Day of the Dragons

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Day of the Dragons

Bericht door The Quizmaster »

Ik speel woensdagmiddagen altijd een Type 0 toernooitje, dus ik was net bezig met een leuk deck in mekaar te zetten toen mijn oog viel op Day of the Dragons.

Aangezien het altijd leuk is om kaarten te misbruiken, vroeg ik mij een paar dingen af:

Day of the Dragons doet eigenlijk 2 dingen als ie in het spel komt: 1. al jouw beesten uit het spel verwijderen; 2: 5/5 vliegende tokens in het spel leggen voor elk beest dat je had.
Daar kan je volgens mij weinig leuks mee uithalen, maar ik zat vooral naar het tweede te kijken:

Als DotD uit het spel gaat doet ie weer 2 dingen: 1. Alle draken worden gesact en al je verwijderde beeste komen weer terug.
Nu is de grote vraag: is dit toevallig een activated of triggered ability, dus: kan je dat tweede verhaal counteren met Stifle?

En als je een stapel tokens in het spel hebt liggen op het moment dat DotD in het spel komt, dan worden die tokens uit het spel verwijderd, maar komen die ook terug als DotD het spel verlaat? Volgens mij niet nl, aangezien op DotD duidelijk staat "return the removed cards to play". Maar aangezien er wel meer onbegrijpelijke dingen in de regels zitten, en het nog vroeg is vraag ik het toch maar.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

tokens komen iig niet terug als je ze geremoved hebt.

Volgens mij is de remove ability te stoppen met een stiffle.

wat is type 0?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

gewoon fun, wel de toernooi regels volgen, maar dus zonder banned/restricted list.
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Day of the Dragons
{4}{U}{U}{U}
Enchantment
When ~this~ comes into play, remove all creatures you control from the game. Then put that many 5/5 red Dragon creature tokens with flying into play.
When ~this~ leaves play, sacrifice all Dragons you control. Then return the removed cards to play under your control.

Er staat "When" dus het is inderdaad een triggered ability. Maar denk erom dat als je het verwijderen van de draken countert ook de creatures niet terug komen.

(Tokens bestaan niet buiten 'in play' dus kunnen ook niet terug komen.)
Plaats reactie