Het lastige bij dit soort dingen, is dat ik wel een paar alternatieven kan geven, maar dat het maar de vraag is of je die kaarten hebt, danwel kan/wil betalen. Maar ik zal proberen wat goedkope suggesties te doen.
Wat mij opvalt is dat je wel erg veel creature removal hebt. Dat is toch wel een beetje overkill. Ik ben nooit zo'n fan van kaarten als Hideous end of Doom blade, omdat je tegen een ander zwart deck niks aan deze kaarten hebt. Hetzelfde geldt voor de Guul Draz Vampire. Tendrils of Corruption is daarentegen een uitstekende kaart in een mono-zwart deck. Disfigure werkt ook goed, en is goedkoop om te casten.
Sanguine Bond heeft te weinig synergie met andere kaarten in je deck. Ik zou eerder voor een kaart als gaan. Eén van mijn favoriete kaarten van zwart is momenteel . Cardadvantage, maar je kan Sign ook gebruiken om je tegenstander schade te doen. Het leven wat je met Sign in Blood verliest wordt goedgemaakt door de nighthawks en de Tendrils. kan ook zeker goed werken in een deck als deze, maar is wat minder betrouwbaar.
Je hebt niet het intro-pack van Zendikar gekocht "Raise of the Vampires?", want anders zou ik zeker in het deck stoppen.
Ik neem aan dat het een casual deck is, en dat vind ik kaarten als Kalitas, Blade of the Bloodchief, crypt of agadeem en natuurlijk Sorin altijd erg leuke kaarten. Die zou ik er dan ook in laten zitten, al zou dat misschien vanuit een competitief oogpunt niet de beste keuze zijn. Het is gewoon cool als die kaarten op tafel komen en werken. (ps. kon er toch geen plekje voor vinden.
Creatures 22
2
4
4
4 (Kills planeswalkers!)
4
3
1
Instants 7
2
4
1