Magic weer oppakken

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Soldadao
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: vr jul 03, 2009 7:05 pm
Locatie: Rotterdam

Magic weer oppakken

Bericht door Soldadao »

Hallo,

Ik heb vroeger magic gespeeld rond 1999-2000 ben ik voor het eerst begonnen. En bij het invasion block ben ik gestopt ik denk dat het nu 5 of 6 jr geleden is dat ik voor het laatst heb gespeeld. Dus zoek nu weer een beetje info. Ik speelde en verzamelde door dat ik een beetje laat ben begonnen heb ik dus nemesis, prophecy het invasion block, urza's destiney en legacy compleet. Van urza's saga ga ik nu weer kaarten zoeken om die toch nog compleet te krijgen. Ik heb de afgelopen dagen weer kaarten gekocht van reborn en wil dus nu weer gaan verzamelen en spelen.
Heb ik nog een vraag waar zijn tegen woordig in rotterdam nog locatie waar je kan spelen? In me oude woonplaats had je vroeger een winkel C's magic and fantasy giftshop maar die bestaat helaas niet meer.
Verder hoop ik hier nog nieuwe info te vinden over hoe tegenwoordig wordt gespeeld en me favo kleuren waren altijd rood en groen.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

welkom terug, check het topic verloren speler even daar staan wat tips van toen ik weer was begonnen :)

Magic is steeds minder vaak in winkels te koop. Internet is goedkoper :) Geen idee waar ze in Rotterdam spelen, ga er alleen naar school.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Soldadao
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: vr jul 03, 2009 7:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Soldadao »

lord of the squirrel schreef:welkom terug, check het topic verloren speler even daar staan wat tips van toen ik weer was begonnen :)

Magic is steeds minder vaak in winkels te koop. Internet is goedkoper :) Geen idee waar ze in Rotterdam spelen, ga er alleen naar school.
In rotterdam is het bij futurezone en yendor nog te koop maar die gasten van futurezone zijn te duur. Maar ik zoek nog wel via ebay.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je zou kunnen vragen bij de mensen die het verkopen waar het te spelen is? Of misschien of je een advertentie op kunt hangen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DarkFaith
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: wo aug 05, 2009 10:04 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door DarkFaith »

Je heb in spijkenisse een zaak zitten daar kan je wel kaarten halen maar een lekker potje magic spele zit er niet in het is daar altijd een dooie boel :P
Soldadao
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: vr jul 03, 2009 7:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Soldadao »

DarkFaith schreef:Je heb in spijkenisse een zaak zitten daar kan je wel kaarten halen maar een lekker potje magic spele zit er niet in het is daar altijd een dooie boel :P
Waar in spijkenisse en hoe heet die zaak dan??
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Bericht door Pacifism »

Ik woon nu in Rotterdam voor school, zoek inderdaad ook wel een plek om te magicen. Wel grappig, de mensen die ik op school aansprak die ook magic spelen, zijn voornamelijk vrouwen. Wel wat anders dan in Almere, waar ik alleen maar mannen zag spelen.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

vrouwen die magic spelen hmm ken ik niet. Moet ik is gaan kijken als ik in rotterdam ben :P
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ja, ik heb ook het idee dat er niet veel vrouwen zijn die Magic leuk vinden. Zelfs vrouwen die normaal wél van spellen houden zien niet zoveel in Magic. Wellicht is dit vanwege de agressiefactor. Je bent toch feitelijk oorlog aan het voeren. Daar doen de mooie plaatjes niets aan af.

Ik heb ooit wel eens een analyse gelezen waarom het spel Kolonisten van Catan zo populair is. Dat kwam mede omdat het een behoorlijk pacifistisch spel is. Je maakt althans niks kapot bij elkaar. Daarom spreekt het vrouwen ook aan (was overigens maar één van de factoren). Het is natuurlijk erg generalistisch om te stellen, maar mannen houden doorgaans van dingen kapot maken en vrouwen niet.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Wilt-Leaf Liege schreef:Ja, ik heb ook het idee dat er niet veel vrouwen zijn die Magic leuk vinden. Zelfs vrouwen die normaal wél van spellen houden zien niet zoveel in Magic. Wellicht is dit vanwege de agressiefactor. Je bent toch feitelijk oorlog aan het voeren. Daar doen de mooie plaatjes niets aan af.

Ik heb ooit wel eens een analyse gelezen waarom het spel Kolonisten van Catan zo populair is. Dat kwam mede omdat het een behoorlijk pacifistisch spel is. Je maakt althans niks kapot bij elkaar. Daarom spreekt het vrouwen ook aan (was overigens maar één van de factoren). Het is natuurlijk erg generalistisch om te stellen, maar mannen houden doorgaans van dingen kapot maken en vrouwen niet.
@Kolonisten
Kan me vergissen, maar daar zit toch ook een aggresieve tint in. Struikrovers, weggetjes dwars zitten, grondstoffen afpakken etc.

Ik ken overigens nog behoorlijk wat vrouwen die magic spelen en leuk vinden. Echter: ik heb de indruk dat er een relatie is tussen groter competitief element en minder vrouwen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
TranQuil
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 1:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door TranQuil »

Spelers Rotterdam verenigt u!

Ik wil het spel ook weer oppakken. Ben ergens na mirage gestopt, maar het begint weer te jeuken.

Moet alleen wel weer beginnen met kopen, dus goedkope betrouwbare online winkels zijn altijd welkom. Gratis tot goedkope (un)commons ook altijd welkom.

Zal dus aan het begin met een starter en wat boosters beginnen. Zag al de kaarten uit de nieuwe serie en heb al een ideetje voor een deck. Je verleert het niet ;) Wil type 2 spelen of was het 1? Dat je de recente core + laatste 2 blocks gebruikt. Niets ouder toegestaan.

Nu nog spelers en lokaties. Heeft OP al wat gevonden? Of kent iemand anders wat? Liefst Rotterdam centrum, maar wil in het weekend weleens richting Zuid gaan of anders Den Haag.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

da´s type 2, laatste core set en laatste 2 blocks. Block structuur varieerd nu wel een klein beetje, het is niet altijd 1 basisset en 2 uitbreidingssets. Ze hebben laatst een block uitgebracht van 4 sets (2 basissets) en binnekort komt er een block van 3 met daarin ook 2 basissets.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Bericht door Pacifism »

TranQuil schreef:Spelers Rotterdam verenigt u!

Ik wil het spel ook weer oppakken. Ben ergens na mirage gestopt, maar het begint weer te jeuken.

Moet alleen wel weer beginnen met kopen, dus goedkope betrouwbare online winkels zijn altijd welkom. Gratis tot goedkope (un)commons ook altijd welkom.

Zal dus aan het begin met een starter en wat boosters beginnen. Zag al de kaarten uit de nieuwe serie en heb al een ideetje voor een deck. Je verleert het niet ;) Wil type 2 spelen of was het 1? Dat je de recente core + laatste 2 blocks gebruikt. Niets ouder toegestaan.

Nu nog spelers en lokaties. Heeft OP al wat gevonden? Of kent iemand anders wat? Liefst Rotterdam centrum, maar wil in het weekend weleens richting Zuid gaan of anders Den Haag.
Ok! nou ik heb net een plek in Rotterdam gevonden waar ze magic spelen, moet er alleen nog een keer langs, maar zal vast leuk zijn, is vlakbij Blaak station. Hun site is: http://www.gamersofthewest.com/

Zie je mischien daar een keer!
TranQuil
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 1:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door TranQuil »

Had er ook al van gehoord. Stomme is dat ik er elke dag langs heb gereden en het mij nooit was opgevallen. :S

Zal binnenkort er ook ff binnen droppen wanneer ik tijd heb in het weekend. Vind alleen de website slecht gebouwd en niet echt veel uitleg. Zie wel dat ze binnenkort een pre-release draft houden. Denk er aan om dan mee te doen.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

als je er heen gaat probeer dan is wat meer info te krijgen. Want echt duidelijk is het idd niet op de website. Er zijn drafts op woensdag en vrijdag, er staan twee tijden. Zijn er dan op beide dagen twee drafts? Hoeveel pakjes krijg je en wat zijn de prijzen?
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Plaats reactie