Over de vragen/antwoorden:
- Zou je bij wat voor soort decks je tegenover je ziet in kunnen gaan op wat de decks doen, rood/zwart zegt eigenlijk niks over de plannen die die decks hebben, die sterk kunnen verschillen, zelfs binnen een kleur.
- Je deck lijkt me Legacy en Vintage legaal.
- Ik heb geen enkele kaart gesuggereerd die ik zelf niet heb

. Ook heb ik niet serieus dure kaarten gesuggereerd, ik heb alleen aan willen geven dat een budget indicatie waarschijnlijk wel handig is omdat geen grenzen meestal niet het juiste resultaat opleverd. Een deck als dit wil bijvoorbeeld waarschijnlijk spelen, maar, uit je budget blijkt al snel dat dat geen optie gaat zijn. Dure kaarten zijn meestal duur omdat ze goed zijn en daardoor al snel degene die gesuggereerd worden. Ik ga nu overigens van je bovengrens van 20 uit, ik kan niet voor jou oordelen welke kaart je leuk genoeg vindt om dat aan uit te geven.
Ok, dan het deck. Het probleem is denk ik een beetje dat je grote beesten eigenlijk net wat te groot zijn voor de hoeveelheid mana die je gaat produceren. Een deck als dit kan eventueel de 4 en 5 mana overslaan, maar, meer dan 7-8 mana is nog steeds wel heel veel. Je kan er niet op rekenen altijd een Piper te hebben en je kan er al helemaal niet op rekenen dat die blijft leven als je er een speelt (als je echt die kant op wil zou ik overwegen, Artifacts zijn meestal iets minder kwetsbaar en zijn tenminste wel gelijk te gebruiken, daarnaast wil je toch al veel mana produceren, dus die 3 extra mana is niet zo'n heel groot punt). Ik zou in de meeste gevallen vooral de aantallen die je speelt wat aan passen waardoor het realistischer wordt om je grote beesten in het spel te krijgen en eventueel voor iets kleinere grote beesten gaan.
is een geweldige kaart en je speelt zelfs al de die je er mee wil opzoeken als je hem vroeg pakt (ik zou de Arbor overigens niet 4x spelen, bedenk wel dat hij net als andere creatures summoning sickness heeft). De Zenith zou ik zeker nog 2x spelen. Natuurlijk moet je dan wel iets leuks hebben om er mee in het spel te leggen. Je hebt op de meeste casting costs al leuke kaarten, wel zou ik de goedkopere iets ophogen, nog 1 en nog 2 lijken me handig en misschien dat ik op 3 mana ook nog een zou overwegen (al is dat misschien niet nodig). Azusa aan de andere kant lijkt me niet zo'n heel goede optie omdat je niet echt extra kaarten pakt en al snel geen extra landjes meer over zal hebben. Dan komt de vraag, wat voor groot beest zou je dan het liefst in het spel leggen. Ik denk persoonlijk aan de ene kant , die ik zeker 4x zou spelen want die is realistisch te casten, en aan de andere kant iets anders groot en groens. Het meest verschrikkelijke groot en groene beest dat ik me voor kan stellen is , maar, die gewoon casten wordt denk ik wel ingewikkeld en ej wilt die neit alleen maar met je Zenith in het spel kunnen krijgen. Een andere optie, die ook beter binnen je budget past, is , terwijl ook zeer leuk kan zijn. Die twee werken zelfs nog best leuk samen ook en er is ook nog eens wat synergie met de Titan... Als je dan nog verder bouwt in de richting van kleine tokens zou je eventueel kunnen denken aan of , maar je moet zelf beslissen of je je hier op toe wilt leggen. Als je echt fanatiek met het zoeken van creatures aan de gang wilt zijn er eventueel en/of om het deck meer consistent te maken.
Een andere optie is meer richting creatures die tappen voor veel mana gaan. Rofellos is een aardig begin, maar het kan misschein nog wel beter. Er zijn elfjes die voor flink veel mana tappen gelijk aan het aantal elfjes, bijvoorbeeld of . Als je daar meer leuke elfjes aan toevoegt dan is het mogelijk om zeer snel de mana voor bijvoorbeeld Emrakul bij elkaar te krijgen. Natuurlijk wil je ook dan ook iets goedkopere creatures hebben om naartoe te "rampen".
Met een creature als kun je trouwens van je Zenith een namaak maken, er zijn nog meer opties als je even zoekt.