt dat wel zou moeten boeien?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie