deplete deck met vragen

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
líkos
Advanced
Berichten: 29
Lid geworden op: zo mei 24, 2009 8:46 am
Locatie: ergens aan zee

deplete deck met vragen

Bericht door líkos »

oioi, dit is een vriend van líkos. ik heb een deplete deck gemaakt en ik wilde weten wat jullie er van vinden en of de zombies er uit moeten. Met dit deck wil ik in standaart spelen, en ik wil graag mijn tegenstanders deck neerhalen voordat ik geen leven meer heb.

creaturen:

4x lich lord of unx
4x nemesis of reason
4x grixis grimblade
4x Zombie outlander
4x cathartic adept
4x tidehollow strix

spells:

4x mind funeral
4x memory erosion
4x telemin performence

land:

13 islands
11 swamps
my name is nobody because nobody is perfect
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

(misschien is het een plan om zelf een account aan te maken?)

Ik zou iig landjes spelen die beide kleuren kunnen geven. verder is het handig als je beschrijft wat je precies wilt bereiken met het deck, ik zelf vind het altijd handig als deze vragen beantwoord worden:

- wat moet jouw deck doen?
- welk formaat speel je gewoonlijk?
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?

Des te uitgebreider je antwoord des te beter kunnen wij tips geven voor jouw specifieke situatie en wensen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
líkos
Advanced
Berichten: 29
Lid geworden op: zo mei 24, 2009 8:46 am
Locatie: ergens aan zee

Bericht door líkos »

1. mijn deck moet proberen zijn levens zo goed mogelijk te behouden het best de tegenstander meteen afschrikken van aanvallen, en in die tijd mijn tegenstanders deck te vernietigen, dus dat hij helemaal geen kaarten meer over heeft.

2. tot nu toe alleen casual maar ik wil met dit deck proberen mee te doen aan standaart toernooien

3. lastig te zeggen tot nu toe eigenlijk vooral de conflux decks gecombineert met alara reborn een beetje verbeterd.

4. Het duurt soms iets te lang om het vijandige deck weg te halen en shadow en flying zijn een groot probleem.

5. verschilt heel erg waar we zin in hebben en of we genoeg mensen bij mekaar kunnen krijgen, als het echt nodig is me te specializeren moet je dat maar zeggen, anders het liest een deck wat voor beiden kan, ik denk overegens wel dat ik iets meer 1 op een 1 speel

6. ik wil me zeker niet blut betalen aan speciale landjes max 2 euro of zo voor een landje (ben pas een kind nog niet zo rijk :( ) en zo ongeveer 5 a 6 euro voor een creature/spell er mogen natuurlijk uitzonderingen gemaakt worden, ben bijna jarig dus daar kan ik wel aardig wat van de dure kaarten krijgen.

groeten

(vriend van Likos) David

en ja ik ga waarschijnlijk een eigen account aanmaken
my name is nobody because nobody is perfect
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi David,

Wat dacht je van Traumatize? Dat is ineens de helft van zijn/haar library en de kaart blijft nog minimaal een jaar in Standard omdat ie ook in M10 zit.

Gr.R
líkos
Advanced
Berichten: 29
Lid geworden op: zo mei 24, 2009 8:46 am
Locatie: ergens aan zee

Bericht door líkos »

hoi R

wow okee die's echt heel goed, der zit maar een probleem aan in de 5de beurt heeft die meestal niet meer zo veel kaarten over dus is het efect beperkt zal er over na denken. ik had nog niet in tenth edition gekeken daar ga ik ook ff verder kijken. echt bedankt, en nog een vraag zal ik lich lord of unx eruit doen want zijn deplete special kan ik bijna nooit gebruiken

groeten David
my name is nobody because nobody is perfect
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat die ability te duur is eigenlijk, dus lijkt me een goeie om te dumpen. Sowieso betaal je meer dan je wilt ivm de lose life optie.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
líkos
Advanced
Berichten: 29
Lid geworden op: zo mei 24, 2009 8:46 am
Locatie: ergens aan zee

Bericht door líkos »

oy

okee dus die gaat eruit, zal ik dan mijn zombie verdediging dumpen en andere creaturen er voor in de plaats zetten,en zo ja welke ik zelf zat te denken aan wal of air of oona, queen of the fea ook al is die heel duur of mischien glen elendra liege of vervangen door de spell memory sluice.

alvast bedankt
david
my name is nobody because nobody is perfect
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

walls en wall achtige creatures klinken als een goed plan, damage doen hoeven ze toch alleen maar tegen creatures die jou aanvallen. Wat denk je trouwens van jace beleren?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
líkos
Advanced
Berichten: 29
Lid geworden op: zo mei 24, 2009 8:46 am
Locatie: ergens aan zee

Bericht door líkos »

hoi,

ja daar heb ik ook over na gedacht, het enige punt is zo vaak kan je de ultimate ability niet gebruiken. en als elke speler een kaart trekt is er alleen weer meer kans op een elit die mijn levenspunten eraf slaat.

groeten david
my name is nobody because nobody is perfect
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

elit?

Drawing a card is ook een vorm van milling, daarnaast krijg je zelf ook extra kaarten die weer voor de andere zijn extra kaarten kunnen compenseren. Ik denk dat de kaart geen slechte optie is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

fog bank is een leuke kaart voor verdediging of mss is de enchantment Propaganda handig

greetz
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

likos schreef:... maar ik wil met dit deck proberen mee te doen aan standaart toernooien
Dit heb ik opgevat als hij wil type 2 spelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

oja sorry
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi,

Ik ben het roerend met Pi eens. Jace is echt een TOP-kaart en al helemaal voor een Mill-deck (dit is de naam van het archetype vernoemd naar een oude kaart: Millstone).

Ik heb zelf ook zo'n deck (niet voor Standard, dus veel meer opties) maar daar zit Jace 4x in. Een nadeel van een mill-deck is namelijk dat spelers er niet aan dood kunnen gaan. Pas wanneer iemand geen kaart meer kan trekken terwijl hij/zij dat moet, dan verliest die speler. Daarvoor is Jace heerlijk en, zoals Pi al zei, hij geeft jou ook kaarten en ook al kun je z'n Ultimate niet gebruiken, dan nog moet de tegenstander iets tegen hem doen zoals beestjes erop af sturen. Die beestjes vallen dus die beurt jou niet aan, wat je leven weer ten goede komt. Kort gezegd: Jace is een ideale afleider die te gevaarlijk is om in leven te laten voor je tegenstander.

Ik denk dat de Telemin Performance niet bijzonder goed gaat werken in het huidige Standard omdat er vrij veel creature-decks zijn. Daar kun je imo beter Traumatize voor in de plaats doen of misschien Jace.

Als je een zo snel mogelijk deck wilt kun je Tome Scour overwegen.
En ik zou ook proberen of je Sanity Grinding kunt gebruiken, al is het dan wel handig als de rest van je deck zoveel mogelijk blauw bevat. En totdat Lorwyn uitroteert kun je Shelldock Isle gebruiken. daarnaast is samen met Sanity Grinding of Traumatize Twincast altijd een leuke combinatie.

En ik bedenk me net nog een kaart die mij goed lijkt voor je deck als defense: Broken Ambitions.

Gr. R.
Plaats reactie