Wat is je leukste kleur?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Pixel schreef:
Dragonheart schreef:Zwart






Groen

Blauw
Wit


Rood

Zwart, tja gevallen voor corruptie denk ik. Veel removal. Me like.
Groen, lekker dikke beesten. Goed samen met zwart I suppose.
Blauw, allied aan zwart. Eigenlijk alleen redelijk laag omdat ik iets heb tegen "de beste kleur in magic". Blauwe magiers zijn mietjes.
Wit, hier komen we langzaam aan de onderzijde van het spectrum. Board sweepers en eh... wat removal of zo?
Rood, recht toe recht aan. No brainer. Meer voor no brainer mensen denk ik.
Is blauw de beste kleur in magic dan? Hoe bedoel je dit? Heb je het meest kans om te winnen met blauw?
Na ja, ik bedoelde het eigenlijk zoals het er staat. Als je alle kaarten die ooit gemaakt zijn bij elkaar pakt, ze vervolgens sorteert zodat alleen de goede kaarten over blijven en dan telt... dan heeft blauw het grootste deel. Imo is blauw dus de beste kleur. Gezien het feit dat het grootste deel van de langer magic spelende mensen het hiermee eens is, kun je dit als feit brengen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

blauw is zeker de beste kleur imo.
kijk maar eens naar de power 9 bijvoorbeeld, 6 artifacts en 3 blauwe kaarten :o

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

en natuurlijk heeft iedereen die P9-kaarten...
trouwens: er is niet zoiets als de beste kleur. wat ze hier bedoelden is, denk ik, de favoriete kleur.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

gnat schreef:en natuurlijk heeft iedereen die P9-kaarten...
trouwens: er is niet zoiets als de beste kleur. wat ze hier bedoelden is, denk ik, de favoriete kleur.
Dat bedoelde ik inderdaad. :P
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zelfs als de meeste kaarten die goed zijn blauw zijn (hetgeen ik betwijfel) dan is blauw nog steeds niet per se de beste kleur. Dit als een feit brengen vind ik toch wel een beetje ver gaan. Het is wel een feit dat goede spelers vaak een voorkeur hebben voor blauw omdat de taktieken van blauw passen bij wat goeie spelers vaak willen spelen. Dit betekent niet dat blauw beter is, maar vaker gespeeld wordt door goede spelers. (Die natuurlijk dat zien en daarom zeggen dat blauw de beste kleur is, hetgeen dus niet per se waar is, het is een soort self fullfilling prophecy op die manier)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

daar ben ik het wel mee eens, ook verandert de 'beste' kleur telkens met elk formaat, standaard, limited, enzovoorts.

mijn favoriete kleur is denk ik groen, dit vooral omdat ik hiermee gemakkelijk meerdere kleuren land in het spel kan krijgen om kaarten van andere kleuren te spelen:p ik heb niet genoeg geld om al die dure nonbasics te kopen om mijn mana goed te krijgen, groen kan hierbij goed helpen.
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

die non-basics heb ik wel, maar ik kies toch ook voor groen :roll:. Ik gebruik groen zijn mana fix mogelijkheden zelfs vrijwel nooit.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
drumkilla
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 5:48 pm

Bericht door drumkilla »

ik speel het liefst met rood of met rood/groen multi-collor.... ik vind het lekker spelen, en je kan lekker beuken als je eenmaal een beetje op gang bent! :)
Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Bericht door Sailor »

Mijn favo's:
1.Blauw
2.Zwart
3.Groen
4.Rood
5.Wit

Ik heb tot nu altijd met blauw/zwarte decks gespeeld en het bevalt me goed. Groen heeft wel vette beestjes enzo maar het is niet echt mijn stijl. Rood is wel lol met "Kill and Destroy"-achtige strategie, maar minder vet dan groen. En tja wit is gewoon helemaal niet mijn stijl en ik kan zulke decks niet echt uitstaan.
"But high she shoots through air and light, Above all low delay, Where nothing earthly bounds her flight, Nor shadow dims her way." —Thomas Moore, "Oh that I had Wings"
McDutch
Advanced
Berichten: 26
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:58 pm
Locatie: Heerenveen, Friesland, NL

Bericht door McDutch »

Hmmm, dat is wel moeilijk..

1. Rood
2. Blauw
3. Zwart
4. Wit
5. groen

Rood bovenaan vanwege de direct damage aan de opponent en snelle creatures die ook veel schade doen..

Daarna blauw omdat het counteren en vertragen van de tegenstander een prima strategie is om dikke bommen te droppen..

Zwart op drie omdat ik toch niet zo houd van het verwijderen van creatures en discard enzo

Wit op vier, ondanks mijn redelijk succesvolle kithkin deck [maar daar zit ook blauw tussen, wat geweldig werkt :P] omdat prevent enzo mij niet zo aantrekt.

Groen als laatste, omdat het nogal langzaam speelt...
lets play 'sled.' Here's how it works: You're the sled.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

voor mij is dat:

1. Zwart
2. blauw
3. wit
4. colorless :P ( heb artifact deck )
5. groen
6. rood
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

blauw, zwart, wit, rood, groen
drumkilla
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 5:48 pm

Bericht door drumkilla »

groen,
rood,
blauw,
wit,
zwart...

ik vind zwart het minste, en groen/rood het leukste om mee te spelen! het eerste deck waar ik mee speelde was groen/rood, en daarna ben ik er aan blijven plakken :p
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Bericht door fastdealer »

Zwart vind ik het leukste, het gebruik van terror, big game hunter, pestilence, dark banishing en wall of corpses om de tegenstanders beestjes kapot te maken vind ik alleeen al erg handig.

ook natuurlijk diabolic tutor, demonic tutor, beseech the queen

buried alive, living death en animate death om grote creatures in het veld te leggen zonder dat je veel landjes nodig hebt

wat ook leuk is van zwart is de monsters, ze zien er alleen al gewoon vet uit. Ik maak bijv. al zombie decks, skaletten decks, ratten decks en ik heb ook nog wat losse horror beestjes om erbij te doen

bij mijn zombie deck gebruik ik bijv. deze kaarten: coat of arms grave pact, Festering Goblin, Maggot Carrier, Putrid Imp, Frankenstein's Monster, Carrion Wurm, Lava Zombie, Soulless One, Phyrexian Scuta, Helldozer, Necrosavant, Sutured Ghoul, Zombie Brute, Ghastly Remains, Sarcomancy, Zombie Infestation, Midnight Ritual, Tombstone Stairwell, Call to the Grave, Cruel Revival, Unholy Grotto, coat of arms, lord of the undead, zombie master, undead warchief, vultorous zombie

Ook leuk is een deck met relentless rats samen met coat of arms en Thrumming Stone

Deze voor mijn skalettten deck: coat of arms, drudge spell, Skeletal Vampire, Dimir House Guard, Skeleton Scavengers, Wall of Bone, Urborg Skeleton, Restless dead, Unworthy Dead en Drudge Skeleton

Welke kaarten ook nog echt gruwelijk zijn deze: Liliana Vess, Herald of Leshrac, Doomgape, Nihilith, Dark Ritual, rakdos the defiler, HUNTED HORROR, Shambling Shell, Spined Fluke, Canker Abomination en Roiling Horror





als nummer 2 kies ik rood, vooral om de draken. Een drakendeck vind ik ook erg goed, maar de rest vind ik wat minder. Daarom is mijnd draken deck ook een rood-zwart deck. Hier leuke kaarten die ik in eht deck gebruik: Dragon Whelp, Fledgling Dragon, Rakdos Pit Dragon, Henge Guardian, Covetous Dragon, Pardic Dragon, Dragonspeaker Shaman, hunted dragon, form of the dragon, crucible of fire, dragon roost, coat of arms, chandra nalaar, flameblast dragon, knollspine dragon[/c], predator dragon en Rathi Dragon
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

1. Zwart
2. Groen
3. Rood
4. Blauw
5. Wit

Heb van alles eigelijk wel een paar decks, allemaal tot zeg maar de "Invasion" zegmaar, ben net weer begonnen :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie