Mijn Zwart/ Blauwe deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

over sage of epityr en die andere ik denk dat er betere draw kaarten zijn maargoed. ook denk ik dat ipv envenarate en assasinate je beter unmake erin kunt doen. je zei in een bovenstaande post dat je unblockable wou. kijk dan eens naar kaarten als fear nu kan je het sterke zwarte creature dat je erin gaat doen fear geven.
phantom warrior of deep-sea kraken
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Milamber M schreef:Ik dacht zelf dat fog of wall en alexi's cloak samen handig waren. (want dan heb je een wall die geen combat damage krijgt én niet door een spell geraakt kan worden)
Dit is niet echt de moeite waard, ook werkt het verder niet met je andere kaarten.
Milamber M schreef:Ook dacht ik dat train of thought en sage of epityr samenwerkten. (om eerst 4 kaarten op volgorde te leggen en ze dan eventueel die kaarten meteen te trekken)
Het speelt met elkaar, niet met de rest.
Milamber M schreef:Dat dacht ik ook van enervate en assassinate (een monster tappen en dan vernietigen)
Het speelt weer met elkaar, niet met de rest.
Milamber M schreef:dark ritual leek me handig met endless scream en Looming shade (om snel veel zwarte mana te kunnen betalen)
Weinig commentaar hier, al zou ik wat beters met mijn rituals doen.
Milamber M schreef:Ik zie niet meteen waarom bone shredder, ravenous rats en cavern harpy beter samenwerken. Zou je dat misschien uit kunnen leggen?

Wat beter is is dat je het kunt blijven doen. Ook is marsh crocodile of waterfront bouncer net zoiets als de harpy en zijn er vele varianten op rats en shredder, zoals mesmeric fiend, faceless butcher, nekrataal, merchant of scrolls, thalakos seer, gravedigger, highway robber, etc. Punt is dat dat een idee is wat je verder uit kunt werken en een heel deck omheen kunt bouwen omdat er genoeg opties zijn die er mee samen werken. Dat is bij jouw kaarten niet het geval, die combinaties staan op zich en passen niet in een groter geheel. Degenen die ik noemde waren slechts een voorbeeld, waarvan je vooral mee moet nemen dat voor een kleine investering je iets steeds opnieuw kunt doen, hetgeen niet voor jouw combinaties geldt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Bedankt voor de heldere uitleg!

Ik denk dat ik het nu wat beter begin te begrijpen...

Voorlopig blijf ik schaven aan mijn ideeen tot er iets uit komt dat daadwerkelijk een consistent geheel vormt.

Tot die tijd blijf ik hier kaarten en ideeen posten (beetje trial en error idee)

Zondag heb ik mijn eerste "officiele" toernooi... dat is met een preconstructed deck + 2 boosters of zo, dus dan scheelt wat problemen ;-)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

is het niet een tournament pack + 2 boosters? Da's namelijk een vrij standaard formaat genaamd 'sealed deck'. Bij twijfel, speel de kleuren waarin je het meeste removal hebt en waarin je leuke creatures hebt. Meestal heeft iets ingewikkelds proberen te doen weinig zin.

Inderdaad is dat waar je uiteindelijk naar op zoek bent, een consistent geheel. Je zou zelfs kunnen mikken op kaarten die niet samen werken, maar op zichzelf staand goed genoeg zijn. Ga alleen geen kaarten spelen alleen maar omdat ze goed zijn met een specifieke andere (tenzij de combinatie echt heel erg goed is, maar dan wil je dingen spelen die zorgen dat je die 2 kaarten te pakken krijgt).

Het is voor ons trouwens makkelijker als je een idee hebt om naartoe te werken dan trial and error. Er zijn wel wat algemene suggesties die gedaan kunnen worden, maar zonder vaststaan idee om naartoe te werken zullen er waarschijnlijk ook geen suggesties richting bepaalde ideeen gedaan worden. Het helpt overigens om te proberen met anderen mee te denken, misschien levert je dat op voor je eigen deck, of heb je op zijn minst een beter idee van wat tegenstanders proberen te doen met hun decks. Je kunt ook een beetje terug kijken naar andere decks die op dit forum gepost zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Hallo,

Ik heb nu een specifieke vraag (misschien wat makkelijker ook om te beantwoorden)

Is drinker of sorrow een aardige kaart, in combinatie met kaarten die abilities hebben die getriggerd worden als ze uit het spel worden verwijderd

(zoals thalakos seer )

of kaarten die een ability hebben waarvoor ze gesacrificed moeten worden

(zoals blighted shaman?

Of werkt het niet op deze manier/ zijn er betere kaart combinaties?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bij de seer verlies je 1 kaart en krijg je 1 kaart. Op zichzelf dus geen winst. De shaman is nog erger, je kunt elk creature namelijk maar 1x sacrificen, dus of voor de shaman, of voor de drinker, maar niet voor beide.

De enige manier om het een beetje de moeite te maken is een deck maken dat graag zijn permanents in zijn graveyard stopt om ze er daarna weer uit te vissen. Mij lijkt dat een beetje te ingewikkeld allemaal als je het via de drinker probeert.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Ik zal je tips in gedachten houden en morgen bij het toernooi voor veel "removal" en goeie creatures gaan.

Het eerste doel is om ervaring op te doen, door te spelen en met mensen te praten en kaartjes te ruilen (we hebben hier al zo'n 500 kaartjes of zo)

Verder heb ik voorlopig weer een laatste versie van het deck waar ik naar toe wil werken gepost aan het begin. Opbouwende kritiek is meer dan welkom.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

1 ding, verbaas je niet wanneer je mensen tegen komt die 10 of zelfs 100x zoveel kaarten hebben. Al 500 zullen denk ik sommige mensen vrij grappig vinden.

In ieder geval veel succes!

Ik zou trouwens ook je geupdate deck in je reply zetten, dat maakt de discussie makkelijker, hoeft iemand niet helemaal terug naar het begin van het topic om te zien waar hij commentaar op levert.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Hallo,

Ik bedoelde niet zo zeer dat we al zo enorm veel kaartjes hebben, maar meer van "we hebben al wel wat kaartjes" ;-)

Ik heb veel nieuwe kaartjes gezien van de nieuwe "shards of alara" en veel nieuwe ideeen op gedaan.

Bij deze mijn ge-update deck idee:

Zwart
4X Bone Shredder
4X Gravedigger
2X Deathgreeter
2X Corpse Connoiseur

Blauw
4X Thalakos Seer
4X Alexi's Cloak
4X Venser, Shaper Savant

Blauw & Zwart
4X Cavern Harpy
4x Marsh Crocodile
4X Glen Elendra Liege
2X Ghastlord of Fugue

10X swamp
10X island
Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

zitten wel paar leuke kaarten bij..
moet ik ook maar eens naar opzoek
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dimir aqueduct / dimir signet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

dimir aqueduct schijnt dat ding te heten... (God mag weten waarom... :? )
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Het lijkt erop alsof de opmerkingen wat minder veel
omvattend worden nu ;-))

Betekent dat, dat ik na 2 weken puzzelen eindelijk iets bij elkaar heb (op papier, want nu heb ik eigenlijk niet alle kaartjes meer) dat een consistent geheel vormt?

Zwart
4X Bone Shredder
4X Gravedigger
4X Doomed Necromancer
2X Mortivore
1X Avatar of Woe

Blauw
4X Ertai's Familiar
4X Alexi's Cloak
2X Venser, Shaper Savant


Blauw & Zwart
4X Cavern Harpy
4x Marsh Crocodile
4X Glen Elendra Liege
1X Ghastlord of Fugue

Artefact
3X dimir signet

4X dimir aqueduct
8X swamp
8X island
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bedankt, elke keer trap ik er weer in :S.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Milamber M
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: wo sep 24, 2008 11:28 pm

Bericht door Milamber M »

Ow en ik weet sinds zondag dat ik geen natuurtalent ben in magic;-)
Plaats reactie