Mijn Zwart/ Blauwe deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Mijn Zwart/ Blauwe deck

Bericht door Milamber M »

Mijn doel is om een zwart/ blauw deck te maken.

De kaarten die ik voorlopig in gedachten heb zijn:

Zwart
4X Dark Ritual
4X Endless Scream
4X Bone Shredder
3X Gravedigger

Blauw
4X Thalakos Seer
4X Alexi's Cloak
4X Evacuation
3X Venser, Shaper Savant

Blauw & Zwart/ Colorless
4X Cavern Harpy
4x Marsh Crocodile
2X Ghastlord of Fugue

10X swamp
10X island

Kortom: 60 kaarten, waarvan 20 landen en de overige 40 kaarten fifty/fifty zwart en blauw.


edit: de rest van de tekst heb ik weggehaald, omdat ik mijn lijst telkens aan pas.
Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

ik weet niet waarom je sage owl erin hebt maar als je hem erin hebt om zijn abilitie dat je kaarten van je deck kan gebruiken kun je misschien beter sage of epityr gebruiken
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Ja, die Sage Owl was vanwege zijn ability.

Lijkt me handig om eerst de vier kaarten
te bekijken en dan met Train of Thought
de kaarten die ik bovenop heb gelegd te drawen.

Ik vind die sage of epityr vanwege zijn
lagere kosten en dezelfde ability beter, dus
ik update mijn lijst nu.

Zijn er nog meer constructieve opmerkingen, dan
hoor ik ze graag!
Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

ipv assasinate zou ik eerder een kaart als dark banishing gebruiken. nadeel is dat het niet tegen zwart kan. dus dan is de makkelijkste kaart denk ik de zwart/witte unmake

verder kan een cinderbones altijd van pas komen en ik denk dat er zeker betere alternatieven zijn dan dros crocodile
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Bedankt voor de ideeen!

Ik zal vanavond eens kijken wat ik ga aanpassen.

I.p.v. dross crocodile wil ik ook wel een andere zwarte creature met veel aanval gebruiken (tegen relatief lage kosten) maar ik heb nog geen goed alternatief gezien...
Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

nee weet ik zo ook niet misschien divinity of pride ?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Hmmz...

Die Spinal Graft lijkt me echt betreurenswaardig slecht. Dan kun je nog beter iets als Loxodon Warhammer of Umezawa's Jitte spelen. Dark Ritual werkt natuurlijk veel beter indien je deck iets meer op zwart leunt dan blauw. De Fog Bank beschermen met de Cloak is ook een beetje... over the top. Er zijn nog steeds genoeg problemen die je daarmee niet oplost en je wil echt zelden of nooit Creature Enchantments spelen.

Adviezen over wat je wel kunt spelen zijn een beetje nutteloos indien ik niks weet over je financien, wat je met het deck wil etc.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Ik zal proberen nog wat duidelijker te zijn.

Financieen: +/-75 euro maximum voor het deck

Kenmerken deck:

Zwart/ Blauw Deck van 60 kaarten (20 landen de rest fifty fifty blauw/zwart. Het deck moet in een 1 op 1 "casual" game een goede indruk maken en op een toernooi een beetje fatsoenlijk tegenstand kunnen bieden.

Doelstellingen deck:

Schade aan tegenstander toebrengen door:
- creatures met hoge aanval (vandaar spinal graft en endless scream)
- of door unblockable creatures
- door creatures van tegenstander te destroyen/ te tappen en dan aan te vallen ( met spinal graft kan je ook een creature destroyen dus werkt op twee mogelijke manieren mee)

De fog bank+ alexi's cloak zit erin om mezelf toch te kunnen verdedigen terwijl ik mijn aanval opbouw maar is misschien niet handig...

Kun je misschien iets onderbouwen waarom spinal graft zo betreurenswaardig is? Want die ervaring heb ik niet.

Bedankt voor de feedback en laat de rest maar komen!

Edit: die loxodon warhammer heb ik nog niet, maar pas prima in mijn filosofie, dus die gaat er 4 keer in
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Die divinity of pride ziet er trouwens goed uit voor een zwart/wit deck, maar nu kost hij me 5 zwarte mana, dan heb ik liever nog een ander alternatief voor
dross crocodile; eentje met veel aanval en die alleen zwarte/ collerless mana kost
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Milamber M schreef:(...) en op een toernooi een beetje fatsoenlijk tegenstand kunnen bieden.

(...)
Welk type?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Ik ben niet helemaal bekend met de verschillende toernooivormen, maar ik bedoel de vorm waarbij je 1 tegen 1 speelt, met een deck dat je van te voren mee neemt en waar je geen restricted kaarten mag gebruiken...

Zegt dat zo genoeg?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik bedoelde eigenlijk Vintage (type 1), Legacy (type 1.5), Extended (type 1.x) of Standard (type 2).

Overigens heb je er kaarten in zitten die niet legaal zijn in Standard en/of Extended.

Maar of je deck voor Vintage/Legacy begrippen tegenstand kan bieden, is enigszins twijfelachtig, want dan krijg je de beste decks die er bestaan tegenover je.

Voor casual play maakt dat allemaal niet uit, maar voor toernooien zou ik als ik jou was naar alternatieven zoeken die wel legaal zijn in Extended (en evt. Standard).



Overigens gebruik je het verkeerde woord: Een restricted kaart mag je ten hoogste 1 keer in je deck hebben. Een kaart die je helemaal niet in je deck mag hebben, noemen we banned... :wink:
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Ok, als ik het zo zie bedoel ik eigenlijk "Legacy" (1.5).

Maar het kost dus sowieso veel meer dan 75 euro om voor die toernooivorm een deck te maken op toernooi niveau?

Dan hou ik het voorlopig maar op de "Legacy" regels, maar dan om "casual", 1 tegen 1 mee te spelen.

Dus het beste deck dat ik voor 75€ kan bouwen, maar het liefst wel zwart/ blauw en volgens de ideeen die ik al had...

Hopelijk is het nu weer wat duidelijker en zijn er nog meer adviezen!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor 75 euro kun je nog geen 4x underground sea betalen, een landje wat je eigenlijk in jouw kleuren 4x wilt spelen in legacy. Dan heb je nog niet de polluted delta die je er naast wilt en eventuele wastelands of iets dergelijks. Ik zou afraden op tournooiwaardig te mikken.

Binnen legacy grenzen en je budget zou ik eerst proberen iets meer een richting voor je deck te vinden. Het is nu een beetje dat je creatures en spells speelt en dat is het. Echt veel samenwerking is er niet tussen je kaarten. Voorbeeldje: bone shredder, ravenous rats en cavern harpy in hetzelfde deck is samenwerking, bij jouw staat iedere kaart op zich. oplossing is om proberen je een specifieker doel voor ogen te stellen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

ja, laat ik voorlopig dat toernooiwaardige idee
maar laten varen... dan probeer ik een zo goed mogelijk zwart/ blauw deck te maken volgens Legacy regels en voor casual play.

Ik dacht zelf dat fog of wall en alexi's cloak samen handig waren. (want dan heb je een wall die geen combat damage krijgt én niet door een spell geraakt kan worden)

Ook dacht ik dat train of thought en sage of epityr samenwerkten. (om eerst 4 kaarten op volgorde te leggen en ze dan eventueel die kaarten meteen te trekken)

Dat dacht ik ook van enervate en assassinate (een monster tappen en dan vernietigen)

dark ritual leek me handig met endless scream en Looming shade (om snel veel zwarte mana te kunnen betalen)

Maar dat zijn dus niet echt kaartcombinaties die samen sterk zijn?

Ik zie niet meteen waarom bone shredder, ravenous rats en cavern harpy beter samenwerken. Zou je dat misschien uit kunnen leggen?

Als ik die samenwerkingen beter begrijp, dan helpt dat mij beter een deck samen te stellen.

Die Cavern Harpy en Bone shredder vind ik trouwens goed, dus die zet ik op mijn lijst. Bone shredder heb ik trouwens al wel een paar zelfs geloof ik...

Bedankt voor de tips!
Plaats reactie